Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Auteurs Auteurs op alfabet Expeditie naar waarde
Terug
Expeditie naar waarde
Paperback
Mei 2011 | ISBN 9789052618739 | 418 blz.
51,95
In winkelwagen

Expeditie naar waarde

Strategie ontdekken met professionals

Paul Kloosterboer | Boom
Expeditie naar waarde
Paperback
Mei 2011 | ISBN 9789052618739 | 418 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
51,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar

Expeditie naar waarde

OmschrijvingInhoudAuteur(s)
Omschrijving

Professionals en managers creëren waarde in hun dagelijkse praktijken. Voor klanten, collega s, de organisatie en zichzelf. Om die waarde te vergroten hebben ze elkaar hard nodig, soms tegen wil en dank. De expeditie naar waarde voert naar klanten, belanghebbenden, professionele hot spots en andere inspiratiebronnen. Ontdekken van waarde geeft richting en kracht. Vrije keuze voor (niet) veranderen is de springplank: aarzelingen en ambities, denken en doen komen samen in het coproduceren van de toekomst.

 

Dit proefschrift doet verslag van een wetenschappelijke ontdekkingstocht. Een analyse van strategische veranderprojecten en wetenschappelijke literatuur onthult Waarom managers en andere professionals graag leren, maar niet van elkaar. Archetypische faalscenario s én kernprincipes bij strategievorming.

 

Een nieuwe theorie over strategisch leren met emotie als beslissende factor. Een beproefde methode voor strategisch vernieuwen met werkprincipes voor: leiderschap strategieteam procesinrichting interventies verbinding met alle professionals en belanghebbenden.

 

De expeditie naar waarde onderscheidt zich van de bestaande strategische ontdekkingsmethoden door: Een consequente oriëntatie op (im)materiële waardecreatie, inclusief voor professionals. Gecombineerd benutten van vier leer- en verandermotoren: rationeel én emotioneel, individueel én collectief. Een uitgekiende combinatie van leiden en leren. Voordelen van bestaande aanpakken combineren, zoals: aandachtig waarnemen en toekomst cocreëren klein- en grootschalige interventies intensiteit en ontspanning procesregie en zelforganisatie moeten en willen.

Inhoud

1. Verborgen potentieel

2. Onderzoekscoördinaten
3. Voorafgaande ontdekkingen
4. Landkaart strategisch denken
5. Verbindingsroutes
6. Dwaalsporen herleiden
7. De waardesprong
8. Lerend leiderschap
9. Contrasten
10. Tour d'horizon

 

Bijlage 1

Tentatieve relaties methodische condities en gedragsprincipes (hoofdstuk 3) en vier strategische leerprincipes (hoofdstuk 6)

 

Bijlage 2

Samengevatte interventies en waargenomen effecten per evaluatiecriterium en per fase in ziekenhuiscasus

 

Bijlage 3
3A: Organisatie Triodos Bank internationaal. Eind 2008 en plaats Triodos Bank Nederland
3B: Kerncijfers Triodos Bank Nederland 2008

 

Bijlage 4
4A: Scores vragenlijst gemoedstoestanden m.b.t. strategieproces
4B: Scores vragenlijst gemoedstoestanden m.b.t. strategieproces
4C: Vergelijking scores gemoedstoestanden m.b.t. strategieproces

 

Bijlage 5

Interventies en waargenomen effecten per evaluatiecriterium fase in de Triodoscasus

 

Bijlage 6
6A: Relaties resultaten breedte- en diepteonderzoek
6B: Vergelijking interventieprincipes hoofdstuk 3 en hoofdstuk 8

Auteur(s)
Portret Paul Kloosterboer
Paul Kloosterboer
Paul Kloosterboer is gespecialiseerd in vernieuwen met professionals. Hij ziet thema’s als strategie, cultuur, leiderschap, intern advies of zelforganisatie als patronen in denken en doen. Hij advi...
Lees meer

Reviews 'Expeditie naar waarde'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Systeemdenken

Systeemdenken

Jaap Schaveling, Bill Bryan, Michael Goodman
39,95
Bestellen
StoryDoing voor organisaties

StoryDoing voor organisaties

Jan-Peter Bogers, Ron van Gils
39,50
Bestellen
Lachen om logistiek en transport

Lachen om logistiek en transport

Bart Lammers
15,00
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg