Marisca Milikowski beantwoordt twaalf vragen over dyscalculie
21 januari 2014
Leestijd:
120x gelezen
Leerlingen met dyscalculie hebben uitgebreidere instructie, meer oefening en speciale ondersteuning nodig. Het is daarom belangrijk dat professionals dyscalculie tijdig signaleren. Wat moet je als remedial teacher precies van dyscalculie weten?
Leerlingen met dyscalculie hebben uitgebreidere instructie, meer oefening en speciale ondersteuning nodig. Het is daarom belangrijk dat professionals dyscalculie tijdig signaleren. Wat moet je als remedial teacher precies van dyscalculie weten?
Tijdschrift voor Remedial Teaching heeft reken- en dyscalculie-experts Marisca Milikowski en Hans van Luit geïnterviewd. Zij beantwoorden elk twaalf vragen over dit onderwerp, zoals: 'Wanneer mag de diagnose dyscalculie worden gesteld, en door wie?' Lees het artikel (pdf).
Marisca Milikowski is mede-auteur van de Nederlandse Dyscalculie Screener (NDS).
Lees meer over de NDS >>