Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Jouw business
Terug
Jouw coachingsbusiness

Denk je erover om als coach aan de slag te gaan? Wil je mensen helpen en beschik je hiervoor over de juiste kennis en vaardigheden? Weet je alleen niet hoe je hiermee moet beginnen? Boom Coaching heeft een rijke variatie aan boeken om je wegwijs te maken in de wereld van het ondernemerschap en de coachingsbusiness. Zo kun je bijvoorbeeld lezen hoe je een goed doordacht ondernemingsplan moet schrijven. Of hoe je je doelgroep helder in kaart krijgt en kunt benaderen. We ondersteunen je graag met allerlei tools om jouw coachingsbusiness een goede start te geven.

 

Bekijk ons aanbod en succes met de voorbereidingen.

Filters
Wis alle filters

Filter op

Verschijningsvorm

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijning

Bekijk meer
Bekijk minder

Prijs

tot
Bekijk meer
Bekijk minder
hidden

Jouw coachingsbusiness

Denk je erover om als coach aan de slag te gaan? Wil je mensen helpen en beschik je hiervoor over de juiste kennis en vaardigheden? Weet je alleen niet hoe je hiermee moet beginnen? Boom Coaching heeft een rijke variatie aan boeken om je wegwijs te maken in de wereld van het ondernemerschap en de coachingsbusiness. Zo kun je bijvoorbeeld lezen hoe je een goed doordacht ondernemingsplan moet schrijven. Of hoe je je doelgroep helder in kaart krijgt en kunt benaderen. We ondersteunen je graag met allerlei tools om jouw coachingsbusiness een goede start te geven.

 

Bekijk ons aanbod en succes met de voorbereidingen.

Producten (432)
  Vorige1....131415161718Volgende  
Verschijningsdatum aflopend
Titel A - Z
Titel Z - A
Auteur A - Z
Auteur Z - A
Prijs laag - hoog
Prijs hoog - laag
Verschijningsdatum oplopend
Verschijningsdatum aflopend
Publicatiedatum oplopend
Publicatiedatum aflopend
Jouw gekozen filters:
Prijs: € 0 tot € 100 ×Paperback ×Hardback ×Gebonden ×
Communicatie van organisaties (zesde editie)

Communicatie van organisaties (zesde editie)

Monique Neyzen, Erik Blokland, Sonja Wagenaar | Boom
Overheden, non-profitorganisaties en commerciële bedrijven moeten voortdurend communiceren om in evenwicht te blijven met hun omgeving.   Afstemming is nodig omdat die omgeving steeds sneller ver... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Augustus 2012 | ISBN 9789491560019 | 6e druk | 540 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
68,00
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Zo begrijpen ze je wel!

Zo begrijpen ze je wel!

Ellen Steffens, Estrella Meijs | Thema B.V.
Dit boek leert je in de communicatie met anderen niets als vanzelfsprekend aan te nemen en altijd te toetsen of jij begrijpt wat de ander bedoelt en of de ander begrijpt wat jij bedoelt. Want ander... Meer
Paperback
Juni 2012 | ISBN 9789058716804 | 120 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
23,00
In winkelwagen
E-book 
December 2015 | ISBN 9789058718020
Direct via e-mail
17,00
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
De empathiefactor

De empathiefactor

Marie R. Miyashiro | Business Contact
Het concurrentievoordeel voor effectieve organisaties   'Hebzucht is uit. Empathie is in,' aldus Frans de Waal. Marie Miyashiro maakt in dit boek duidelijk hoe de Empathiefactor de effectiviteit... Meer
Paperback
Juni 2012 | ISBN 9789047005186 | 288 blz.
Uitverkocht
25,99
Bestellen
E-book 
Juni 2012 | ISBN 9789047005254
Uitverkocht
9,99
Bestellen
Basisboek crossmedia concepting (tweede druk)

Basisboek crossmedia concepting (tweede druk)

Daphne Dijkerman, Indira Reynaert | Boom
Tegenwoordig worden voor het bereiken van een bepaalde communicatiedoelstelling vaak diverse mediakanalen ingezet, waarbij gebruik wordt gemaakt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van dez... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Mei 2012 | ISBN 9789059317956 | 2e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
50,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Schrijven voor het beeldscherm

