Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Jouw business Merklogica
Terug
Merklogica
Paperback
Juni 2026 | ISBN 9789024476046 | 1e druk | 176 blz.
30,00
Reserveer

Merklogica

Handboek om een sterk merk te bouwen

Marc Oosterhout | Boom
9789024476046 Merklogica
Paperback
Juni 2026 | ISBN 9789024476046 | 1e druk | 176 blz.
Verwacht 10 juni 2026
30,00
Reserveer
OmschrijvingAuteur(s)
Omschrijving

Wil je je organisatie als sterk merk op de kaart zetten? Dan is Merklogica jouw gids.

 

In de aandachtseconomie waarin wij leven, met de toenemende digitale mogelijkheden van bijvoorbeeld AI, wordt het steeds lastiger voor organisaties om zichtbaar en herkenbaar te blijven. Een sterk merk helpt, maar vraagt om scherpe keuzes: positionering, herkenbare symbolen, een relevante belofte, sterke storytelling en consequente uitvoering. Je moet in seconden kunnen vertellen wie je bent en waarom jij de beste keuze bent, juist in markten waarin producten en diensten op elkaar lijken.

 

De gelouterde merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout presenteren een helder, eenvoudig stappenplan om tot een onderscheidend merk te komen. Elke stap is onderbouwd met fundamentele theorieën, denkmodellen en recente wetenschappelijke én praktische inzichten. Rijke, herkenbare cases – van Nike, IKEA, Nespresso, Dove, Apple, Obama en Trump tot Coolblue, HEMA, Rijksmuseum, Natuurmonumenten, Rituals en NS – laten zien hoe het werkt in de praktijk.

 

Merklogica is een handzaam, toegankelijk en direct toepasbaar boek voor iedereen die een sterk merk wil bouwen. Voor allerlei soorten organisaties, van bedrijven en culturele instellingen tot ngo’s en overheden. Met veel denkoefeningen die helpen om de juiste keuzes te maken, zodat klanten je wél weten te vinden.

 

  • Gebaseerd op decennia aan ervaring van twee zeer gerenommeerde merkstrategen
  • Logisch en bewezen denkraam dat je zelf makkelijk kunt toepassen
  • Boordevol met inspirerende en leerzame voorbeelden in woord en beeld

 

Auteur(s)
Portret Marc Oosterhout
Marc Oosterhout
Marc Oosterhout is al meer dan 30 jaar merkstrateeg. Hij is oprichter van reclamebureau N=5, voorzitter van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en bestuurslid van de Vereniging Natuurmonumenten.
Lees meer

Gerelateerde uitgaven

De communicatieadviseur
Nieuw

De communicatieadviseur

Karel A. Winkelaar
54,95
Bestellen
9789024472789 Overheidscommunicatie voor professionals boek
Nieuw

Overheidscommunicatie voor professionals

Corine Hoppenbrouwers, Guido Rijnja
39,95
Bestellen
9789024472406 AI-personalisatiestrategie

AI-personalisatie strategie

Jean-Pierre Thomassen
32,50
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg