14 juni 2017: workshop Meer leren in minder tijd
Op woensdag 14 juni 2017 vindt de workshop Meer leren in minder tijd plaats in Amsterdam. Ankie Remijn, specialist op het gebied van effectief en efficiënt huiswerk maken en auteur van het boek Meer leren in minder tijd, geeft de workshop.
Inhoud
Huiswerk is de sleutel tot een succesvolle middelbareschooltijd. De meeste leerlingen geven aan dat ze óf een sociaal leven hebben óf goede cijfers op school. Zijn beide te combineren? Tijdens de workshop Meer leren in minder tijd staan de antwoorden op bovengenoemde vragen centraal.
Programma
Efficiënt en effectief huiswerk maken is gestoeld op vier poten: brein, school, plannen en motivatie. Remijn hanteert deze metafoor voor de inhoud van de workshop; één voor één behandelt zij de stoelpoten aan de hand van praktijkvoorbeelden en verduidelijkend filmmateriaal. Als de vier poten in balans zijn, is er sprake van een optimaal leerproces. De deelnemers worden uitgenodigd zelf praktijkvoorbeelden in te brengen. Verder krijgen de aanwezigen checklists, stappenplannen en plannen van aanpak mee die direct toepasbaar zijn in het klaslokaal.
Over de docent
Drs. Ankie Remijn is eigenaar van het bedrijf 'Investeren in Leren'. Ze heeft vijftien jaar les gegeven op een middelbare school in Rotterdam. Vanuit 'Investeren in Leren' geeft Remijn onder andere leiding aan een huiswerkklas en geeft ze lezingen aan docenten, ouders en leerlingen over het onderwerp 'puberbrein en huiswerk'. Verder verzorgt zij coaching aan individuele leerlingen en aan docenten die werkzaam zijn binnen het middelbaar onderwijs.
Praktische informatie
Doelgroep: docenten, intern begeleiders en mentoren van middelbare scholen en andere professionals die leerlingen (12 t/m 18 jaar) graag helpen met effectief en efficiënt hun huiswerk maken.
Datum: 14 juni 2017
Tijd: 13:30-16:00 uur
Locatie: RINO, lokaal 3.1, Leidseplein 5, Amsterdam
Workshopleider: Ankie Remijn
Kosten: €50,- (inclusief btw). Bij deelname aan de workshop ontvangt u het boek Meer leren in minder tijd.