Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen gezonder eten of medewerkers beter samenwerken? Gedragsverandering is de uitdaging. Want, hoe doe je dat? Hoe voorkom je het 'kiekeboe-effect' of het impliciete verwijt?
Gedragsverandering begint bij het gedrag. Gedrag heeft bepaalde eigenaardigheden, de gedragsprincipes. Combineer het gedrag en het effect ervan met de ambitie van de organisatie. Dit boek biedt het Gedrags-effectmodel, een Routekaart gedragsverandering en Bakens bij verandering. Na de theorie en aanpak volgt de uitwerking voor gedragsverandering bij interne stakeholders (medewerkers) en bij externe stakeholders (allerlei groepen buiten de organisatie). De vele voorbeelden laten zien hoe gedragsverandering er in de praktijk uit kan zien.
De auteurs Trijnie Stoker en Gerald Morssinkhof opereren vanuit de Academie voor gedragsverandering. Hun expertise en praktijkervaringen op het gebied van mensen, gedrag, communicatie en verandering hebben zij gebundeld in dit boek. Het resultaat: een boek met een deugdelijk theoretisch fundament en een directe link naar de dagelijkse praktijk van gedragsverandering.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account