Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Alle uitgaven Basisboek interne communicatie
Terug
Basisboek interne communicatie
Paperback
Januari 2021 | ISBN 9789023257721 | 176 blz.
35,50
In winkelwagen

Basisboek interne communicatie

Aanpak en achtergronden

Erik Reijnders, Marius Hogendoorn, Conny de Laat |
Basisboek interne communicatie
Paperback
Januari 2021 | ISBN 9789023257721 | 176 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
35,50
In winkelwagen
OmschrijvingAuteur(s)
Omschrijving

In het Basisboek interne communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.

 

Deze herziene, negende editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I beschrijft de context door een kennismaking met organisaties en veranderingen daarbinnen. Deel II besteedt aandacht aan de communicatie in organisaties en aan twee visies op interne communicatie. Vervolgens komen in deel III vier aspecten aan de orde:

  • Onderzoek naar interne communicatie
  • Communicatie bij verandering
  • Naar een communicatieve organisatie
  • De IC-professional in een communicatieve organisatie.

Ook de interne communicatie bij het werken-op-afstand krijgt aandacht in deze editie.

 

Het Basisboek interne communicatie is vooral bestemd voor studenten Communicatie en cursisten van uiteenlopende beroepsopleidingen. Maar het is ook goed bruikbaar voor communicatieprofessionals die willen weten hoe interne communicatie kan bijdragen aan het communicatiebeleid.

 

Als een ‘tweede scherm’ hoort bij het boek een uitgebreide website: www.vangorcumstudie.nl. Docenten en studenten vinden daar aanvullend materiaal, waarnaar in het boek regelmatig wordt verwezen. Denk aan casuïstiek, verhelderende artikelen,(links naar) filmpjes, checklists en handige modellen, alle gerangschikt per hoofdstuk. U kunt gratis een account aanmaken om toegang te krijgen tot het materiaal.

 

Erik Reijnders schreef het boek ditmaal samen met Marius Hogendoorn en Conny de Laat, specialisten op deelgebieden van interne communicatie.

Auteur(s)
Portret Erik Reijnders
Erik Reijnders
Erik Reijnders is zelfstandig communicatie- en organisatieadviseur. Hij houdt zich bezig met interne communicatievraagstukken, met de professionalisering van communicatiespecialisten en het interac...
Lees meer
Portret Marius Hogendoorn
Marius Hogendoorn
Marius Hogendoorn startte n 1988 adviesbureau De Uilenkamer. Hij is van origine onderwijskundige en werkte onder meer bij de Werkgroep Massacommunicatie van de Universiteit Utrecht en bij de Rijksv...
Lees meer
Portret Conny de Laat
Conny de Laat
Conny de Laat is eigenaar van communicatiebureau Conny de Laat Communicatie & Organisatie en werkt als organisatie- & teamontwikkelaar, communicatieadviseur en supervisor/coach. 
Lees meer

Reviews 'Basisboek interne communicatie'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Het Communicatie Model compact

Het Communicatie Model compact

Wil Michels
19,50
Bestellen
Niet appen tijdens het eten

Niet appen tijdens het eten

Sanne Kanis, Aaron Mirck
24,99
Bestellen
Werkschrift morele besluitvorming

Werkschrift morele besluitvorming

Rob van Es
15,75
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg