Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Middelbaar beroepsonderwijs
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Coaching
  • Webshop
    • Lifecoaching
    • Loopbaancoaching
    • Teamcoaching
    • Stress & Burn-out
    • Methoden
    • Tools
    • Jouw business
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Nieuwsbrief
Coaching Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)
Terug
Paperback
Oktober 2015 | ISBN 9789089538161 | 2e druk | 304 blz.
47,50
Bestellen

Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)

Jeanine Evers | Boom
Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)
Er is een nieuwe druk beschikbaar Nieuwe druk
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
Oktober 2015 | ISBN 9789089538161 | 2e druk | 304 blz.
Uitverkocht
47,50
Bestellen
E-book 
November 2015 | ISBN 9789461277435 | 2e druk | 304 blz.
Uitverkocht
45,50
Bestellen
Inkijkexemplaar Plaats op wensenlijst
OmschrijvingAuteur(s)
Omschrijving

Het kwalitatieve interview heeft veel weg van een goed gesprek. Wat maakt iemand tot een goede gesprekspartner? Dat hij luistert met aandacht, meedenkt en meevoelt met het vertelde en je laat uitspreken. Kortom: een invoelende ruimte biedt en belangstellend is. Is zo iemand vanzelf een goede interviewer? Nee, want alhoewel hiermee de basis is gelegd voor een deel van de kunst waar de titel van dit boek naar verwijst, heeft een interviewer additionele kennis en vaardigheden nodig. Dat is de kunde die in dit boek uitgebreid besproken wordt. Een interview kun je allereerst zien als een vraaggesprek met een welbepaald informatiedoel. En pas als de vaardigheden van de goede gesprekspartner samenkomen met de kunde van de onderzoeker is er sprake van de interviewkunst waar in de titel naar wordt verwezen.

 

In deel I van Kwalitatief interviewen: kunst én kunde wordt de theorie uiteengezet, aangevuld met ervaringstips. Dit deel is voor deze tweede druk herzien, aangevuld en geactualiseerd. Daarnaast zijn er nieuwe inzichten van de auteur in verwerkt. In deel II doen een aantal auteurs op basis van eigen ervaring uit de doeken hoe zij bepaalde typen interviews verrichten, dan wel een bepaald soort respondenten benaderen en interviewen. Dit deel is ongewijzigd gebleven. Tot slot is het boek verrijkt met QR-codes naar relevante websites.

 

Doelgroep

Het boek is geschreven voor iedereen die vanwege opleiding of beroep te maken heeft met het (leren) doen van kwalitatieve interviews.

Auteur(s)
Jeanine Evers
Jeanine Evers studeerde culturele antropologie aan de Universiteit Leiden (1990) en bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (2001). Zij is jaren verbonden geweest aan verschillende univ... Meer

Lees meer

Reviews 'Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Verpleegkundige gespreksvoering (4e editie)_Geertjan Emmens, Siemen van der Meulen_9789024463831

Verpleegkundige gespreksvoering (4e editie)

Geertjan Emmens, Siemen van der Meulen
44,50
Bestellen
Zelf leren schrijven voor economie en bedrijfskunde_Bas Karreman, Gelijn Werner_9789462364882

Zelf leren schrijven voor economie en bedrijfskunde (2e editie)

Bas Karreman, Tim Benning, Gelijn Werner, Henk T. van der Molen, Eveline Osseweijer, Henk Schmidt
42,95
Bestellen
Academic Writing Skills for Economics and Business Administration (2e druk)_Bas Karreman, Gelijn Werner_9789024435364

Academic Writing Skills for Economics and Business Administration (2e druk)

Bas Karreman, Gelijn Werner, Henk T. van der Molen, Eveline Osseweijer, Henk Schmidt
42,95
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over Boom

Historie
Auteurs van Boom
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg