Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
De hele dag door, online en offline, trekken billboards, gesponsorde berichtjes op social media, banners, commercials en folders onze aandacht. Slechts weinig plekken of momenten zijn nog onaangetast door de handelaren in aandacht: bedrijven die op grote schaal de aandacht van de consument vangen om die voor grof geld door te verkopen. Gevolg? Een wereld waarin constant om je aandacht wordt gevochten en afleiding en gebrek aan diepgang hoogtij vieren.
Tim Wu beschrijft de opkomst van de aandachtsindustrie en de invloed daarvan op ons gedrag en de maatschappij. Volgens Wu, hoogleraar rechten en bedenker van de term Net Neutrality, is hierbij de vrijheid van iedereen in het geding. We zijn nog maar nauwelijks in staat om werkelijk te kiezen waaraan we aandacht besteden, mede door de toepassing van neurowetenschappen in allerlei media en communicatietechnologie.
Wu beschrijft de ontwikkeling die de ‘aandachtsindustrie’ de afgelopen honderd jaar heeft doorgemaakt en laat overtuigend zien hoe wij steeds meer een ‘geboeid’ publiek worden – en wat we kunnen doen om aan die boeien te ontsnappen.
Dit boek, voor de lezers van Het ondiepe (Carr) en De Cirkel (Eggers), schetst een diepgravend en ontluisterend beeld van het spel dat met de consument wordt gespeeld.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account