Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Alle uitgaven Management met synchroniciteit
Terug
Management met synchroniciteit
Paperback
Juli 2005 | ISBN 9789024417087 | 1e druk | 165 blz.
38,25
In winkelwagen

Management met synchroniciteit

Het creëren van kansen

Ruud Heijblom | Boom
Management met synchroniciteit
Paperback
Juli 2005 | ISBN 9789024417087 | 1e druk | 165 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
38,25
In winkelwagen
OmschrijvingInhoudAuteur(s)In de pers
Omschrijving

In het managementproces moet het toeval niet worden uitgesloten maar juist worden toegelaten. Betekenisvolle toevalligheden, synchroniciteiten, zijn richtinggevend voor personen en voor bedrijven. Situaties waarvoor management met synchroniciteit zeer toepasbaar zijn, kunnen omschreven worden als al die situaties waarin veranderingen optreden of gewenst zijn. In het boek wordt het concept (zich) ontvouwend management geïntroduceerd om aan te geven dat de dingen zich ontwikkelen, ontvouwen zoals ze zich moeten ontvouwen omdat er bepaalde voorwaarden aanwezig zijn of zijn geschapen die de ontwikkelingen sturen en de uitkomst in hoge mate bepalen.

 

Veel managers hebben hun eigen verhalen over zaken die zich op een onverwachte manier hebben gerealiseerd, maar weten ze vaak niet zo goed te plaatsen. Dit boek draagt er aan bij deze ervaringen een plaats te geven en geeft hiervoor een nieuw kader om kansen te creëren en vooral tips om met fun te kunnen blijven managen. Het boek is bedoeld voor managers, leidinggevenden, coaches en opleiders.

Inhoud

1.  Synchroniciteit voor winst 

2.  Valt toeval je toe?
3.  Opmerkzaamheid, aandacht en toewijding

4.  Kansrijk management 

5.  Synchronistisch management 

6.  Toepassingen van synchronistisch management 

7.  Het versterken van moment management

8.  De kunst te managen volgens ontvouwend management

9.  De magie van het bouwen aan management met Appendix:

 

Synchro connectiekaarten 

Woordenlijst
Literatuur

Auteur(s)
Portret Ruud Heijblom
Ruud Heijblom
Ruud Heijblom, Mba PhD is van oorsprong bedrijfskundige met een focus op marketing, strategie, management, innovatie en creativiteit. Hij is (co)auteur van acht marketing-, coaching- en managementb...
Lees meer
In de pers
2005 Nederlands Tijdschrift voor Coaching

Synchroniciteit staat voor `betekenisvol toeval`. De kunst is echter dit toeval te kunnen duiden. De schrijver leidt de lezer door de wondere wereld heen van betekenisvol toeval in 9 hoofdstukken. Het boek leest heel vlot doordat het doorspekt is met verhalen. Praktisch zijn de tests rond verschillende items, onder andere om te ervaren dat ook jij reeds in contact kwam met synchroniciteit. Een manager moet opmerkzaam en aandachtig zijn, een eerste indruk en dito gevoel zijn vaak juist. En dat kun je leren, daar kun je op oefenen. De auteur geeft de nodige tips en oefeningen om die vaardigheden te ontwikkelen, terwijl hij zeker geen afbreuk wil doen aan strategisch management. Het managen van een bedrijf is niet alleen resultaatgericht, maar houdt een proces in van creativiteit, holistisch denken, durven veranderen en vooruitdenken, naast de traditionele regels en geplogenheden. Je kunt stellen dat de auteur het management belicht vanuit een postmodernistische visie waarin holistisch en intuïtief (gevoelsmatig) denken een belangrijke rol spelen. Communicatie staat daarbij centraal. Als in een organisatie gepraat wordt, als ideeën ontstaan (serendipiteit). Gelukkig zijn die werknemers die deze manier van werken kunnen en mogen hanteren. Een manager die openstaat voor synchroniciteit zal waarschijnlijk zelf rust en reflectie binnen het bedrijf, een pluspunt in deze jachtige tijd. Is dit boek voor alle managers geschikt? Velen zullen grote verwondering uiten en herkenning vinden bij de vele treffende verhalen in het boek. Toch is het jammer dat de schrijver niet meer voorbeelden geeft uit de bedrijfswereld. Vele voorbeelden raken de schrijver als mens maar vinden niet direct een toepassing in het professionele leven. Het boek is zeker een aanzet voor mensen die ervoor openstaat om tot betekenisvol toeval te komen. Tot slot. De auteur omschrijft intuïtie als `kennis die moeilijk onder woorden te brengen is maar voor jezelf weet je het wel`. Met deze zin wil ik deze recensie eindigen omdat dit ook het gevoel dat ik overhoud van het lezen (en herlezen) van dit boek. Het is een heel moedige en vooral een geslaagde poging van de schrijver om synchroniciteit onder woorden te brengen in een managementcontext. De meesten onder ons `weten` het ergens wel maar kunnen het niet onder woorden brengen of vinden dat de tijd er nog niet rijp voor is. Ik zal het boek nog vaak ter hand nemen omdat het verwoorden nog lang kan duren.
(Tijl Vandecasteele)

Reviews 'Management met synchroniciteit'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Omslag Voluit leven (herziening)

Voluit leven

Ernst Bohlmeijer, Monique Hulsbergen
25,50
Bestellen
Taal van transitie

Taal van transitie

Jakob van Wielink, Riet Fiddelaers-Jaspers, Leo Wilhelm
39,95
Bestellen
Drijfveren

Drijfveren

Hans Versnel, Machiel Koppenol
38,50
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg