Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Winnaar Managementboek van het jaar 2018
Hoe winkelen mensen in de toekomst? Waarom blijven de faillissementen zich opstapelen en grijpt de leegstand in winkelstraten om zich heen? Wat kunnen merken en handelaars doen om te overleven?
Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaatsgemaakt voor een verscheidenheid aan vormen. Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden.
In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk eruit zal zien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden.
'Jorg en Pauline geven een fascinerend beeld van de ontwikkelingen waar onze klanten en onze sector mee worden geconfronteerd. In sneltempo biedt dit boek een inzicht in de wondere wereld van retail. Aanrader.' - Sander van der Laan, CEO Action
'Het boek triggert van alles: het stemt tot nadenken en om de haverklap sta je onbewust even stil bij wat je leest.' - Frans Colruyt, COO Retail Conruyt Group
'het boek blijft niet bij de probleemschets op zich, Snoeck en Neerman reiken een context voor oplossingen aan. Daar kan je als retailer iets mee.' - Dieter Penn
'Jorg en Pauline nemen ons mee op een boeiende reis waarbij elk merk, elke retailer voor zichzelf zal moeten uitmaken waar zijn toekomst ligt.' - Bart Claes, CEO JBC
'We staan voor mondiale uitdagingen die ook in de eigen achtertuin al een diepe impact hebben. De oplossingen vinden we niet alleen. Er is geen ontsnappen aan de toekomst, maar wie dit boek ter harte neemt, heeft al een hele streep voor!' - Wouter Kolk, CEO Albert Heijn
'Wie een inzichtelijke gids zoekt voor de veranderingen van morgen, moet dit boek zeker lezen.' - Roland Palmer, Managing Director Alibaba Group Belgium & The Netherlands
Trefwoorden: Retail internet winkelen producten shoppen consument online offline Jorg Snoeck
Retail heeft een blijvend nieuw gezicht
Een nieuw spel, nieuwe spelregels
-Welkom, nieuwe consument
-Van push naar pull
-Retail is alles en overal
-Wat is er toch gebeurd?
-Retail 2.0: de gloriejaren van massaconsumptie
-Retail 3.0: het pre- en het post-Amazon-tijdperk
-Retail 4.0: in het oog van de vierde industriële revolutie
‘Future of the Consumer’: demografische (aard)verschuivingen
-Het nieuwe normaal
-De strijd van de generaties
-De shopper van de toekomst is veelkleurig
-Polarisatie van de uiteinden
-Transparantie en duurzaamheid: de nieuwe vereisten
‘Future of Technology’: ‘all things internet’
-E-commerce vs omnichannel: de strijd is gestreden
-Big data leidt naar Me-tail
-Het internet van alle dingen
-Robots voor en achter de schermen
‘Future of Payments’: betalen in de (nabije) toekomst
‘Future of the Store’: beleving heft veel betekenissen
-Moeten er nog winkels zijn?
-Kiezen tussen vertragen of versnellen
-Geef shoppers de ultieme beleving
-Phygital, live of omnichannel: gewoon retail
-Slimme steden hand in hand met retail
‘Future of Retail’: ieder z’n niche
-Krachtige kleintjes rijzen op uit de assen
-De service-retailer
-‘Future of Marketing’: maatwerk op microniveau
-‘Future of Supply Chain’: de uitdaging zit in de toevoer
‘Future of the Supermarket’: overleeft de supermarkt de eenentwintigste eeuw?
-Het einde van de laagste prijs?
-FMCG eindelijk online?
-Hoe ziet de supermarkt er morgen uit?
-Wat ligt er morgen in de rekken?
Iedereen is retailer
-De nieuwe customer journey
-Het nieuwe dienstenpakket van de retail
-Vertrouwen is kostbaar goed
-Nieuwe businessmodellen voor de toekomst
-Maak de shopervaring oprecht relevant
-Iedereen retailer… wij dus ook
Het laatste woord
Quotes
Eindnoten
Bibliografie
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account