In deze e-learning wordt het MBT-K-model op hoofdlijnen geïntroduceerd. Beschreven wordt welke specifieke factoren aan het model zijn toegevoegd om de werkzaamheid ook voor een moeilijke doelgroep te vergroten. Deze casus betreft een pilotstudie naar de behandelresultaten van een variant van de mentaliserenbevorderende behandeling bij achttien kinderen met complexe problemen.
Leerdoelen
Na het lezen van dit artikel:
- hebt u kennis van de MBT-K-behandelmethodiek en de toepassing daarvan bij kinderen met complexe problematiek en hun ouders.
- bent u beter in staat kinderen met complexe problematiek te indiceren voor deze behandelinterventie.
- hebt u inzicht in specifieke behandelprincipes die helpend zijn in het werken met deze doelgroep.
- kent u een methodiek waarin zowel ouders als kinderen evenveel ondersteuning krijgen.
- bent u als psychotherapeut in de volwassenenzorg beter geïnformeerd om na te gaan hoe de problematiek van uw cliënt mogelijk samenhangt met diens vroege ontwikkeling