Unstuck
Werk je met patiënten die vastlopen in terugkerende patronen en wil je hen beter begeleiden? Unstuck is een compacte en praktijkgerichte e-leaningserie waarin je leert hoe je schematherapie effectief toepast.
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 |
Ben je op zoek naar flexibele, hoogwaardige bij- en nascholingen? Boom Academy biedt een breed scala aan on demand cursussen, speciaal ontwikkeld voor professionals in de gezondheidszorg die hun kennis willen bijspijkeren op hun eigen tempo. Onze on demand cursussen zijn direct beschikbaar en eenvoudig te volgen - waar en wanneer jij wilt.
Werk je met patiënten die vastlopen in terugkerende patronen en wil je hen beter begeleiden? Unstuck is een compacte en praktijkgerichte e-leaningserie waarin je leert hoe je schematherapie effectief toepast.
Leer hoe je met het behandelprotocol Rouwhulp kinderen en jongeren met complexe rouwklachten effectief kunt behandelen.
In deze e-learning maak je kennis met Rouwhulp, een cognitief-gedragstherapeutische behandeling voor kinderen en jongeren van 8 tot 18 jaar die een dierbare zijn verloren. Hoewel de meeste jeugdigen met steun van hun omgeving het verlies kunnen verwerken, heeft een klein deel meer ondersteuning nodig. Bij hen blijven de rouwklachten langdurig aanwezig en kan sprake zijn van een persisterende-rouwstoornis (PRS), zoals beschreven in de DSM-5-TR.
Klik hieronder op de tabjes voor meer informatie.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - De fenomenologische visie op rouw van Thomas Fuchs, gekoppeld aan een persoonlijke verlieservaring, laat zien hoe dit perspectief meer begrip en passende steun kan bieden dan normatieve fasemodellen.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Wat te doen of laten om goed voorbereid te zijn en hoe een tuchtklacht mogelijk te voorkomen, staat centraal in deze e-learning.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Transdiagnostische factor en aangrijpingspunt voor herstel
De impact van behandelintensiteit in mentalisation-based treatment voor borderline-persoonlijkheidsstoornis: balanceren tussen intensief en invasief
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Het belang van onderzoek naar therapiefactoren en hoe de uitkomsten van onderzoek ingezet kunnen worden om tot betere therapieresultaten te komen.
Zorgprofessionals in de ouderenzorg en ouderenpsychiatrie leren complexe casuïstiek te ontrafelen, waarin psychische, somatische en sociale factoren samenkomen. Met praktische handvatten en theoretische kennis krijg je inzicht in (differentiaal)diagnostiek en hoe je effectief kunt omgaan met uitdagende behandelvragen.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Een systematische, narratieve overzichtsstudie.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Hoe kan een psychotherapeut het repetoire aan gangbare evidence-based behandelingen effectief inzetten bij patiëntgroepen met een migratieachtergrond?
Verantwoord en evidence-based afbouwen van psychofarmaca staat centraal, in een transdiagnostische en multidisciplinaire aanpak. Je krijgt de nieuwste inzichten en concrete tools om afbouwtrajecten veilig te begeleiden, én versterkt je netwerk voor intercollegiaal overleg.
Verlies en rouw worden in de breedste zin verkend, waarbij een integratieve benadering kan leiden tot meer zingeving, liefde en existentieel bewustzijn.
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen zoals autisme en ADHD worden bij ouderen vaak niet herkend, terwijl juiste diagnostiek en behandeling essentieel zijn om onbegrepen gedrag en bijkomende problemen als eenzaamheid, depressie en angst te begrijpen en aan te pakken.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Leer hoe de therapeutische relatie en cognitieve emotieregulatie de behandeluitkomst van adolescenten met persoonlijkheidsproblematiek beïnvloeden.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Inleiding in de benaderingswijze.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Werkwijze en voorbeeld.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Therapie wordt veelal in de spreekkamer gegeven. Deze e-learning geeft inzicht in hoe de natuurlijke buitenomgeving een mogelijk ondersteunende therapeutische context kan zijn voor psychotherapie.
Ouderen vragen om meer aandacht voor hun mentale gezondheid, waarbij psychotherapie, actuele behandelmethoden en het perspectief van ouderen zelf laten zien hoe veerkracht en wijsheid effectief kunnen worden ondersteund.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Een kwalitatief onderzoek naar de ervaren werkzaamheid
Een bondig en praktisch overzicht van de belangrijkste wijzigingen in de DSM-5, inclusief nieuwe classificatiecriteria, opgenomen aandoeningen en actuele wetenschappelijke kennis, zodat professionals up-to-date blijven in hun psychiatrische diagnostiek.
E-learning bij Tijdschrift voor Psychotherapie - Emotion-Focused Therapy (EFT) wordt geïntroduceerd, met aandacht voor de wetenschappelijke evidentie en effectiviteit van deze humanistische behandelvorm.
Empathische betrokkenheid is een cruciale klinische vaardigheid waarbij zowel overdaad als tekort aan empathie het therapeutisch proces beïnvloedt, en doelgericht inzetten ervan, samen met inzicht in eigen fluctuaties, het helende effect voor de cliënt versterkt.
Gestolde boosheid ontstaat wanneer vijandige emoties zoals jaloezie, woede of irritatie door angst worden onderdrukt, en inzicht en veilige integratie van deze emoties in behandelingen helpen cliënten om ambivalentie te verdragen en verborgen woede te herkennen.
Inzicht in de werking van de hersenen en de nieuwste neurotechnologische behandelingen stelt ggz-professionals in staat psychische klachten beter te begrijpen, innovatieve behandelopties toe te passen en de ethische implicaties hiervan te overwegen.
In dit on-demand symposium staan verschillende manieren om psychedelische ervaringen in te zetten bij de behandeling van diverse psychische en psychiatrische problematieken zoals onder andere depressies, angst, OCD, PTSS en verslaving centraal