Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Dit werkboek helpt leidinggevenden en docenten om met hun groep op een prettige wijze bespreekbaar te maken hoe minder fouten kunnen worden gemaakt en hoe van de gemaakte fouten kan worden geleerd.
In dit werkboek worden eerst de oorzaken van de meest voorkomende menselijke fouten beschreven. In de volgende thematisch afgebakende hoofdstukken wordt eerst getoond hoe de eigen manier van reageren op fouten het leren van een groep niet in de weg hoeft te staan en hoe een groep kan leren van fouten.
Bij elk thema krijgt de lezer eerst zicht op de persoonlijke kennis, opvattingen en gedragingen. Daarna worden ideeën en hulpmiddelen aangeboden om het desbetreffende thema in werkbesprekingen of minitrainingen aan de orde te stellen
Het boek is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met de vraag hoe zij als leidinggevende of stafmedewerker de kwaliteit of het veilig werken in organisaties kunnen verbeteren. Daarnaast kunnen mensen uit het onderwijs er ideeën uit opdoen om hun leerlingen te leren constructief met het maken van fouten om te gaan.
1. Menselijke fouten
2. Communicatiefouten
3. Geheugen
4. Fouten bij routinehandelingen
5. Fouten bij het oplossen van problemen
6. Constructief reageren op eigen en andermans fouten
7. Met je medewerkers het gesprek aangaan over leren van fouten
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account