In deze e-learning worden drie onderzoeken over factoren die bijdragen aan de behandeluitkomst van adolescenten met persoonlijkheidsproblematiek behandeld. De e-learning focust op de invloed van de therapeutische relatie en cognitieve emotieregulatie op de behandeluitkomst.
Leerdoelen
Na deze e-learning:
- weet je dat door aandacht te schenken aan de door de cliënt ervaren therapeutische relatie, het behandelresultaat verbeterd kan worden en drop-out kan worden voorkomen;
- weet je dat met cliënten die de therapeutische relatie tijdens de eerste sessie als slecht ervaren het gesprek moet worden aangegaan en eventueel een andere behandeling of behandelaar moet worden overwogen;
- weet je dat de cognitieve emotieregulatiestrategieën van adolescenten met persoonlijkheidsproblematiek sterk afwijken van de normgroep uit de algemene populatie;
- weet je dat bij een succesvolle behandeling ook de cognitieve emotieregulatiestrategieën veranderen;
- weet je dat het niet mogelijk is om het behandelresultaat te voorspellen op basis van de door de cliënt gebruikte cognitieve emotieregulatiestrategieën.