Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Succesonderzoeker Richard Engelfriet (auteur van onder meer 'Zo simpel kan het zijn' en 'Hoe vang ik een rat?') komt in dit prikkelende en humoristisch geschreven boek tot een heel andere conclusie: trainers, goeroes en consultants bedriegen u waar u bij staat.
Er is helemaal geen bewijs dat het zinvol is om uw doelen SMART te maken. Simon Sinek heeft zijn golden circles ('always start with why') uit zijn duim gezogen. Disruptive innovation is pure stemmingmakerij. Onderzoek waaruit blijkt dat een Unique Selling Proposition een voorspeller is van succes bestaat helemaal niet en wie geld wil uitgeven aan persoonlijkheidstests kan net zo goed naar Madame Zaza op de kermis gaan. En voor alle fans van omdenken: de grootste 'ja-maar-vrije-zone' ligt in Noord-Korea.
Laat u niets wijsmaken. Succes is geen keuze. Het geheim achter succes...is nog altijd geheim. Het enige wat zeker is, is de illusie dat succes maakbaar is.
'Ik vond de boeken van Engelfriet leuker toen hij nog in zijn comfortzone zat.' (R. Veltenaar)
'Ik mis een helder USP bij dit boek.' (H. van Wensen)
'This books lacks love, energy and authenticity. This will not awaken your Giant within.' (T. Robbins)
'Wat een vreselijk boek. We gaan dit onmiddellijk omdenken.' (B. Gunster)
'This book raises one important question: why?' (S. Sinek)
'Ik voorspel dat dit boek volstrekt geen invloed heeft op goeroes.' (A. Bakas)
'Een gemiste kans. Met mijn adviezen had Engelfriet zijn impact met 10% kunnen vergroten.' (B. Tiggelaar)
Voorwoord
DEEL 1
De succesillusie
De succesillusie in de praktijk: het faillissement van V&D
Welkom bij de succesillusie
De succesillusie in de praktijk: excellent organiseren
De meest gemaakte denkfouten van managementgoeroes
De succesillusie in de praktijk: onderzoek heeft aangetoond dat…
Redenen waarom we toch zo graag in goeroes geloven
De succesillusie in de praktijk: doelen stellen
De gevaren van de succesillusie
De succesillusie in de praktijk: positief denken
DEEL 2
Het Grote Managementsprookjesboek
De verzamelde werken van meer dan 100 veelvoorkomende managementsprookjes:
de 10.000-uren regel van Malcolm Gladwell, het 7-s model van McKinsey, lean management, reframing,
de 5/95-doorbraak van Ben Tiggelaar, situationeel leiderschap, SCRUM, SMART doelen stellen, customer intimacy en natuurlijk het fabeltje dat tevreden medewerkers leiden tot meer succes. En nog veel meer bekende en minder bekende sprookjes, keurig gerubriceerd op alfabet.
DEEL 3
Hoe nu verder?
Help! En wat dan wel?
Aan te raden boeken
Af te raden boeken
Veelgestelde vragen
Tot slot: wie is Richard Engelfriet dan wel niet helemaal dat hij dit allemaal roept en heeft hij wel een missie,
visie en wat is zijn why?
Dankwoord
Goeroes over De succesillusie
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account