Strategisch management in het MKB
Strategisch management focust zich expliciet op het strategisch ondernemerschap in het MKB in vergelijking met het groot bedrijf. Hiervoor zijn buitenlandse wetenschappelijke modellen vertaald naar de Nederlandse situatie.
Waarom kiezen voor Strategisch management?
- het enige Nederlandstalige studieboek over dit onderwerp;
- auteurs hebben veel ervaring in de advies- en/of onderwijspraktijk;
- geschikt voor zelfstudie.
Dit boek vormt samen met Management control en accounting en Financiering de serie Financieel Economische Adviespraktijk, een compleet naslagwerk voor met name de hoofdfase van de opleidingen Bedrijfseconomie en Accountancy. Alle boeken hebben dezelfde opbouw, waarbij theorie en praktijk in nauwe samenhang aan bod komen. Dankzij de opgaven met uitwerkingen zijn de boeken ook geschikt voor zelfstudie, mits men over een brede bedrijfseconomische kennis beschikt.
In Strategisch management ligt de nadruk op de adviespraktijk van accountants. Uitgangspunt is steeds dat de accountant als externe adviseur de ondernemer ondersteunt. Hij zal zich hiervoor blijvend moeten bijscholen. De onderwerpen die in dit boek worden behandeld, sluiten dan ook aan bij het examenprogramma van de beroepsorganisatie NBA.
Deze zevende editie van Strategisch management staat uitgebreider stil bij de thema's fusie en overname in het mkb.