Schrijven voor het beeldscherm

Willem Hendrikx | Boom
Wie schrijft voor sites, voor blogs, voor het bedrijfsintranet, wie twittert en berichten plaatst op Facebook en LinkedIn moet van veel markten thuis zijn. Deze geheel vernieuwde, 6e druk van Schri... Meer
Uitgave: boek
Niveau: alle
Paperback
April 2012 | ISBN 9789012583268 | 1e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
49,25
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Accountability van communicatiebeleid (tweede druk)

Accountability van communicatiebeleid (tweede druk)

Marita Vos, Henny Schoemaker | Boom
Communicatiekundigen moeten verantwoorden wat de meerwaarde is van communicatie en in hoeverre communicatie bijdraagt aan het organisatiebeleid. Daarom is het belangrijk de kwaliteit van het commun... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
April 2012 | ISBN 9789059318236 | 2e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
38,50
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Communiceren kun je leren

Communiceren kun je leren

Doris Märtin | Thema B.V.
Je collega negeert je al de hele dag, je hebt zeker iets verkeerd gedaan. Een voetganger steekt over zonder uit te kijken en je slingert van schrik een reeks scheldwoorden uit het open autoraampje.... Meer
Paperback
April 2012 | ISBN 9789058715685 | 208 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
28,00
In winkelwagen
E-book 
September 2013 | ISBN 9789058718051
Direct via e-mail
21,00
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Waarom? Daarom!

Waarom? Daarom!

Johannes de Geus, Jolanda Bouman | Thema B.V.
Veel mensen vinden het lastig om een discussie naar hun hand te zetten. Ze willen misschien te graag winnen en vergeten te luisteren. Of ze luisteren wel, maar het lukt ze niet de ander te overtuig... Meer
Paperback
April 2012 | ISBN 9789058716781 | 160 blz.
Uitverkocht
29,00
Bestellen
E-book 
September 2013 | ISBN 9789058718037
Uitverkocht
17,00
Bestellen
Inkijkexemplaar
Present!

Present!

Cees Harmsen | Boom
Krijg jij die geweldige opdracht waar je geknipt voor bent? En de waardering die je verdient? In de netwerkeconomie wordt het steeds belangrijker om jezelf te laten zien. De traditionele baan verdw... Meer
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789052619293 | 120 blz.
Uitverkocht
26,95
Bestellen
E-book 
December 2016 | ISBN 9789024419951
Direct via e-mail
23,95
In winkelwagen
Luisterboek
Luister via Storytel
 
Bezoeken
Inkijkexemplaar
Blauwe Bananen

Blauwe Bananen

Wouter de Vries | Wouter de Vries jr Marketing bv
Hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen? Waar blinkt u in uit? Waarom zou de klant zijn geld aan u geven? Of waar is uw organisatie eigenlijk goed in? Di... Meer
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789081528900 | 1e druk | 94 blz.
Uitverkocht
16,90
Bestellen
Communiceren met ziel en zakelijkheid

Communiceren met ziel en zakelijkheid

Silvia Blankestijn | Boom
Het bij elkaar brengen van de twee uitersten ziel en zakelijkheid in dagelijkse communicatie is een flinke uitdaging. Communiceren met ziel en zakelijkheid ondersteunt je daarbij.   Je profession... Meer
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789024401482 | 1e druk | 208 blz.
In herdruk, verwacht 12 januari 2026
36,50
Reserveer
E-book 
Mei 2012 | ISBN 9789461271303
Direct via e-mail
28,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
De Alignment-factor

De Alignment-factor

Cees van Riel | Boom
Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder financiers, afnemers en medewerkers kun je als organisatie niet o... Meer
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789052619231 | 256 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
53,95
In winkelwagen
E-book 
April 2012 | ISBN 9789052619620
Direct via e-mail
42,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
De beleveniseconomie

De beleveniseconomie

B. Joseph Pine, James Gilmore | Boom
Waar moet je aan denken bij namen als: Apple, Disney, Amazon, Heineken of Schiphol? Associeer je  ze vooral met producten en diensten, of roepen ze eerder een bepaald gevoel bij je op? Al in 1999 b... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789052619279
Levertijd 1-2 werkdagen
34,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Gek op gaten!

Gek op gaten!

Jos Burgers | Van Duuren Management
Vaak wordt gedacht dat klanten op zoek zijn naar producten en diensten. Maar wie zich beter verdiept in wat klanten écht willen, ontdekt dat ze vooral behoefte hebben aan oplossingen. Oplossingen w... Meer
Gebonden
Februari 2012 | ISBN 9789089651150 | 144 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
21,50
In winkelwagen
E-book 
Juni 2012 | ISBN 9789089651310
Direct via e-mail
16,99
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Buyology

Buyology

Martin Lindstrom | A.W. Bruna LeV.
Waarheid en leugens over ons koopgedrag Hoeveel weten we over ons koopgedrag? Wat stuurt werkelijk ons koopgedrag in een wereld waarin we constant door de media worden bestookt met boodschappen? Ee... Meer
Paperback
Februari 2012 | ISBN 9789400501386
Uitverkocht
15,99
Bestellen
E-book 
April 2013 | ISBN 9789044968545
Direct via e-mail
9,99
In winkelwagen
Koud bellen brr...

Koud bellen brr...

Victor Bonke | Uitgeverij Boekenbent
Koude acquisitie behoort tot één van de meest lastige, meest gevreesde onderdelen van het verkoopvak. Vooral omdat je aan de telefoon vaker dan je lief is, wordt afgewezen. Dit praktische, vijftien... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Januari 2012 | ISBN 9789085709312 | 1e druk | 160 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
19,50
In winkelwagen
Kleintje feedback

Kleintje feedback

Annemieke Nijman | Thema B.V.
Feedback voorkomt irritaties en conflicten, creëert begrip, versoepelt de samenwerking, vergroot het werkplezier en verbetert het functioneren. Alle reden dus om feedback geven en ontvangen goed on... Meer
Gebonden
Januari 2012 | ISBN 9789058715784 | 40 blz.
Uitverkocht
12,95
Bestellen
Inkijkexemplaar
De Tao van Service

De Tao van Service

Eric de Haan |
Service. Voor klanten steeds vaker van doorslaggevende betekenis. Het kan de relatie máken maar ook breken.   Organisaties pretenderen dat ze 'service hoog in het vaandel' hebben staan. Ze blazen... Meer
Paperback
Januari 2012 | ISBN 9789023249207 | 1e druk | 140 blz.
Uitverkocht
23,95
Bestellen
Het einde van winkels?

Het einde van winkels?

Cor Molenaar | Boom
Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor... Meer
Paperback
December 2011 | ISBN 9789024407811 | 220 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
49,25
In winkelwagen
E-book 
Augustus 2011 | ISBN 9789052619118
Direct via e-mail
38,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Personal branding

Personal branding

Frank Kwakman | Boom
In een markt met vele aanbieders en een 'product' dat in nauwe samenwerking met de klant tot stand komt, is personal branding de manier om je te onderscheiden. Volgens acquisitie-expert Frank Kwakm... Meer
Paperback
November 2011 | ISBN 9789052619170
Levertijd 1-2 werkdagen
37,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Weg met het marketingplan, tijd voor actie !

Weg met het marketingplan, tijd voor actie !

John Koster | Boom
U wilt graag doelgericht aan marketing doen. Helaas is het opstellen van een marketingplan elke keer weer een tijdrovende en omslachtige bezigheid. En dat terwijl de uitvoerige analyses die daarvoo... Meer
Paperback
November 2011 | ISBN 9789052619194
Levertijd 1-2 werkdagen
34,95
In winkelwagen
Interne communicatie voor de professional

Interne communicatie voor de professional

Erik Reijnders |
Veranderingen in de samenleving, in organisaties én bij medewerkers, laten overtuigend zien dat eenrichtingsverkeer in de communicatie niet langer voldoende is. Dialoog is de realiteit van vandaag ... Meer
5%
Studentenkorting
Hardback
November 2011 | ISBN 9789023248972 | 3e druk | 288 blz.
Uitverkocht
42,00
Bestellen
E-book 
November 2011 | ISBN 9789023248989 | 3e druk
Uitverkocht
18,50
Bestellen
Marketingkassa

Marketingkassa

Michiel van de Watering | Noordhoff Uitgevers B.V.
Op een toegankelijke, heldere manier beschrijft Michiel van de Watering in Marketingkassa – accountability voor de resultaatgedreven organisatie de verschillende aspecten van accountability van mar... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
November 2011 | ISBN 9789001807849 | 120 blz.
Uitverkocht
0,00
Bestellen
E-book 
April 2014 | ISBN 9789001848576
Uitverkocht
25,95
Bestellen
Inkijkexemplaar
Retorische kritiek

Retorische kritiek

Antoine Braet | Boom
Waaraan was de overtuigingskracht van Cicero te danken? En hoe probeert Balkenende te overtuigen? Daarover, maar ook over andere moderne overtuigende teksten gaat Retorische kritiek. Dit boek biedt... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Mei 2011 | ISBN 9789012583091 | 204 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
56,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
De taal van mr. Jip van Harten en dr. Janneke Bavelick

De taal van mr. Jip van Harten en dr. Janneke Bavelick

Simo Goddijn | Boom
Communicatieprofessionals bij de overheid, banken, verzekeraars, zorginstellingen en op tal van andere plekken schakelen over naar taalniveau B1. Dat doen ze omdat teksten op niveau B1 voor iederee... Meer
Uitgave: boek
Niveau: b1
Paperback
Mei 2011 | ISBN 9789012582582 | 128 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
Dit artikel wordt op aanvraag gedrukt. Hierbij geldt geen recht van retour.
28,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
  Vorige1....131415161718Volgende  
Toon
25
2
5
10
25
50
resultaten

Doelgroep afbakenen

Sta je eenmaal ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk klanten aantrekken. Het is echter wel belangrijk om de juiste keuzes te maken. Het advies is om een doelgroep te kiezen, waarmee je dicht bij jezelf blijft en wat je aan kan. Er zijn een aantal manieren om je doelgroep in kaart te brengen. Maak bijvoorbeeld concreet wat jij kunt betekenen voor je klant. Is dit niet duidelijk, dan zoekt de klant verder. Maak ook het besluit om te coachen voor particulieren of bedrijven. Bedenk goed waar je kracht ligt en waar je dus ook toevoegde waarde kunt leveren. Zorg dat je ook op de hoogte bent wie je concurrenten zijn en waar zij precies zitten. Doe onderzoek wat je concurrent doen, waar ze zich bevinden en hoe je jezelf kunt onderscheiden. Je kunt dit inzichtelijk maken door een concurrentieanalyse op te stellen.

 

Klantenwerving voor de coachingsbusiness

Heb je eenmaal een duidelijke doelgroepomschrijving? Dan kun je gerichte acquisitie doen. Uit onderzoek is gebleken dat je de meeste opdrachten krijgt uit je eigen netwerk en dat is vaak groter dan je denkt. Bovendien kun je mensen uit jouw netwerk ook zien als ambassadeur van je eigen bedrijf. Het kan zijn dat zij niet direct jouw klanten worden, maar ze jouw coachingsbusiness wel kunnen aanbevelen in hun netwerk. Zo word je netwerk alsmaar groter! Daarnaast is online marketing ook belangrijk om aan klanten te komen. Door te zorgen dat je online goed vindbaar bent in de zoekmachines en op social media zorg je ervoor dat mensen snel contact met je kunnen opnemen. Wees daarom actief op deze platformen en zorg ook voor een eigen website. In ons aanbod vind je diverse boeken die je hierbij in de juiste richting helpen.

 

Administratie bijhouden

Bij een eigen bedrijf hoort uiteraard ook een eigen, gedegen administratie bijhouden. Je kunt dit zelf doen of (deels) uitbesteden aan een administratiekantoor. Een boekhouder richt je boekhouding in, stelt je op de hoogte van diverse fiscale voordelen en geeft je advies. Niet verplicht, maar wel handig is het openen van een zakelijke rekening. Zo houd je je inkomsten en uitgaven tussen zakelijk en privé gescheiden. Wist je bijvoorbeeld dat je de kosten voor je mobiele telefoon zakelijk mag opvoeren? Lees er eens over in onze ondernemersboeken.

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg