Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Boom.nl
  • Onderwijs
    • Primair onderwijs
    • Voortgezet onderwijs
    • Mbo
    • Hoger onderwijs
    • NT1
    • NT2
    • Talen
    • Docentprofessionalisering
  • Gezondheidszorg
    • Gezondheidszorg
    • Psychologie
    • Psychiatrie
    • Medisch
    • Academy
  • Juridisch
    • Bestuurskunde
    • Criminologie
    • Juridisch
  • Management
    • Coaching
    • Management
  • Geschiedenis & Filosofie
    • Geschiedenis
    • Filosofie
Businezz.nl Strategie en organisatie
Terug
Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Filters
Wis alle filters

Filter op

Uitgeverij

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijning

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijningsvorm

Bekijk meer
Bekijk minder

Prijs

tot
Bekijk meer
Bekijk minder
hidden

Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Producten (171)
  Vorige1234567Volgende  
Verschijningsdatum aflopend
Titel A - Z
Titel Z - A
Auteur A - Z
Auteur Z - A
Prijs laag - hoog
Prijs hoog - laag
Verschijningsdatum oplopend
Verschijningsdatum aflopend
Publicatiedatum oplopend
Publicatiedatum aflopend
Prijs: € 0 tot € 60 ×Boom ×
Sustainable Business Modeling

Sustainable Business Modeling

Redactie: Annemieke Roobeek, Jacques de Swart | Boom
Sustainable Business Modeling helpt ondernemingen zicht te krijgen op wat voor hen de juiste beslissingen zijn. SBM is een combinatie van kwantitatief (laten) rekenen en kwalitatief action research... Meer
E-book 
November 2013 | ISBN 9789052619644
Direct via e-mail
29,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Van goed naar excellent onderwijs

Van goed naar excellent onderwijs

Henk Doeleman, Joost Haandrikman, Ivo Israel, Barbara Visser | Boom
'Meer sturing met minder papier', dat is waar het in de A3 methodiek om draait. Schoolleiders krijgen met dit instrument een middel in handen om snel en doeltreffend – met meer draagvlak – hun jaar... Meer
Gebonden
November 2013 | ISBN 9789013120738 | 1e druk | 290 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
47,75
In winkelwagen
Het et-ceteraprincipe

Het et-ceteraprincipe

Thijs Homan | Boom
Eigenlijk is het vreemd. Soms hebben grootschalige verandertrajecten in organisaties nauwelijks enig effect. En soms zie je dat organisaties zich razendsnel ontwikkelen, terwijl er helemaal geen fo... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
September 2013 | ISBN 9789462200340 | 492 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
49,95
In winkelwagen
E-book 
November 2013 | ISBN 9789024420865
Direct via e-mail
39,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Bouwen aan Organisatie Identiteit

Bouwen aan Organisatie Identiteit

Tibor van Bekkum | Boom
Organisatie identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het ... Meer
Paperback
November 2013 | ISBN 9789491560521
Levertijd 1-2 werkdagen
40,95
In winkelwagen
Tools voor ketens en netwerken

Tools voor ketens en netwerken

Mirella Minkman, Lidewij Vat, Stannie Driessen | Boom
Samenwerken in ketens en netwerken wordt steeds belangrijker om de burgers die het nodig hebben hoogwaardige zorg en ondersteuning te bieden voor een optimale kwaliteit van hun leven. Goede samenwe... Meer
Paperback
September 2013 | ISBN 9789013103700 | 1e druk | 114 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
33,25
In winkelwagen
E-book 
Oktober 2013 | ISBN 9789013118698
Direct via e-mail
26,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Vitale organisatiestrategie

Vitale organisatiestrategie

Aad Vijverberg, Raymond Opdenakker | Boom
Werken aan een vitale organisatiestrategie is een ontdekkingstocht zoals het leven. Uitgangspunt in dit boek is dat mensen in een georganiseerd verband doelen nastreven vanuit de drie P's van peopl... Meer
Paperback
Juni 2013 | ISBN 9789013116144 | 1e druk | 330 blz.
Uitverkocht
58,95
Bestellen
E-book 
Augustus 2013 | ISBN 9789013116151
Direct via e-mail
49,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Briljante businessmodellen

Briljante businessmodellen

Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog | Boom
De markt vraagt om een nieuwe aanpak. Je hebt het gevoel dat je organisatie het écht anders moet gaan doen, maar je weet nog niet precies hoe. Laat je inspireren door bedrijven die het fundamenteel... Meer
Hardback
Juni 2013 | ISBN 9789462200074 | 2e druk | 328 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
49,95
In winkelwagen
E-book 
Juni 2013 | ISBN 9789462200395
Direct via e-mail
39,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Operational excellence

Operational excellence

Marcel van Assen | Boom
Wat is Operational Excellence? Je hoort het tegenwoordig bijna in alle organisaties: 'Operational Excellence', of korter 'OpX'. En dat maakt het nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is O... Meer
Paperback
April 2013 | ISBN 9789462200029 | 1e druk | 272 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
49,95
In winkelwagen
E-book 
April 2013 | ISBN 9789462200364
Direct via e-mail
39,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Iedere medewerker strateeg

Iedere medewerker strateeg

Hans Hubers | Boom
Strategievorming heeft vaak veel weg van een geheime operatie, exclusief uitgevoerd door het topmanagement. Maar er is een nieuwe trend zichtbaar: steeds meer organisaties kiezen ervoor om de nieuw... Meer
E-book 
Februari 2013 | ISBN 9789462200227
Direct via e-mail
25,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Procesbeheersing in de dienstverlening

Procesbeheersing in de dienstverlening

H.R. Vorstman | Boom
Procesbeheersing in de dienstverlening benoemt op bedrieglijk simpele maar indringende wijze organisatorische processen die vanuit de praktijk erg herkenbaar zijn. De door Vorstman ontwikkelde anal... Meer
Paperback
December 2012 | ISBN 9789013097139 | 1e druk | 159 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
32,75
In winkelwagen
E-book 
Januari 2013 | ISBN 9789013097146
Direct via e-mail
25,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Procesbeheersing in de industrie

Procesbeheersing in de industrie

H.R. Vorstman | Boom
Auteur Vorstman, de bedenker van het primaire proces, benoemt in dit boek op simpele maar indringende wijze organisatorische processen die in uw eigen praktijk erg herkenbaar zijn. De door hem ontw... Meer
Paperback
December 2012 | ISBN 9789013097092 | 1e druk | 212 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
32,75
In winkelwagen
E-book 
Januari 2013 | ISBN 9789013097108 | 1e druk
Direct via e-mail
25,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Werkboek Het Model voor Morele Besluitvorming

Werkboek Het Model voor Morele Besluitvorming

Rob van Es | Boom
Rob van Es presenteerde in 2011 een fasenmodel voor morele besluitvorming in zijn boek Professionele Ethiek. Dit model is inmiddels een groot succes tijdens beleidssessies en trainingen in ethiek. ... Meer
Paperback
Oktober 2012 | ISBN 9789013111835 | 1e druk | 20 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
17,75
In winkelwagen
De Alignment-factor

De Alignment-factor

Cees van Riel | Boom
Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder financiers, afnemers en medewerkers kun je als organisatie niet o... Meer
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789052619231 | 256 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
53,95
In winkelwagen
E-book 
April 2012 | ISBN 9789052619620
Direct via e-mail
42,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Lean voor de overheid_Bert Teeuwen_9789052619415

Lean voor de overheid

Bert Teeuwen | Boom
De burger centraal Het huidige imago van de overheid is niet al te best ... Er kan ook nog veel verbeterd worden aan de efficiëntie van de publieke dienstverlening. Een van de technieken die daarb... Meer
Paperback
Maart 2012 | ISBN 9789052619415
Levertijd 1-2 werkdagen
37,95
In winkelwagen
E-book 
April 2012 | ISBN 9789052619477
Direct via e-mail
29,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Het innovatieboek

Het innovatieboek

Paul van der Voort, Frank van Ormondt | Boom
Innoveren is overleven Meer dan tachtig procent van de producten die we over tien jaar zullen kopen, is nu nog niet op de markt. Of jouw organisatie ook met succes bijdraagt aan die tachtig procen... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
April 2011 | ISBN 9789052618319
Levertijd 1-2 werkdagen
39,50
In winkelwagen
E-book 
Oktober 2011 | ISBN 9789052618456
Direct via e-mail
31,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Beleidseconomie

Beleidseconomie

Jan Bouwens | Boom
In dit boek laat de Tilburgse econoom Jan Bouwens zien dat veel Beleidskeuzes die we maken aanscherping behoeven. Zijn beleidsaanbevelingen baseert hij op bestaand economisch onderzoek. De adviezen... Meer
Paperback
Juni 2011 | ISBN 9789013093100 | 120 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
31,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Expeditie naar waarde

Expeditie naar waarde

Paul Kloosterboer | Boom
Professionals en managers creëren waarde in hun dagelijkse praktijken. Voor klanten, collega s, de organisatie en zichzelf. Om die waarde te vergroten hebben ze elkaar hard nodig, soms tegen wil en... Meer
Paperback
Mei 2011 | ISBN 9789052618739 | 418 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
51,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Generatie A3

Generatie A3

Henk Doeleman, Manon Diepenmaat | Boom
Meer sturing met minder papier, dat is in een notendop de A3 methodiek. Met A3 hebt u een instrument in handen waarmee u de bestaande planning- & controlcyclus kunt ombuigen in een werkwijze met ve... Meer
Paperback
Maart 2011 | ISBN 9789013085952 | 1e druk | 179 blz.
Uitverkocht
45,75
Bestellen
Inkijkexemplaar
Diversiteit als uitdaging

Diversiteit als uitdaging

Ralf Knegtmans | Boom
De komende jaren zal diversiteit het thema bij uitstek op de arbeidsmarkt zijn. De babyboomers zullen massaal met pensioen gaan, terwijl het geboortecijfer in heel Europa laag blijft. Hierdoor zull... Meer
Paperback
December 2010 | ISBN 9789085069263 | 2e | 200 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
36,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
DRIE

DRIE

Manon Ruijters, Ingelien Veldkamp | Boom
Organisaties ontwikkelen voortdurend. Strategische sessies, productontwikkeling, cultuurverandering, opleidingen en heidagen, ze zijn niet meer weg te denken uit organisaties die steeds complexer w... Meer
Paperback
September 2010 | ISBN 9789013076981 | 1e druk | 210 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
57,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Kwaliteitszorg voor non-profitorganisaties (zevende druk)_Cees van Zoest_9789059315808

Kwaliteitszorg voor non-profitorganisaties (zevende druk)

Cees van Zoest | Boom
Kwaliteitszorg heeft de afgelopen jaren een steeds belangrijker plek gekregen binnen de instellingen voor educatie, zorg en welzijn. Steeds meer organisaties zijn overtuigd van het nut en de beteke... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
September 2010 | ISBN 9789059315808 | 7e druk | 167 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
48,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Interne communicatie als managementinstrument (zesde druk)

Interne communicatie als managementinstrument (zesde druk)

Huib Koeleman | Boom
Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren.   Uit onderzoek blijkt dat van bedrijven die goed presteren 80% van de medewerkers ve... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Augustus 2010 | ISBN 9789013077278 | 6e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
57,50
In winkelwagen
Het ondernemingsplan

Het ondernemingsplan

Ron Plattel | Boom
Welvaart, werkgelegenheid en zelfstandigheid Uit onderzoek blijkt dat ondernemers, mede door hun keuzevrijheid en zelfstandigheid, meer tevreden zijn met hun werk dan werknemers in loondienst! Daa... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Juli 2010 | ISBN 9789052617626 | 132 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
34,95
In winkelwagen
E-book 
Augustus 2010 | ISBN 9789052618081
Direct via e-mail
27,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Performance behaviour

Performance behaviour

Neil Webers | Boom
Een continu proces Veel organisaties worstelen met de vraag op welke manier ze continue verbeterstructuren en -systemen kunnen omzetten in ander gedrag. Gedrag waarmee de verwachte prestatie werke... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Juli 2010 | ISBN 9789052617688 | 1e druk | 236 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
51,50
In winkelwagen
E-book 
Augustus 2010 | ISBN 9789052618142 | 1e druk
Direct via e-mail
40,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Business model generatie

Business model generatie

Alex Osterwalder, Yves Pigneur | Boom
Hoe kunnen we visionaire ideeën omvormen tot game changing businessmodellen die het establishment uitdagen – of het establishment verjongen als wijzelf de gevestigde orde zijn?   Business Model G... Meer
5%
Studentenkorting
Gebonden
Juli 2010 | ISBN 9789013074086 | 1e druk | 288 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
49,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
  Vorige1234567Volgende  
Toon
25
2
5
10
25
50
resultaten
Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg