Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Management Customer Experience. Van cult naar cultuur
Terug
Customer Experience. Van cult naar cultuur
Paperback
September 2024 | ISBN 9789024465699 | 1e druk | 224 blz.
29,95
In winkelwagen

Customer Experience. Van cult naar cultuur

Fasegewijs de volledige organisatie CX-gedreven met het Service Excellence gedachtegoed

Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan | Boom
Customer Experience. Van cult naar cultuur 9789024465699
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
September 2024 | ISBN 9789024465699 | 1e druk | 224 blz.
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
29,95
In winkelwagen
E-book 
September 2024 | ISBN 9789024465705
Direct via e-mail
23,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
 
Aanvragen
Inkijkexemplaar

customer-experience-binnenwerk_inkijkexemplaar.pdf

OmschrijvingInhoudAuteur(s)
Omschrijving

Hoe pak je CX succesvol aan?

Meer dan de helft van alle CX initiatieven faalt. Tijd voor een solide en praktische aanpak om werkelijk vanuit klantbeleving te werken. CX-professionals lopen regelmatig tegen grenzen aan die verhinderen dat Customer Experience (CX) een organisatiecompetentie wordt. Het blijft beperkt tot activiteiten van een afdeling, omdat het niet als chefsache wordt gezien. Customer Experience. Van cult naar cultuur biedt een concrete, beproefde en gefaseerde aanpak om CX integraal in een organisatie in te bedden, zodat het organisatiecultuur wordt.

 

Optimaliseer klantbeleving met het Service Excellence gedachtegoed

De aanpak is gebaseerd op grondig onderzoek van de auteurs naar de ervaringen van experts en organisaties die succesvol werken met het Service Excellence gedachtegoed. Dat gedachtegoed – vastgelegd in een wereldwijde ISO-norm – beschrijft wat nodig is om klantbeleving organisatiebreed te ontwikkelen. Deze aanpak mobiliseert de volledige organisatie voor CX en maakt haar blijvend klantgedreven. Relevant voor directeuren en managers van profit-, non-profit- en zorgorganisaties met CX in hun portefeuille en CX-professionals die hun organisatie blijvend op de klant willen richten.

 

Voor CX-professionals en leidinggevenden

De auteurs maken in dit boek een verbinding tussen CX, het werken aan CX, cultuur, leiderschap en verandermanagement. Het helpt zowel CX-professionals als bestuurders, directeuren en managers om hun verantwoordelijkheid te nemen en van CX een blijvend succes te maken.

 

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2024

Customer Experience. Van cult naar cultuur van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs.

 

Inhoud

Customer Experience. Van cult naar cultuur: Fasegewijs de volledige organisatie CX-gedreven met het Service Excellence gedachtegoed

 

Inleiding 7

 

DEEL I CUSTOMER EXPERIENCE ALS UITDAGING

Hoofdstuk 1 Customer Experience 13

Hoofdstuk 2 De uitdagingen van werken aan Customer Experience 23

 

DEEL II CUSTOMER EXPERIENCE ALS ORGANISATIECULTUUR 

Hoofdstuk 3 Succesvol CXM door de inzet van het Service Excellence gedachtegoed 33

Hoofdstuk 4 Fundamentele organisatieveranderingen 51

 

DEEL III SUCCESVOL WERKEN AAN CXM CONFORM HET SERVICE EXCELLENCE GEDACHTEGOED

Hoofdstuk 5 Werken aan CXM in zes fasen 61

Hoofdstuk 6 Fase 1: Aanleiding en draagvlak 69

Hoofdstuk 7 Fase 2: Ontwikkeling klantvisie op basis van positiebepaling 81

Hoofdstuk 8 Fase 3: Implementatieplan 99

Hoofdstuk 9 Fase 4: Basis-CX op orde 109

Hoofdstuk 10 Fase 5: Werken aan een excellente CX 135

Hoofdstuk 11 Fase 6: Continu vernieuwen 151

 

Epiloog: Wat betekent dit alles voor leidinggevenden en CX-professionals? 157

 

PRAKTIJKCASES

Praktijkcase 1 DELA Uitvaartverzorging 161

Praktijkcase 2 Enmo Sound & Vibration Technology 167

Praktijkcase 3 Forever Direct 173

Praktijkcase 4 Meinona 179

 

Eindnoten en bronnen 185

Dankwoord 189

Over de auteurs 191

Auteur(s)
Portret Jean-Pierre Thomassen
Jean-Pierre Thomassen
Jean-Pierre Thomassen ondersteunt als organisatieadviseur al ruim 30 jaar directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. Hij is medeoprichter van het Service Excellence ...
Lees meer
Portret Eric de Haan
Eric de Haan
Eric de Haan is voorzitter van Stichting Gouden Oor en bestuurder van Stichting Service Excellence. Hij helpt organisaties bij het ontwikkelen van hun klantgevoeligheid, is voorzitter van Stichting...
Lees meer

Reviews 'Customer Experience. Van cult naar cultuur'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Meer van deze auteurs

Excelleren in service

Excelleren in service

Eric de Haan, Jean-Pierre Thomassen
49,95
Bestellen
Service excellence

Service excellence

Eric de Haan, Jean-Pierre Thomassen
53,95
Bestellen

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg