Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Middelbaar beroepsonderwijs
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching De Alignment-factor
Terug
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789052619231 | 256 blz.
53,95
In winkelwagen

De Alignment-factor

Bouwen aan duurzame relaties

Cees van Riel | Boom
De Alignment-factor
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789052619231 | 256 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
53,95
In winkelwagen
E-book 
April 2012 | ISBN 9789052619620
Direct via e-mail
42,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
 
Aanvragen
Inkijkexemplaar Plaats op wensenlijst
OmschrijvingInhoudAuteur(s)
Omschrijving

Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder financiers, afnemers en medewerkers kun je als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorg je er nu voor dat jouw organisatie de meeste credits krijgt?

 

De alignment-factor laat aan de hand van vier stappen zien hoe je als communicatieprofessional voor jouw organisatie duurzame relaties opbouwt en ze op langere termijn onderhoudt.

  • Verzamel informatie en zorg dat je goed inzicht krijgt in je reputatie, de publieke opinie, het gedrag van medewerkers, je identiteit en strategische doelen.
  • Kies een marsroute, neem positie en kies een helder doel. Duurzame relaties opbouwen kan op twee manieren: de zachte of de harde, onderhandelend of ... confronterend.
  • Communiceer je marsroute, positie en doelen vervolgens op een aansprekende manier, zodat je het onderhandelen of confronteren ondersteunt.
  • Toon je successen en wees accountable: zorg dat je op het niveau van de raad van bestuur kunt uitleggen wat de effecten zijn van je inspanningen om duurzame relaties tot stand te brengen. 
Inhoud

Introductie

1. Alignment met stakeholders door corporate communicatie

Deel I: Intern alignment
2. Informatie vergaren in de organisatie
3. Een marsroute naar intern alignment
4. Intern alignment bouwen met effectieve interne communicatie

Deel II: Extern alignment
5. Informatievergaring voor de bouw van extern alignment
6. Een marsroute naar extern alignment
7. De inzet van corporate communicatie bij de bouw van extern alignment

Deel III: Key performance indicators voor corporate communicatie om alignment te bouwen
8. Het succes van alignment-inspanningen meten

Deel IV: Epiloog
9. Alignment: het bouwen en onderhouden van totale stakeholdersteun

Auteur(s)
Cees van Riel
Cees B.M. van Riel als hoogleraar Corporate Communication verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus University, waar hij onder andere verantwoordelijk is voor het International Maste... Meer

Lees meer

Reviews 'De Alignment-factor'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Vraagbaak Nederlands (9e editie)_Eric Tiggeler_9789024462490

Vraagbaak Nederlands (9e editie)

Eric Tiggeler
44,50
Bestellen
Beeldtaal (4e druk)_Jos van den Broek, Willem Koetsenruijter_9789024451166

Beeldtaal (4e druk)

Jos van den Broek, Willem Koetsenruijter, Jaap de Jong, Laetitia Smit
55,50
Bestellen
Interne communicatie (8e druk)_Huib Koeleman_9789024442836

Interne communicatie (8e druk)

Huib Koeleman
48,50
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over Boom

Historie
Auteurs van Boom
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg