Verschenen: Grote gevoelens doeboek

Spelenderwijs leren omgaan met emoties
Het Grote gevoelens doeboek helpt kinderen hun emoties in balans te brengen en aandacht te geven aan wat ze écht leuk of belangrijk vinden – of dat nu thuis is, op school of met vrienden. Het doeboek staat vol met activiteiten, spelletjes en knutselwerkjes die zowel zelfstandig als samen met een volwassene gedaan kunnen worden.
Hulpmiddel voor elk kind
Dit doeboek is waardevol voor elk kind, ook voor wie geen therapie volgt. Iedereen krijgt immers te maken met teleurstelling, mislukking en afwijzing. Elk kind ervaart moeilijke emoties als verdriet, boosheid en angst. En elk kind heeft weleens zelfkritische gedachten en is bang om niet goed genoeg te zijn. Hoe eerder kinderen goed leren omgaan met deze onvermijdelijke uitdagingen, hoe beter.
Voor kinderen van 8 tot 12 jaar (jonger kan ook onder begeleiding)
Het boek is speciaal geschreven voor kinderen van acht tot twaalf. Jongere kinderen kunnen de activiteiten samen met een ouder of begeleider doen. Met drie fictieve personages als voorbeeld leren kinderen spelenderwijs omgaan met hun gevoelens in het dagelijks leven. Hoe vaker ze de ACT-technieken oefenen, hoe makkelijker het wordt om met hun grote gevoelens om te gaan.
Een krachtig hulpmiddel volgens de medegrondlegger van ACT
‘Een geweldig boek dat speciaal is afgestemd op kinderen van acht tot twaalf jaar. Dit doeboek bevat herkenbare verhalen en simpele, praktische activiteiten om kinderen beter te leren omgaan met hun zorgen, verdriet, boosheid en andere heftige emoties. De oefeningen, die zelfstandig of samen met een ouder of therapeut kunnen worden gedaan, geven kinderen instrumenten in handen om bewuster, effectiever en met meer mildheid voor zichzelf met hun gedachten en gevoelens om te gaan. Een groot compliment voor Tamar: haar boek belooft een waardevolle steun te zijn voor kinderen gedurende hun hele ontwikkeling en daarna.’
— Steven C. Hayes, PhD, medegrondlegger van acceptance and commitment therapy (ACT)

Grote gevoelens doeboek
In het tweede boek van Tamar D. Black vertaalt ze opnieuw de principes van ACT op een toegankelijke manier voor ouders en begeleiders van kinderen, en dat in de vorm van een doeboek voor kinderen die de wereld soms te overweldigend vinden. Dit boek is ook geschikt om het kind zelfstandig in te laten vullen.