Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Boom.nl
  • Onderwijs
    • Primair onderwijs
    • Voortgezet onderwijs
    • Mbo
    • Hoger onderwijs
    • NT1
    • NT2
    • Talen
    • Docentprofessionalisering
  • Gezondheidszorg
    • Gezondheidszorg
    • Psychologie
    • Psychiatrie
    • Medisch
    • Academy
  • Juridisch
    • Bestuurskunde
    • Criminologie
    • Juridisch
  • Management
    • Coaching
    • Management
  • Geschiedenis & Filosofie
    • Geschiedenis
    • Filosofie
Businezz.nl Strategie en organisatie
Terug
Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Filters
Wis alle filters

Filter op

Uitgeverij

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijning

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijningsvorm

Bekijk meer
Bekijk minder

Prijs

tot
Bekijk meer
Bekijk minder
hidden

Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Producten (171)
  Vorige1234567Volgende  
Verschijningsdatum aflopend
Titel A - Z
Titel Z - A
Auteur A - Z
Auteur Z - A
Prijs laag - hoog
Prijs hoog - laag
Verschijningsdatum oplopend
Verschijningsdatum aflopend
Publicatiedatum oplopend
Publicatiedatum aflopend
Prijs: € 0 tot € 60 ×Boom ×
Program Canvas

Program Canvas

Theo van der Tak, Björn Prevaas, Hans Cremer | Boom
Steeds meer organisaties gebruiken programma's om hun strategische doelen te realiseren. Door programmamanagement in te zetten brengen ze focus aan. Vaak ook verbetert de samenwerking over grenzen ... Meer
Gebonden
Februari 2016 | ISBN 9789462760899 | 1e druk | 200 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,90
In winkelwagen
E-book 
Januari 2016 | ISBN 9789462760950 | 1e druk
Direct via e-mail
31,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Hulpvragen Program Canvas

Hulpvragen Program Canvas

Theo van der Tak, Björn Prevaas, Hans Cremer | Boom
Deze 64 canvaskaarten helpen je op weg bij het maken van een Program Canvas.   Het Program Canvas bestaat uit 16 elementen verdeeld over zeven cruciale vragen: Waartoe? (context, aanleiding en... Meer
Spel
Februari 2016 | ISBN 9789462760967 | 1e druk
In herdruk, verwacht 31 december 2025
25,95
Reserveer
De wendbare organisatie

De wendbare organisatie

Leo Kerklaan | Boom
Hoe overleven in de nieuwe economie en daar zelfs sterker uit tevoorschijn komen? Leo Kerklaan laat zien dat organisaties niet zonder een agility based strategy kunnen.   Tools voor het omgaan ... Meer
Paperback
December 2015 | ISBN 9789462760905 | 1e druk | 200 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
48,75
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Wat is onze naam waard?

Wat is onze naam waard?

Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud, Ingrid Smolders | Boom
Aan welke organisatie zou jij je eigen naam wel willen verbinden? Welke organisaties waardeer je om wat ze zíjn, en om wat ze dóen? Welke organisaties die jij kent creëren waarde voor al hun stakeh... Meer
Paperback
December 2015 | ISBN 9789058754875 | 292 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
46,95
In winkelwagen
E-book 
November 2012 | ISBN 9789052619965
Direct via e-mail
37,95
In winkelwagen
Systeemdenken voor managers

Systeemdenken voor managers

Jaap Schaveling, Bill Bryan | Boom
Brandjes blussen en symptomen bestrijden Managers lijken soms eindeloos rondjes te rennen in een tredmolen van steeds hetzelfde probleem – oplossing – probleem – oplossing – en weer hetzelfde prob... Meer
Paperback
Oktober 2015 | ISBN 9789462201583 | 136 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
27,95
In winkelwagen
E-book 
November 2015 | ISBN 9789058754356 | 1e druk
Direct via e-mail
21,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Kus de visie wakker

Kus de visie wakker

Hans van der Loo, Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud | Boom
Een bron van energie Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als: Waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we voo... Meer
Paperback
Juli 2015 | ISBN 9789462201668
In herdruk, verwacht 5 januari 2026
33,95
Reserveer
E-book 
Oktober 2009 | ISBN 9789052617381
Direct via e-mail
26,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Interculturele samenwerking in organisaties

Interculturele samenwerking in organisaties

Herman Blom | Coutinho B.V.
In Nederland komen mensen met verschillende sociale en culturele achtergronden elkaar tegen op kantoor, in de tram of in de sportschool. Soms leven en werken zij daadwerkelijk samen, vaak ook lijke... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Mei 2015 | ISBN 9789046904633 | 2e druk
Uitverkocht
31,50
Bestellen
Organisatie Ontwerp Atelier

Organisatie Ontwerp Atelier

Mark Nijssen | Boom
Het Organisatie Ontwerp Atelier is een praktisch doe-boek voor organisaties die behoefte hebben aan een ‘nieuwe’ structuur. Bijvoorbeeld vanwege groei(krampen) of krimp, verzelfstandiging, fusie of... Meer
Paperback
Mei 2015 | ISBN 9789462760271 | 1e druk | 300 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
49,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Big data aan het werk

Big data aan het werk

Thomas Davenport | Boom
'Big data' ... je kent de term, maar hoe je ze op relevante wijze inzet binnen een organisatie is een heel ander verhaal. Big data aan het werk geeft jou als manager de informatie die je nodig hebt... Meer
Paperback
April 2015 | ISBN 9789462760370 | 1e druk | 160 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
34,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Het Schone in organisaties

Het Schone in organisaties

| Boom
'Lezen, dit mooie boek en aan de gang ermee: organisaties mooier maken!' (prof. dr. ir. Mathieu Weggeman)   Organisaties zijn lang gedomineerd door de perspectieven van het Goede (kwaliteit) en h... Meer
Paperback
Maart 2015 | ISBN 9789462760400 | 1e druk | 128 blz.
Uitverkocht
43,50
Bestellen
Inkijkexemplaar
Alliantiekaartspel

Alliantiekaartspel

Edwin Kaats, Wilfrid Opheij, Robin Bremekamp, Tim Dees, Ruben van Wendel de Joode, Nikki Willems | Boom
Geen enkele organisatie kan de complexe vraagstukken van deze tijd alleen oplossen. Steeds meer organisaties werken daarom met andere organisaties samen in allianties, ketens, netwerken en/of partn... Meer
Spel
Oktober 2014 | ISBN 9789462760219 | 1e druk
Vandaag besteld, dinsdag in huis
30,75
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Reputatie onder druk

Reputatie onder druk

Frank Peters | Boom
Kwetsbaarder De reputatie is voor veel organisaties een factor van toenemend belang en een risico in de relatie met de interne en externe omgeving. We zien de aandacht voor corporate reputatiemana... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Oktober 2014 | ISBN 9789462201286 | 154 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
34,95
In winkelwagen
E-book 
April 2013 | ISBN 9789052619460
Direct via e-mail
27,95
In winkelwagen
Het groot strategieboek

Het groot strategieboek

Gerben van den Berg, Paul Pietersma | Boom
De juiste strategieversnelling Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritisch... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
September 2014 | ISBN 9789462201224
Levertijd 1-2 werkdagen
39,50
In winkelwagen
E-book 
April 2012 | ISBN 9789052619484
Direct via e-mail
31,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
IC in 3D

IC in 3D

Ilse van Ravenstein, Guus Kok | Boom
Als alles communicatie is, waar begin je dan? Iedereen in de organisatie is immers een actieve speler in de interne communicatie. Of als interne communicatie wordt gezien als het informeren via één... Meer
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789491560668
Levertijd 1-2 werkdagen
52,50
In winkelwagen
Issuesmanagement (derde druk)

Issuesmanagement (derde druk)

Ferdinand Helmann, Frank Körver | Boom
Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wa... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789462364202 | 3e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
41,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Het Strategisch Communicatie Frame (vierde druk)_Betteke van Ruler, Frank Korver_9789491560637

Het Strategisch Communicatie Frame (vierde druk)

Betteke van Ruler, Frank Körver | Boom
Over het boek Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de ... Meer
Hardback
Juni 2014 | ISBN 9789491560637 | 4e herziene druk
Vandaag besteld, dinsdag in huis
48,00
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Doorbreek uw bedrijfscultuur

Doorbreek uw bedrijfscultuur

Rudy Snippe | Boom
Markten worden complexer, instabieler en gedragen zich steeds minder voorspelbaar. Om in deze markten te kunnen overleven, zullen kennisgedreven bedrijven zich moeten blijven ontwikkelen en aanpass... Meer
E-book 
Juni 2014 | ISBN 9789462200968
Direct via e-mail
21,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Budgetteringsproces: wel of niet veranderen?

Budgetteringsproces: wel of niet veranderen?

Andre de Waal | Boom
In dit boek worden de factoren besproken die van invloed zijn op de beslissing om veranderingen in het budgetteringsproces aan te brengen.Voor het categoriseren van deze factoren wordt het evolutio... Meer
Paperback
Oktober 2010 | ISBN 9789013079906 | 76 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,25
In winkelwagen
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013091205 | eBook | 76 blz.
Direct via e-mail
30,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Derde generatie kwaliteitsmanagement

Derde generatie kwaliteitsmanagement

Antonie Reichling, Jan Jonker | Boom
De rol en verantwoordelijkheid van bedrijven staan ter discussie. Centraal staat de vraag hoe organisaties voor meerdere stakeholders tegelijkertijd waarde kunnen creëren. Dit idee van meervoudige ... Meer
Paperback
Mei 2013 | ISBN 9789013115901 | 1e druk | 364 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
57,50
In winkelwagen
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013115918
Direct via e-mail
45,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Gaming

Gaming

Annemieke Stoppelenburg, Léon de Caluwé, Jac Geurts | Boom
Games en spelsimulaties voor veranderen en leren in organisaties zijn de afgelopen dertig jaar motiverende en effectieve interventies gebleken. Gaming is niet meer weg te denken uit de wereld van o... Meer
Paperback
September 2022 | ISBN 9789024452927 | 1e druk | 488 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
69,50
In winkelwagen
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013106046
Direct via e-mail
55,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Gericht presteren met het INK-managementmodel

Gericht presteren met het INK-managementmodel

Kees Tillema, Frank Markerink | Boom
Gericht Presteren is geen nieuw model of innovatieve techniek, maar een uiterst pragmatische toepassing die is gebaseerd op een populaire managementfilosofie: het INK-managementmodel. Antwoorden op... Meer
Paperback
Augustus 2011 | ISBN 9789013094831 | 2e druk | 125 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
57,95
In winkelwagen
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013096330 | 2e druk
Direct via e-mail
45,95
In winkelwagen
Horizontaal organiseren

Horizontaal organiseren

Renco Bakker, Teun Hardjono | Boom
Nu de 21e eeuw echt is begonnen, zien we dat systemen waar we al lang mee werken op dramatische wijze vastlopen: het financieel systeem, de kennis- en informatieuitwisseling, de media, de manier wa... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Maart 2013 | ISBN 9789024446568 | 308 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
59,95
In winkelwagen
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013113679
Direct via e-mail
47,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Strategic control

Strategic control

Ewald Breunesse, Michiel de Vries | Boom
De verwachting omtrent het functioneren van de raad van commissarissen op het vlak van strategievorming stijgt voortdurend. Van de commissaris wordt verwacht dat hij zijn bevoegdheden als klankbord... Meer
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013098242
Direct via e-mail
35,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Noodzakelijke kennis

Noodzakelijke kennis

Jan Jacob Bos | Boom
'Wat wordt mijn bijdrage aan de strategie vandaag?' Als iedereen in de organisatie zich dit elke ochtend zou afvragen, wat een verschil zou dat maken!   Het uitwisselen van ervaringen en kennis v... Meer
Gebonden
November 2013 | ISBN 9789013115925 | 1e druk | 141 blz.
Uitverkocht
34,50
Bestellen
E-book 
December 2013 | ISBN 9789013115932 | 1e druk
Direct via e-mail
29,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
De kunst van veranderen

De kunst van veranderen

Marco de Witte, Jan Jonker | Boom
De kunst van veranderen is het resultaat van een uitgebreid ontwikkelproces. De auteurs presenteren een visie op en een model voor verandermanagement waarin vier vragen centraal staan: Waarom?, Wat... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
December 2013 | ISBN 9789013114553 | 1e druk | 288 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
43,90
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
  Vorige1234567Volgende  
Toon
25
2
5
10
25
50
resultaten
Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg