Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Hoger onderwijs
  • Domeinen
    • Bestuurskunde
    • Built environment
    • Communicatie, marketing en media
    • Communicatieve vaardigheden
    • Criminologie
    • Economie en management
    • English books
    • Engineering
    • Digitaal
    • Docentprofessionalisering
    • Gezondheidszorg
    • HBO ICT
    • Hogere sociale studies
    • Juridisch
    • Onderwijs en opvoeding
    • Onderzoek en statistiek
    • Projectmanagement
    • Ons complete aanbod
    • Acties
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Boom Academie
  • Over Boom Hoger Onderwijs
    • Boom Hoger Onderwijs
    • Contact accountmanagers
    • Het team
    • Docentenservice
    • Events
    • Nieuwsbrief
  • Docentprofessionalisering
  • Artikelen & denkstof
Hoger onderwijs Communicatieve vaardigheden Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)
Terug
Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)
Paperback
Oktober 2015 | ISBN 9789089538161 | 2e druk | 304 blz.
47,50
Bestellen

Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)

Jeanine Evers | Boom
Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)
Er is een nieuwe druk beschikbaar Nieuwe druk
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
Oktober 2015 | ISBN 9789089538161 | 2e druk | 304 blz.
Uitverkocht
47,50
Bestellen
E-book 
November 2015 | ISBN 9789461277435 | 2e druk | 304 blz.
Uitverkocht
45,50
Bestellen
Inkijkexemplaar

Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)

OmschrijvingAuteur(s)
Omschrijving

Het kwalitatieve interview heeft veel weg van een goed gesprek. Wat maakt iemand tot een goede gesprekspartner? Dat hij luistert met aandacht, meedenkt en meevoelt met het vertelde en je laat uitspreken. Kortom: een invoelende ruimte biedt en belangstellend is. Is zo iemand vanzelf een goede interviewer? Nee, want alhoewel hiermee de basis is gelegd voor een deel van de kunst waar de titel van dit boek naar verwijst, heeft een interviewer additionele kennis en vaardigheden nodig. Dat is de kunde die in dit boek uitgebreid besproken wordt. Een interview kun je allereerst zien als een vraaggesprek met een welbepaald informatiedoel. En pas als de vaardigheden van de goede gesprekspartner samenkomen met de kunde van de onderzoeker is er sprake van de interviewkunst waar in de titel naar wordt verwezen.

 

In deel I van Kwalitatief interviewen: kunst én kunde wordt de theorie uiteengezet, aangevuld met ervaringstips. Dit deel is voor deze tweede druk herzien, aangevuld en geactualiseerd. Daarnaast zijn er nieuwe inzichten van de auteur in verwerkt. In deel II doen een aantal auteurs op basis van eigen ervaring uit de doeken hoe zij bepaalde typen interviews verrichten, dan wel een bepaald soort respondenten benaderen en interviewen. Dit deel is ongewijzigd gebleven. Tot slot is het boek verrijkt met QR-codes naar relevante websites.

 

Doelgroep

Het boek is geschreven voor iedereen die vanwege opleiding of beroep te maken heeft met het (leren) doen van kwalitatieve interviews.

Auteur(s)
Portret Jeanine Evers
Jeanine Evers
Jeanine Evers studeerde culturele antropologie aan de Universiteit Leiden (1990) en bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (2001). Zij is jaren verbonden geweest aan verschillende univ...
Lees meer

Reviews 'Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Verpleegkundige gespreksvoering (4e editie)_Geertjan Emmens, Siemen van der Meulen_9789024463831

Verpleegkundige gespreksvoering (4e editie)

Geertjan Emmens, Siemen van der Meulen
44,50
Bestellen
Beter in gesprekstechnieken (2e druk)_Marike van den Berg, Yvette Molin_9789024450916

Beter in gesprekstechnieken (2e druk)

Marike van den Berg, Yvette Molin
34,50
Bestellen
Vaardig communiceren in de gezondheidszorg (3e herziene druk)_Jonathan Silverman, Suzanne Kurtz_9789024446674

Vaardig communiceren in de gezondheidszorg (3e herziene druk)

Jonathan Silverman, Suzanne Kurtz, Juliet Draper, Angelique Timmerman
57,50
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg