Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Middelbaar beroepsonderwijs
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Het einde van concurrentie
Terug
Paperback
Mei 2019 | ISBN 9789024427284 | 1e druk | 192 blz.
39,95
In winkelwagen

Het einde van concurrentie

Zakendoen in de platformeconomie

Cor Molenaar | Boom
Het einde van concurrentie
Paperback
Mei 2019 | ISBN 9789024427284 | 1e druk | 192 blz.
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
39,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar Plaats op wensenlijst
OmschrijvingInhoudAuteur(s)In de pers
Omschrijving

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van digitalisering. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.

 

Meedoen of toekijken?

Hoe kun je nog concurreren met grote internet aanbieders als Bol, Amazon of Zalando? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantenbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenoemde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking, Thuisbezorgd of Airbnb. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen. 

 

Dit boek is praktisch, toegankelijk, actiegericht en behandelt relevante vragen voor zowel de consumentenmarkt als de business-to-business-markt:

  • Moet je nu instappen? 
  • Hoe kan je nog onderscheidend zijn? 
  • Moet je rechtstreeks gaan verkopen of via winkels/distributeurs?
  • Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs?

 

Nieuwe platformeconomie

Het einde van concurrentie? slaat een brug tussen de (online)digitale en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten.

 

Onmisbare inzichten voor toekomstbestendigheid

Iedere manager, directeur, marketeer en controller kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en community’s, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.

Het einde van concurrentie?

Inhoud

1 Inleiding 

2 De ontwikkeling van de netwerkeconomie, kansen en bedreigingen 

3 De nieuwe marktomstandigheden

4 Van supplychain naar netwerk

5 Netwerken worden de concurrentie 

6 Technologie als basis voor nieuwe concurrentieverhoudingen 

7 Het gaat om klanten, niet om producten: een visieverandering 

8 Nieuwe marketing- en concurrentieprincipes door de adoptie van de technologie 

9 Naar de toekomst toe, aanhaken of verdwijnen? 

 

Bijlage 1 Bidfood, ontwikkeling en uitrol platformstrategie 

Bijlage 2 Datingsites, een voorbeeld van een multi-sided platform 

Bijlage 3 Netflix en Talpa 

Bijlage 4 Aggregators: Amazon en Bol.com 

Verschillen tussen diverse samenwerkingsvormen 

Eindnoten 

Auteur(s)
Cor Molenaar
Cor Molenaar is Hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit, Directeur van het strategische adviesbureau eXQo consultancy te Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarb... Meer

Lees meer
In de pers
2019 Algemeen Dagblad

'Loyaliteit was eenrichtingsverkeer, bedrijven moeten nu écht hun best doen’

 

Nieuwkomers als Bol.com en Booking.com hebben in korte tijd grote naam en faam verworven. Hoe is het ze gelukt? En hoe overleef je als kleinere ondernemer? Bijzonder hoogleraar e-commerce Cor Molenaar probeert de vragen te beantwoorden in zijn nieuwe boek: ‘Het einde van concurrentie?’ ,,Ga je er niet in mee, dan ga je onderuit.” - Algemeen Dagblad (18-05-2019) . > Lees hier het hele interview

2019 BNR Nieuwsradio

'GEBORGENHEID VAN LOKALE WINKEL KOMT TERUG' > Luister het hele interview met Cor Molenaar terug op BNR Nieuwsradio

 

 

 

2019 De Ondernemer

'Binding zit ‘m niet meer in een bedrijf of winkel maar in merk, prijs en extra service' > Lees verder op De Ondernemer

 

 

 

 

 

2019 Twinkle

Cor Molenaar over de impact van platformisering: ‘Tienduizenden Nederlandse webwinkels in slaapstand’ > Lees verder op Twinkle Magazine

2019 Frankwatching

'In Het einde van concurrentie? deelt auteur Cor Molenaar een realistische en heldere visie op de huidige netwerkeconomie en de ontwikkelingen in de nabije toekomst. De auteur weet op een overtuigende manier de noodzaak voor bedrijven om te participeren in de netwerkeconomie over te brengen. Ook worden er concrete handvatten geboden waar (middel)grote en kleine ondernemingen direct mee aan de slag kunnen. Het boek is daarom vooral geschikt voor managers van bedrijven die het gevoel hebben de concurrentiestrijd met de platformgiganten langzaam te verliezen, of mensen die geïnteresseerd zijn in de strategie van platformorganisaties.' - Lees het hele artikel van Bas Brouwer op Frankwatching 

Reviews 'Het einde van concurrentie'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Meer boeken van Cor Molenaar

De kracht van platformstrategie

De kracht van platformstrategie

Cor Molenaar
39,95
Bestellen
Het einde van winkels?

Het einde van winkels?

Cor Molenaar
49,25
Bestellen
Red de winkel!

Red de winkel!

Cor Molenaar
47,75
Bestellen
Over Cor Molenaar

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over Boom

Historie
Auteurs van Boom
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg