Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Alle uitgaven De kracht van platformstrategie
Terug
De kracht van platformstrategie
Paperback
Mei 2017 | ISBN 9789024408696 | 1e druk | 192 blz.
39,95
In winkelwagen

De kracht van platformstrategie

Het is buigen of barsten

Cor Molenaar | Boom
De kracht van platformstrategie
Paperback
Mei 2017 | ISBN 9789024408696 | 1e druk | 192 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
39,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
 
Aanvragen
Inkijkexemplaar

De kracht van platformstrategie

OmschrijvingInhoudAuteur(s)In de pers
Omschrijving

De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals die van gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden en gekocht worden?

 

Platformstrategieën

Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut.

 

Jouw organisatie klaar voor de toekomst

In dit boek geeft Molenaar inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen. Essentieel om de toekomst van uw eigen organisatie veilig te stellen!

 

In de pers:

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 'Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend'

 

Businessinsider.nl publiceerde het artikel 'V&D-opvolger Frendz markeert de komst van het platformmodel – het draait om producten, niet de webwinkel'

Inhoud

Voorwoord
Overzicht van soorten platformen
Inleiding

 

1 Platformen veranderen ons leven ingrijpend
2 De opkomst van platformen
3 Disruptie: platformen zijn de basis voor de toekomst
4 Driving Forces: wat is de kracht van de organisatie?
5 De transformatie naar de toekomst: verandering door fricties en mogelijkheden
6 Tijden veranderen


Geraadpleegde literatuur

Auteur(s)
Portret Cor Molenaar
Cor Molenaar
Cor Molenaar is Hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit, Directeur van het strategische adviesbureau eXQo consultancy te Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarb...
Lees meer
In de pers
2017 Dichtbij.nl

Cor Molenaar schrijft actueel boek over de platformeconomie

 
ROTTERDAM - Net zo snel als de nieuwste technologieën elkaar opvolgen, verandert ook het koopgedrag van klanten. Ze brengen steeds meer tijd online door en vinden hun platformen en social media. Via het product komen ze pas bij een (web)winkel uit. Dit vraag om nieuwe businessmodellen. In ‘De kracht van platformstrategie’, dat bij Boom in Amsterdam is verschenen, beschrijft retailexpert Cor Molenaar nieuwe manieren om klanten en aanbieder bij elkaar te brengen.
> Lees de hele recensie op dichtbij.nl

 

 

Reviews 'De kracht van platformstrategie'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Boeken van Cor Molenaar

Het einde van concurrentie

Het einde van concurrentie

Cor Molenaar
39,95
Bestellen
Red de winkel!

Red de winkel!

Cor Molenaar
47,75
Bestellen
ACTIE!

ACTIE!

Cor Molenaar
29,95
Bestellen

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg