Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Jouw business
Terug
Jouw coachingsbusiness

Denk je erover om als coach aan de slag te gaan? Wil je mensen helpen en beschik je hiervoor over de juiste kennis en vaardigheden? Weet je alleen niet hoe je hiermee moet beginnen? Boom Coaching heeft een rijke variatie aan boeken om je wegwijs te maken in de wereld van het ondernemerschap en de coachingsbusiness. Zo kun je bijvoorbeeld lezen hoe je een goed doordacht ondernemingsplan moet schrijven. Of hoe je je doelgroep helder in kaart krijgt en kunt benaderen. We ondersteunen je graag met allerlei tools om jouw coachingsbusiness een goede start te geven.

 

Bekijk ons aanbod en succes met de voorbereidingen.

Filters

Filter op

Verschijningsvorm

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijning

Bekijk meer
Bekijk minder

Prijs

tot
Bekijk meer
Bekijk minder
hidden

Jouw coachingsbusiness

Denk je erover om als coach aan de slag te gaan? Wil je mensen helpen en beschik je hiervoor over de juiste kennis en vaardigheden? Weet je alleen niet hoe je hiermee moet beginnen? Boom Coaching heeft een rijke variatie aan boeken om je wegwijs te maken in de wereld van het ondernemerschap en de coachingsbusiness. Zo kun je bijvoorbeeld lezen hoe je een goed doordacht ondernemingsplan moet schrijven. Of hoe je je doelgroep helder in kaart krijgt en kunt benaderen. We ondersteunen je graag met allerlei tools om jouw coachingsbusiness een goede start te geven.

 

Bekijk ons aanbod en succes met de voorbereidingen.

Producten (457)
  Vorige1....1112131415....19Volgende  
Verschijningsdatum aflopend
Titel A - Z
Titel Z - A
Auteur A - Z
Auteur Z - A
Prijs laag - hoog
Prijs hoog - laag
Verschijningsdatum oplopend
Verschijningsdatum aflopend
Publicatiedatum oplopend
Publicatiedatum aflopend
Gevraagd worden

Gevraagd worden

Hugo Bakker | eBookPoint
Ben jij als trainer, coach, adviseur of spreker een kei in je vak maar vind je het lastig om je publiek te bereiken, je workshop te vullen of nieuwe klanten aan te trekken? Dan is dit boek er voor ... Meer
Paperback
December 2014 | ISBN 9789491442681
Uitverkocht
24,95
Bestellen
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken

Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken

Peter Klijsen | Boom
Acquireren roept bij professionals nogal eens weerstand op. Ze willen absoluut niet geassocieerd worden met 'de agressieve verkoper die komt leuren om een klus'. Bovendien brengt de druk om opdrach... Meer
Paperback
December 2014 | ISBN 9789462201446
Levertijd 1-2 werkdagen
32,50
In winkelwagen
Meten en Scoren

Meten en Scoren

Adwin Peeks, Eelke Alkema | Boom
Zie je het voor je? Met de inzichten waarmee jij als communicatieprofessional de organisatie confronteert, geef jij je eigen rol opnieuw vorm. Je voegt direct waarde toe aan de business en zit daar... Meer
Paperback
December 2014 | ISBN 9789462200999 | 172 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
34,95
In winkelwagen
E-book 
December 2014 | ISBN 9789462201194
Direct via e-mail
25,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
HR en social media

HR en social media

| B+B Vakmedianet B.V.
De impact van social media op organisaties - en HR in het bijzonder - is groot. Organisaties waarbij sociale media een geïntegreerd onderdeel van de werkzaamheden zijn, maken het verschil. Zij wete... Meer
Paperback
December 2014 | ISBN 9789462152618 | 1e druk
Uitverkocht
37,50
Bestellen
Mindful communiceren voor hulpverleners

Mindful communiceren voor hulpverleners

Pieternel Dijkstra | Boom
Mensen communiceren vaak gedachteloos. Pas in een lastige situatie worden ze 'wakker' en beseffen ze wat ze precies zeggen en hoe. In de relatie tussen hulpverlener en cliënt volstaat gedachteloze ... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
November 2014 | ISBN 9789089534484 | 124 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
30,25
In winkelwagen
E-book 
November 2014 | ISBN 9789461275776
Direct via e-mail
25,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
How cool brands stay hot

How cool brands stay hot

| Boom
Hoe ga je als merk om met de meest reclamekritische generatie ooit? Generatie Y is de meest reclamekritische consumentengeneratie ooit. Omdat ze drie keer de omvang bezit van Generatie X zal deze g... Meer
Paperback
November 2014 | ISBN 9789077442036 | 288 blz.
Uitverkocht
32,50
Bestellen
Inkijkexemplaar
Onderneemster zkt sterk merk

Onderneemster zkt sterk merk

Katlijn Voordeckers, Sara Reymen | Lannoo Campus
Hoe word je gekend waarvoor je écht gekend wil zijn? Wat bied je aan en voor wie werk je (niet)? Welke valkuilen moet je vermijden?   Onderneemster zkt sterk merk laat je als vrouwelijke ondern... Meer
E-book 
November 2014 | ISBN 9789401419093
Direct via e-mail
17,99
In winkelwagen
Arbeidsmarktcommunicatie van A/Z

Arbeidsmarktcommunicatie van A/Z

Marcel van der Haas, Jenny Hudepohl | Boom
Medewerkers bepalen het succes van een organisatie!   Een organisatie die het personeel werft en bindt, dat echt past bij haar missie, visie en cultuur, presteert aantoonbaar beter. Maar hoe doe ... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
November 2014 | ISBN 9789491560736 | 250 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
49,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Bloggen doe je zo

Bloggen doe je zo

Esther Molenaar | Booklight
Bloggen is dé manier om je business of expertise onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Een sterk blog kan je naamsbekendheid, vindbaarheid en je expertstatus enorm versterken. Toch weten m... Meer
Paperback
September 2014 | ISBN 9789491472725
Levertijd 1-2 werkdagen
19,95
In winkelwagen
E-book 
November 2014 | ISBN 9789491472732
Direct via e-mail
9,95
In winkelwagen
Calimeromarketing 3.0 in een eierdop

Calimeromarketing 3.0 in een eierdop

Karen Romme |
De Calimeromarketingboeken zijn al meer dan tien jaar de door Nederlandse ondernemers meest gekochte én gelezen marketingboeken. Met deze boeken wil ondernemer Karen Romme ondernemers laten ze zien... Meer
Gebonden
November 2014 | ISBN 9789079826155 | 64 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
9,99
In winkelwagen
When digital becomes human

When digital becomes human

Steven Van Belleghem | Van Duuren Management
Bedrijven die het verschil weten te maken met een 'human touch' veroveren het hart van hun klant.   De klantenrelatie van de toekomst is digitaal en menselijk. In dit boek wil ik het belang van b... Meer
Paperback
April 2014 | ISBN 9789082033762 | 200 blz.
Tijdelijk niet voorradig.
29,99
Mail mij
E-book 
Oktober 2014 | ISBN 9789401419031
Direct via e-mail
23,99
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Pofessionals & Acquisitie

Pofessionals & Acquisitie

Frank Kwakman | Boom
Het verwerven van opdrachten is een vak apart. Acquisitie is in de meeste organisaties dan ook een afzonderlijk specialisme. In de zakelijke dienstverlening is de professional zelf als het ware 'he... Meer
Paperback
Oktober 2014 | ISBN 9789462201347
Levertijd 1-2 werkdagen
38,95
In winkelwagen
Hoe kom ik in positie?

Hoe kom ik in positie?

