Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Alle uitgaven Businessetiquette 3.0
Terug
Businessetiquette 3.0
Paperback
Mei 2011 | ISBN 9789052618333 | 176 blz.
29,50
In winkelwagen

Businessetiquette 3.0

Zorg dat het klikt

Roel Wolbrink | Boom
Businessetiquette 3.0
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
Mei 2011 | ISBN 9789052618333 | 176 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
29,50
In winkelwagen
E-book 
Juni 2011 | ISBN 9789052618630
Direct via e-mail
23,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar

Businessetiquette 3.0

OmschrijvingInhoudAuteur(s)
Omschrijving

Enkele opmerkelijke resultaten uit het businessetiquetteonderzoek dat is gehouden voor dit boek onder 777 directeuren en managers:

  • 70% vindt dat businessetiquette de basis vormt voor een respectvolle omgang met elkaar.
  • 80% vindt communicatieregels de belangrijkste etiquette.
  • Zelf scoren we het slechtst op socialemediaetiquette en (inter)culturele etiquette.
  • Van onze collega’s vinden we dat ze het slechtst zijn in kledingetiquette en socialemediaetiquette.
  • 40% geeft aan dat we het hardst moeten werken aan onze zakelijke etiquette.
  • Bij 62% komt etiquette het best tot uiting tijdens zakelijke afspraken.
  • 20% past de etiquette ook bewust toe in de omgang met collega’s.
  • 69% vindt dat de werkgever socialemediarichtlijnen moet opstellen.
  • Internationaal gezien vinden wij onszelf (Nederlanders dus) het slechtst met etiquette omgaan. De landen waarmee we het meest zaken doen, vinden dit belangrijker en passen het beter toe.
  • 45% denkt dat de etiquette in de toekomst belangrijk blijft en 35% denkt dat het belangrijker wordt.

 

Echte persoonlijke contacten

Hoe ga je met elkaar om en hoe maak je een goede indruk? Er wordt nog steeds veel belang gehecht aan het kennen en toepassen van gedragsregels op het werk en daarbuiten. In dit verfrissende handboek vind je meer dan honderd etiquetteadviezen en -regels waarmee je elk intermenselijk zakelijk en ethisch dilemma aan kunt pakken. Deze nieuwe editie van Businessetiquette: de gids voor zakelijk succes geeft ook tips en regels voor het omgaan en gebruiken van sociale media als Facebook, LinkedIn en Twitter.

 

Business is gunnen

Ook de hotste etiquette van dit moment ontbreekt niet. Personal branding, sociale media, internationale etiquette, gedragsregels op de werkvloer, communicatietechnieken; je vindt het allemaal en nog veel meer in Businessetiquette 3.0. Versie 3.0 omdat echte, persoonlijke contacten weer belangrijk worden. Business is gunnen en dus gaat het erom dat jij jouw relaties ontspannen en positief kunt beïnvloeden.

 

Voor wie?

Businessetiquette 3.0 is bedoeld voor iedereen die de beste zakelijke omgangsvormen wil gebruiken om zijn netwerk te vergroten, opdrachten binnen te halen of carrière te maken.

 

Inhoud

Inleiding

1. De eerste indruk
2. Zorg dat het klikt
3. Etiquette is flirten
4. Kleding is je visitekaartje
5. Gast of gastheer
6. Tafelmanieren
7. Kleine en grote praat
8. Aan het werk
9. Communicatie
10. Internationaal zakendoen

Dankwoord
Literatuur
Noten

Auteur(s)
Portret Roel Wolbrink
Roel Wolbrink
Roel Wolbrink is oprichter van maatpakkenatelier New Tailor, geeft trainingen over zelfpositionering, etiquette, stijl, imago en klantgerichtheid. Hij is auteur van Businessetiquette 3.0 en coauteu...
Lees meer

Reviews 'Businessetiquette 3.0'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Omslag Voluit leven (herziening)

Voluit leven

Ernst Bohlmeijer, Monique Hulsbergen
25,50
Bestellen
Drijfveren

Drijfveren

Hans Versnel, Machiel Koppenol
38,50
Bestellen
Dealen met je baas!

Dealen met je baas!

Manon Bongers
32,95
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg