Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Management Alle uitgaven Integraal klachtenmanagement
Terug
Integraal klachtenmanagement
Paperback
April 2010 | ISBN 9789013072693 | 1e druk | 312 blz.
59,95
Bestellen

Integraal klachtenmanagement

Inspiratiebron voor klantloyaliteit, merkreputatie en kwaliteitsverbetering

Kees Ahaus, Eric de Haan | Boom
Integraal klachtenmanagement
Paperback
April 2010 | ISBN 9789013072693 | 1e druk | 312 blz.
Uitverkocht
59,95
Bestellen
Inkijkexemplaar

9789013072693-integraal-klachtenmanagement-inkijkex.pdf

OmschrijvingAuteur(s)
Omschrijving

Een verstandige onderneming koestert haar tevreden klanten. Om duurzaam waarde te creëren is goed omgaan met mensen die klachten hebben zeker zo belangrijk. Klachtenmanagement, oog hebben voor onvrede van klanten en wegen zoeken om hun vertrouwen te herwinnen, is voor elke zichzelf respecterende organisatie dan ook onontbeerlijk.

Dit boek presenteert de uitkomsten van diverse onderzoeken over het belang en het positieve effect van succesvol klachtenmanagement. Met praktijkcases van bekende organisaties in de private en publieke sector wordt aangegeven hoe een bedrijf er in slaagt integraal klachtenmanagement strategisch te verankeren. En wel op zo'n wijze dat het bijdraagt aan de loyaliteit van de klanten, aan de ontwikkeling en het behoud van merkreputatie en aan kwaliteitsverbetering. Kortom: aan het rendement van de onderneming.

De auteurs behandelen op heldere wijze een vijftal elementen die bij het ontwikkelen van integraal klachtenmanagement aandacht vragen:

  1. Bewustwording
  2. Visie, Beleid en Leiderschap
  3. Procesontwerp
  4. Cultuur en Mentaliteit
  5. Monitoring en Verbetering


Hierbij dienen de internationale richtlijnen voor klachtenbehandeling (ISO 100020 en keurmerk voor klantgericht klachtenmanagement (IKM 3000) mede als leidraad.

Integraal klachtenmanagement is daarmee een belangrijk, praktisch hulpmiddel voor een ieder die zich in zijn of haar praktijk als manager, consultant of student bezig houdt met het bevorderen van klantgericht handelen.

Auteur(s)
Portret Kees Ahaus
Kees Ahaus
Prof. dr. ir. Kees Ahaus is hoogleraar Health Services Management & Organisation  bij de Erasmus School of Health Policy & Management in Rotterdam. Hij heeft een jarenlange ervaring als adviseur o...
Lees meer
Portret Eric de Haan
Eric de Haan
Eric de Haan is voorzitter van Stichting Gouden Oor en bestuurder van Stichting Service Excellence. Hij helpt organisaties bij het ontwikkelen van hun klantgevoeligheid, is voorzitter van Stichting...
Lees meer

Reviews 'Integraal klachtenmanagement'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Betekenisvolle werkrelaties 9789462763401

Betekenisvolle werkrelaties

Ina Ahuis
35,95
Bestellen
Da's gek

Da's gek

Danielle Braun
33,95
Bestellen
Lachen om logistiek en transport

Lachen om logistiek en transport

Bart Lammers
15,00
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg