Communicatieleer (negende druk)
Een inleiding
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
April 2013 | ISBN 9789059319325 | 9e druk
77,50
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Omschrijving
Communicatieleer is een gedegen werk over alle aspecten van communicatieleer. Het boek is inmiddels toe aan de negende druk. Het wordt veel gebruikt door opleidingen in de sociale hoek, omdat het een prettige, toegankelijke stijl heeft. Het boek is geschikt voor zowel wetenschappelijk onderwijs als hbo.
Inhoud
Onderwerpen die aan de orde komen zijn:
- principes en modellen van communicatie;
- lichaamstaal;
- communicatiepatronen;
- interculturele communicatie en cultuurschok;
- communicatie in groepen;
- communicatie van enkeling tot groep;
- de werking en uitwerking van massacommunicatie.
Er is veel onderzoek verwerkt om tot verantwoorde uitspraken te kunnen komen. De stijl is persoonlijk, toegankelijk en er worden veel voorbeelden uit het dagelijks leven gegeven.
Wijzigingen in de negende druk
- De tekst is geheel geactualiseerd.
- Inzichten op communicatiegebieden die in snelle ontwikkeling zijn, vooral op het terrein van de nieuwe media, zijn waar nodig aangepast.
Doelgroep
- Studenten in het hoger beroepsonderwijs of de universiteit.
- Communicatieprofessionals in de praktijk.
Auteur(s)
Reviews 'Communicatieleer (negende druk)'
Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.
Gerelateerde uitgaven
Verhalen veranderen
26,50




