Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Waarom dit het online marketingboek is dat je nu moet lezen en waarom het de snelste weg is naar jouw winnende online strategie, je direct meer gaat doen met je data, en het je werk als online marketeer leuker maakt.
De meeste online marketeers vinden dat hun rendement hoger kan én moet. Ze bekijken de resultaten en vragen zich af wat er beter kan, hoe ze sneller kunnen groeien, waar de beste optimalisatiekansen liggen en wat de perfecte eerste vervolgstap is.
In dit boek presenteert digital analytics expert Daniël Markus een eenvoudig model en een methodologie waarmee je als online marketeer snel de beste mogelijkheden identificeert in je eigen situatie.
Aan de hand van concrete voorbeelden, tutorials en analyses leer je antwoord te geven op twee leidende vragen:
Zo vind je optimale kansen voor het verbeteren van de conversie, retentie, orderwaarde, viraliteit en acquisitie.
Door het lezen van Digital Marketing Pinball leer je:
De voorbeelden en tutorials zijn vrijwel allemaal gebaseerd op Google Analytics en Excel zodat je ze direct kunt toepassen op je eigen data. Samen halen we zo het maximale uit jouw data om tot duurzame online groei te komen.
Inleiding
Over mij, de auteur
Over jou, de lezer
Groei met data
Goede data als eerste levensbehoefte
Verbeter je proces met Test-Learn-Scale
Flipperkastmodel als raamwerk voor groei
Driver 1
Conversie, waarom succesvolle e-commerce ermee valt of staat
Conversie als drijvende kracht van succes
De conversie verhogen, hoe doe ik dat?
Kunnen – kan een bezoeker converteren?
Willen – willen bezoekers het product kopen?
Doen – daadwerkelijk converteren
Groei realiseren met conversie-optimalisatie
Samenvattend
Driver 2
Transactiewaarde, waarom het verhogen ervan cruciaal is
Transactiewaarde als multiplier
Meten en analyseren van de Average Order Value
Verhoog de AOV, verkoop meer artikelen per order
Verhoog de AOV, zorg voor een hogere prijs per gekocht artikel
Sturen op marge
Experimenteren kun je leren
Optimaliseren van omzet en marge door data driven prijswijzigingen
Samenvattend
Driver 3
Retentie, de groeimotor van je organisatie
Maximaliseer de klantwaarde
Meten en analyseren van herhaalaankopen
Groei realiseren door meer herhaalaankopen
Samenvattend
Driver 4
Viraliteit, de multiplier van succes
“Leuk zo’n virale campagne, maar het levert geen pepernoot op”
Referral campagnes
Nieuwe klanten met KPI’s en drivers
Referral marketing meten
Referral marketing analyseren
Groei realiseren met referral marketing
Samenvattend
Driver 5
Acquisitie, waar het allemaal begint maar toch ook niet
De complexiteit van bezoekerswerving
Meten en analyseren van acquisitie
Groei realiseren met acquisitie
Optimaliseren van advertenties
Samenvattend
Nog vier slotgedachten en dan aan de slag
Dankwoord
Lijst van afkortingen
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account