Ilse van Ravenstein, Guus Kok | Boom
Heeft een organisatie eigenlijk wel een IC-functie nodig? En zo ja, waarom? Hoe ontwerp je die functie dan? Hoe richt je haar in en waar in de organisatie positioneer je haar? Welke taken horen bij... Meer
Paperback
September 2014 | ISBN 9789491560811
Levertijd 1-2 werkdagen
21,25
In winkelwagen
Hoe krijgen we IC aan de praat?

Hoe krijgen we IC aan de praat?

Ilse van Ravenstein, Eric Smilde | Boom
We kregen 'm steeds vaker: de vraag hoe krijgen we de lijncommunicatie aan de praat? Hoe helpen we spelers hun communicatierol (beter) te pakken? En hoe richten we nu het beste een communicatiestru... Meer
Paperback
September 2014 | ISBN 9789491560774
Levertijd 1-2 werkdagen
21,25
In winkelwagen
Kennismakingskaarten

Kennismakingskaarten

Axelle de Roy | Thema B.V.
Een kennismakingsrondje is nodig, maar mag het eens wat anders? Iedere training start met een kennismakingsrondje. Dat is niet voor niks, want als mensen elkaar (een beetje) kennen, voelen ze zich ... Meer
Spel
September 2014 | ISBN 9789058719423 | 30 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
20,00
In winkelwagen
Onze strategie komt niet aan!?

Onze strategie komt niet aan!?

Ilse van Ravenstein | Boom
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in de organisatiestrategie. We gingen vervolgens enthousiast samen met onze opdrachtgever aan de slag en zorgde... Meer
Paperback
September 2014 | ISBN 9789491560781
Levertijd 1-2 werkdagen
21,25
In winkelwagen
Weer een verandering!?

Weer een verandering!?

Ilse van Ravenstein | Boom
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in verandering. En hoewel we er regelmatig enthousiast aan begonnen was het effect vaak matig. Medewerkers wete... Meer
Paperback
September 2014 | ISBN 9789491560798
Levertijd 1-2 werkdagen
21,25
In winkelwagen
Uitverkocht!

Uitverkocht!

Jim Stolze | A.W. Bruna LeV.
Bedrijven kijken teveel naar hun financiële resultaten; ze besteden meer budget aan nieuwe dan aan bestaande klanten en ze zijn te druk bezig om ons te verlammen met informatie en ons zodoende op t... Meer
Paperback
September 2014 | ISBN 9789400505735
Uitverkocht
19,95
Bestellen
E-book 
Mei 2012 | ISBN 9789044964189
Direct via e-mail
9,99
In winkelwagen
Meer omzet met je webshop

Meer omzet met je webshop

Jurjen Jongejan | Van Duuren Management
Als eigenaar van een webshop sta je voor een uitdagende klus: je moet voortdurend meer omzet zien te maken. Veel webwinkeliers kiezen ervoor om flink te investeren in extra bezoekers. Maar wat ze n... Meer
Paperback
September 2014 | ISBN 9789089652294 | 232 blz.
In herdruk, verwacht (datum nog niet bekend)
29,99
Mail mij
Inkijkexemplaar
IC in 3D

IC in 3D

Ilse van Ravenstein, Guus Kok | Boom
Als alles communicatie is, waar begin je dan? Iedereen in de organisatie is immers een actieve speler in de interne communicatie. Of als interne communicatie wordt gezien als het informeren via één... Meer
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789491560668
Levertijd 1-2 werkdagen
52,50
In winkelwagen
Issuesmanagement (derde druk)

Issuesmanagement (derde druk)

Ferdinand Helmann, Frank Körver | Boom
Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wa... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789462364202 | 3e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
41,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis

Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis

Frans van Dam, Liesbeth de Bakker, Anne Dijkstra | Boom
Wetenschaps- en technologiecommunicatie kom je op tal van plaatsen tegen: in de media, in musea en theaters en op school. Ooit begonnen als voorlichting over wetenschap, inmiddels houden communicat... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789462364240 | 1e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
60,50
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Van idee naar tekst

Van idee naar tekst

Karel Witteveen | Boom
Van idee naar tekst beslaat het hele schrijfproces, van idee en invalshoek naar stijl en compositie, aan de hand van de dynamische schrijfcyclus. Daarbij worden vijf rollen of aspecten onderscheide... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Juni 2014 | ISBN 9789462364134 | 1e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
45,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Calimeromarketing 3.0

Calimeromarketing 3.0

Karen Romme | Scriptum
De Calimeromarketingboeken zijn al bijna tien jaar de door Nederlandse ondernemers meest gekochte én gelezen marketingboeken. Wars van moeilijke theorieën en ingewik-kelde modellen gaan ze terug na... Meer
Gebonden
Juni 2014 | ISBN 9789055949175 | 192 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
23,50
In winkelwagen
We worden steeds slimmer

We worden steeds slimmer

Clive Thompson | Maven Publishing
We ervaren dagelijks hoe we dankzij slimme zoektermen op Google een bijna oneindig geheugen hebben. Uit onderzoek blijkt dat intensieve gebruikers van Twitter en Facebook voor bepaalde onderwerpen ... Meer
Paperback
Juni 2014 | ISBN 9789491845147
Uitverkocht
22,00
Bestellen
  Vorige1....1112131415....19Volgende  
Toon
25
2
5
10
25
50
resultaten

Doelgroep afbakenen

Sta je eenmaal ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk klanten aantrekken. Het is echter wel belangrijk om de juiste keuzes te maken. Het advies is om een doelgroep te kiezen, waarmee je dicht bij jezelf blijft en wat je aan kan. Er zijn een aantal manieren om je doelgroep in kaart te brengen. Maak bijvoorbeeld concreet wat jij kunt betekenen voor je klant. Is dit niet duidelijk, dan zoekt de klant verder. Maak ook het besluit om te coachen voor particulieren of bedrijven. Bedenk goed waar je kracht ligt en waar je dus ook toevoegde waarde kunt leveren. Zorg dat je ook op de hoogte bent wie je concurrenten zijn en waar zij precies zitten. Doe onderzoek wat je concurrent doen, waar ze zich bevinden en hoe je jezelf kunt onderscheiden. Je kunt dit inzichtelijk maken door een concurrentieanalyse op te stellen.

 

Klantenwerving voor de coachingsbusiness

Heb je eenmaal een duidelijke doelgroepomschrijving? Dan kun je gerichte acquisitie doen. Uit onderzoek is gebleken dat je de meeste opdrachten krijgt uit je eigen netwerk en dat is vaak groter dan je denkt. Bovendien kun je mensen uit jouw netwerk ook zien als ambassadeur van je eigen bedrijf. Het kan zijn dat zij niet direct jouw klanten worden, maar ze jouw coachingsbusiness wel kunnen aanbevelen in hun netwerk. Zo word je netwerk alsmaar groter! Daarnaast is online marketing ook belangrijk om aan klanten te komen. Door te zorgen dat je online goed vindbaar bent in de zoekmachines en op social media zorg je ervoor dat mensen snel contact met je kunnen opnemen. Wees daarom actief op deze platformen en zorg ook voor een eigen website. In ons aanbod vind je diverse boeken die je hierbij in de juiste richting helpen.

 

Administratie bijhouden

Bij een eigen bedrijf hoort uiteraard ook een eigen, gedegen administratie bijhouden. Je kunt dit zelf doen of (deels) uitbesteden aan een administratiekantoor. Een boekhouder richt je boekhouding in, stelt je op de hoogte van diverse fiscale voordelen en geeft je advies. Niet verplicht, maar wel handig is het openen van een zakelijke rekening. Zo houd je je inkomsten en uitgaven tussen zakelijk en privé gescheiden. Wist je bijvoorbeeld dat je de kosten voor je mobiele telefoon zakelijk mag opvoeren? Lees er eens over in onze ondernemersboeken.

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg