Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Management Leiderschap Het hart van de verandering
Terug
Het hart van de verandering
Paperback
November 2010 | ISBN 9789052618296 | 204 blz.
59,95
In winkelwagen

Het hart van de verandering

De principes van 'Leiderschap bij verandering' in de praktijk

Dan Cohen | Boom
Het hart van de verandering
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
November 2010 | ISBN 9789052618296 | 204 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
59,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
 
Aanvragen
OmschrijvingInhoudAuteur(s)
Omschrijving

Radicaal en grootschalig

Organisaties moeten sneller en radicaler veranderen dan ooit tevoren. Hoe brengen bedrijven het ervan af als ze deze uitdaging aangaan en wat kunnen we van hun ervaringen leren? In Het hart van de verandering onthullen de auteurs de resultaten van hun gesprekken met meer dan tweehonderd mensen die betrokken zijn geweest bij grootschalige veranderingen. Als uitgangspunt wordt het veranderingsproces van acht stappen genomen uit Kotters internationale bestseller Leiderschap bij verandering. De uitkomsten zijn vaak meer dan verrassend.

 

Zien, voelen en veranderen

De auteurs introduceren een nieuwe dynamiek van zien, voelen en veranderen. Deze dynamiek brengt verandering op gang en houdt deze gaande, door mensen krachtige motieven voor verandering te laten zien en door te zorgen dat ze zich anders gaan voelen. Kortom, hoe zorg je dat de boodschap niet alleen overkomt, maar dat het gedrag van mensen ook daadwerkelijk verandert?

 

Videocamera’s, vliegtuigen en verhalen

Met behulp van praktijkvoorbeelden presenteren de auteurs een opeenvolging van gevonden uitdagingen, gemaakte fouten en geleerde lessen. Zowel de essentie van succesvolle verandering wordt behandeld, als de manier waarop die verandering verwezenlijkt kan worden. De beste leiders bij verandering gebruiken geen droge rapporten of analyses om mensen tot positieve actie te verleiden, maar handschoenen, videocamera’s, vliegtuigen, verhalen, schermbeveiligingen en andere concrete elementen. Naast deze verhalen uit de praktijk bieden de auteurs tips en handvatten die je binnen je eigen bedrijf kunt toepassen.

 

Voor wie?

Het hart van de verandering is bedoeld voor iedere manager die te maken heeft met de implementatie van verandertrajecten en alle mensen in verschillende beroepen en veranderingsfasen.

Inhoud

Voorwoord
Dankbetuiging
Inleiding
Het hart van de verandering
Stap 1: Urgentiebesef vestigen
Stap 2: Een leidende coalitie vormen
Stap 3: Een visie en strategie ontwikkelen
Stap 4: De veranderingsvisie communiceren
Stap 5: Een breed draagvlak voor de verandering creëren
Stap 6: Korte termijnsuccessen genereren
Stap 7: Verbeteringen consolideren en meer verandering tot stand brengen
Stap 8: Nieuwe benaderingen verankeren in de cultuur
Conclusie: We zien, we voelen, we veranderen
Verhalenindex
Over de auteurs

Auteur(s)
Portret Dan Cohen
Dan Cohen
Dan S. Cohen is hoofd van Deloitte Consulting LLC en geeft adviezen bij grootschalige organisatorische veranderingen.
Lees meer

Reviews 'Het hart van de verandering'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

High impact veranderen

High impact veranderen

Steven van den Heuvel
34,95
Bestellen
Praktijkboek supply chain management

Praktijkboek supply chain management

Marcel van Assen
66,50
Bestellen
Handboek Strategisch OmgevingsManagement 2.0

Handboek Strategisch OmgevingsManagement 2.0

Marc Wesselink
49,50
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg