Trauma in ontwikkeling
In de negende masterclass van het Curriculum Psychodiagnostiek staat de diagnostiek van trauma centraal – met bijzondere aandacht voor de ontwikkeling door de levensloop heen.
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| ma | di | wo | do | vr | za | zo |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
| 30 |
Hieronder vind je een overzicht van alle aankomende bij- en nascholingen die wij organiseren. Ben je specifiek op zoek naar bijeenkomsten die geaccrediteerd zijn voor jouw vereniging(en) of geïnteresseerd in een bepaald onderwerp? Gebruik dan de filtermogelijkheden aan de linkerkant.
Ben je op zoek naar nascholing om op jouw eigen moment te doen? Bekijk dan ook het overzicht van onze e-learnings.
In de negende masterclass van het Curriculum Psychodiagnostiek staat de diagnostiek van trauma centraal – met bijzondere aandacht voor de ontwikkeling door de levensloop heen.
Affectvervlakking, euforie, labiliteit, anhedonie — wie goed kijkt, ziet de affectieve functies weerspiegeld in mimiek, houding, toon en tempo. Maar hoe benoem je wat je ziet? En hoe onderscheid je normale stemmingsvariatie van pathologische veranderingen?
Het 11e Jaarsymposium Forensische ggz heeft als voornaamste doel wetenschappers en clinici bij elkaar te brengen in een beknopt programma om hen op de hoogte te brengen van de meest relevante ontwikkelingen. Onder voorzitterschap van prof.dr. Gerben Meynen zullen vooraanstaande experts opnieuw de nieuwste inzichten bespreken op cruciale gebieden van forensisch onderzoek en beleid.
Neurologie en psychiatrie zijn uit elkaar gegroeid, maar de neuropsychiatrie biedt een vernieuwend, probleem-georiënteerd perspectief op de verbinding tussen hersenen, gedrag en psychische symptomen. Tijdens het symposium delen experts onder leiding van prof. dr. Arjen Slooter hun kennis over diagnostiek, behandeling en casuïstiek.
De ggz beweegt richting écht effectieve, transdiagnostische zorg. Tijdens dit symposium delen toonaangevende experts hun visie op complex-dynamisch denken, integratieve behandeling en herstel. Kies jouw route vol praktische tools, en ontdek wat jij morgen al anders kunt doen.
Tijdens dit symposium verkennen we de spanningsvelden in de kinder- en jeugdpsychiatrie aan de hand van vier plenaire lezingen en een tweetal interactieve workshoprondes. We bieden geen snelle antwoorden, maar een dag vol verdieping, praktijkgerichte inzichten en ruimte voor reflectie.
Veel cliënten worstelen met diepere levensvragen over betekenis, verlies en identiteit, terwijl de ggz zich vaak vooral op symptoombestrijding richt. Deze vierdelige online masterclass onderzoekt de rol van zingeving in herstel en biedt praktische handvatten om hierover het gesprek met cliënten te voeren. Daarbij reflecteer je ook op je eigen relatie met zingeving, wat je therapeutische impact versterkt.
De therapeutische relatie is het fundament onder het werk van psychiaters, psychologen en psychotherapeuten. In elke ontmoeting met de patiënt worden vaardigheden om deze relatie te hanteren aangesproken en soms ronduit beproefd. Tijdens dit intensieve vijfdaagse programma gaan de deelnemers onder begeleiding van Anton Hafkenscheid en Moniek Thunnissen vanuit de meest actuele en relevante invalshoeken uitgebreid aan de slag met dit belangrijke thema.
De jaarlijkse Singer symposia zijn een initiatief van Boom Gezondheidszorg Academy in samenwerking met museum Singer Laren. Het gaat om bijeenkomsten op het grensvlak van psychiatrie en psychologie en beeldende kunst. Inspiratie, klinische relevantie en toepasbaarheid in de dagelijkse ggz-praktijk zijn het uitgangspunt.