Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Denk je erover om als coach aan de slag te gaan? Wil je mensen helpen en beschik je hiervoor over de juiste kennis en vaardigheden? Weet je alleen niet hoe je hiermee moet beginnen? Boom Coaching heeft een rijke variatie aan boeken om je wegwijs te maken in de wereld van het ondernemerschap en de coachingsbusiness. Zo kun je bijvoorbeeld lezen hoe je een goed doordacht ondernemingsplan moet schrijven. Of hoe je je doelgroep helder in kaart krijgt en kunt benaderen. We ondersteunen je graag met allerlei tools om jouw coachingsbusiness een goede start te geven.
Bekijk ons aanbod en succes met de voorbereidingen.
Denk je erover om als coach aan de slag te gaan? Wil je mensen helpen en beschik je hiervoor over de juiste kennis en vaardigheden? Weet je alleen niet hoe je hiermee moet beginnen? Boom Coaching heeft een rijke variatie aan boeken om je wegwijs te maken in de wereld van het ondernemerschap en de coachingsbusiness. Zo kun je bijvoorbeeld lezen hoe je een goed doordacht ondernemingsplan moet schrijven. Of hoe je je doelgroep helder in kaart krijgt en kunt benaderen. We ondersteunen je graag met allerlei tools om jouw coachingsbusiness een goede start te geven.
Bekijk ons aanbod en succes met de voorbereidingen.
Sta je eenmaal ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk klanten aantrekken. Het is echter wel belangrijk om de juiste keuzes te maken. Het advies is om een doelgroep te kiezen, waarmee je dicht bij jezelf blijft en wat je aan kan. Er zijn een aantal manieren om je doelgroep in kaart te brengen. Maak bijvoorbeeld concreet wat jij kunt betekenen voor je klant. Is dit niet duidelijk, dan zoekt de klant verder. Maak ook het besluit om te coachen voor particulieren of bedrijven. Bedenk goed waar je kracht ligt en waar je dus ook toevoegde waarde kunt leveren. Zorg dat je ook op de hoogte bent wie je concurrenten zijn en waar zij precies zitten. Doe onderzoek wat je concurrent doen, waar ze zich bevinden en hoe je jezelf kunt onderscheiden. Je kunt dit inzichtelijk maken door een concurrentieanalyse op te stellen.
Heb je eenmaal een duidelijke doelgroepomschrijving? Dan kun je gerichte acquisitie doen. Uit onderzoek is gebleken dat je de meeste opdrachten krijgt uit je eigen netwerk en dat is vaak groter dan je denkt. Bovendien kun je mensen uit jouw netwerk ook zien als ambassadeur van je eigen bedrijf. Het kan zijn dat zij niet direct jouw klanten worden, maar ze jouw coachingsbusiness wel kunnen aanbevelen in hun netwerk. Zo word je netwerk alsmaar groter! Daarnaast is online marketing ook belangrijk om aan klanten te komen. Door te zorgen dat je online goed vindbaar bent in de zoekmachines en op social media zorg je ervoor dat mensen snel contact met je kunnen opnemen. Wees daarom actief op deze platformen en zorg ook voor een eigen website. In ons aanbod vind je diverse boeken die je hierbij in de juiste richting helpen.
Bij een eigen bedrijf hoort uiteraard ook een eigen, gedegen administratie bijhouden. Je kunt dit zelf doen of (deels) uitbesteden aan een administratiekantoor. Een boekhouder richt je boekhouding in, stelt je op de hoogte van diverse fiscale voordelen en geeft je advies. Niet verplicht, maar wel handig is het openen van een zakelijke rekening. Zo houd je je inkomsten en uitgaven tussen zakelijk en privé gescheiden. Wist je bijvoorbeeld dat je de kosten voor je mobiele telefoon zakelijk mag opvoeren? Lees er eens over in onze ondernemersboeken.