Deze masterclass behandelt de algemene en de meer psychologische diagnostiek van psychose. Naast het bespreken van de geschiedkundige context van psychose zal je ook bijgepraat worden over de laatste stand van zaken in de wetenschap.
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
In de Boom Academy vind je alle evenementen die door Boom georganiseerd worden. Van nascholing en collegereeksen tot trainingen en workshops; over onze producten, en over onderwerpen die onze maatschappij bezighouden.
Om goed van start te kunnen gaan met onze lesmethoden in het nieuwe schooljaar, nodigen we je graag uit voor een gratis online starttraining in september. Tijdens de starttraining krijg je informatie over het gebruik van het docentenmateriaal en de licenties voor leerlingen. Daarnaast is er ruimte om vragen te stellen in de openbare chat na afloop van het webinar.
Om goed van start te kunnen gaan met onze lesmethoden in het nieuwe schooljaar, nodigen we je graag uit voor een gratis online starttraining in september. Tijdens de starttraining krijg je informatie over het gebruik van het docentenmateriaal en de licenties voor leerlingen. Daarnaast is er ruimte om vragen te stellen in de openbare chat na afloop van het webinar.
De therapeutische relatie is het fundament onder het werk van psychiaters, psychologen en psychotherapeuten. In elke ontmoeting met de patiënt worden vaardigheden om deze relatie te hanteren aangesproken en soms ronduit beproefd. Tijdens dit intensieve vijfdaagse programma gaan de deelnemers onder begeleiding van Anton Hafkenscheid en Moniek Thunnissen vanuit de meest actuele en relevante invalshoeken uitgebreid aan de slag met dit belangrijke thema.
Om goed van start te kunnen gaan met onze lesmethoden in het nieuwe schooljaar, nodigen we je graag uit voor een gratis online starttraining in september. Tijdens de starttraining krijg je informatie over het gebruik van het docentenmateriaal en de licenties voor leerlingen. Daarnaast is er ruimte om vragen te stellen in de openbare chat na afloop van het webinar.
Voor het slagen van het Leefstijl-programma is de Leefstijl-coördinator binnen een school van groot belang. Als coördinator regelt, stimuleert en ondersteunt u het programma binnen uw school. Deze training geeft vorm aan uw rol van Leefstijl-coördinator. U verwerft handvatten die helpen bij de invoering en integratie van Leefstijl binnen de school.
In deze inspiratie-workshop gaat auteur Suzanne van Norden in op de kernelementen van goed schrijfonderwijs aan kinderen van 4 tot 12 jaar, en de kennis die je daarvoor als leerkracht nodig hebt.
De training Leefstijl voor vso is praktijkgericht. Het ontwikkelen van de vaardigheden van de docent om Leefstijl in de klas toe te passen staat centraal. Ook is de training goed voor de teambuilding.
De training is praktijkgericht. Het ontwikkelen van de vaardigheden van de docent om Leefstijl in de klas toe te passen staat centraal. Ook is de training goed voor de teambuilding.
De training is praktijkgericht. Het ontwikkelen van de vaardigheden van de leerkracht om Leefstijl in de klas toe te passen staat centraal. Ook is de training goed voor de teambuilding.
Het is tijd om de dialoog aan te gaan over de torenhoge verwachtingen, de constante vergelijking met anderen en de cultuur van individualisme die eenzaamheid in de hand werkt. Hoe dienen we te praten over onzekerheid en falen in een samenleving die het ideaal van perfectie omarmt? Op welke manier beschermen we de mentale gezondheid van jongeren het beste? En hoe kunnen we een ondersteunende en begripvolle omgeving creëren?
Op maandag 30 september in Meppel en op woensdag 9 oktober in Amsterdam organiseren we docentenmiddagen voor KERN Wiskunde. Maak kennis met het team en auteurs van POLARIS. Ontmoet collega's die al werken met POLARIS of ook geïnteresseerd zijn.
Op maandag 30 september organiseren we een docentenmiddag in Meppel. Maak kennis met het team en auteurs van POLARIS. Ontmoet collega’s die al werken met POLARIS of die ook geïnteresseerd zijn.
Deze masterclass behandelt de algemene en de meer psychologische diagnostiek van psychose. Naast het bespreken van de geschiedkundige context van psychose zal je ook bijgepraat worden over de laatste stand van zaken in de wetenschap.
Het programma van dit symposium is in voorbereiding. Houd de website in de gaten voor updates!
Wil je je parate kennis over neuroanatomie en de werking van de hersenen vergroten?
Deze blended learning richt zich op zorgprofessionals in de ouderenzorg en ouderenpsychiatrie die herhaaldelijk te maken krijgen met complexe zorgvragen, waarbij psychische, somatische en sociale problemen vaak door elkaar lopen. Goede (differentiaal)diagnostiek is belangrijk voor een adequate behandeling, bejegening of passend zorgplan.
Een verlies kan pijnlijk, hartverscheurend en vol lijden zijn. Hoe voortijdig, oneerlijk of destructief verliezen ook lijken, ze zijn een onvermijdelijk onderdeel van het leven. Op dit congres verbinden we verlies met zingeving, met de manier waarop we leven en nadenken over wat er echt toe doet en wat de betekenis is van wat we ervaren. We ontdekken hoe een andere omgang met verlies tot een groter existentieel bewustzijn kan leiden.
Het symposium De essentie van afbouwen in de praktijk: een transdiagnostische en multidisciplinaire benadering biedt een unieke kans om je te verdiepen in dit onderwerp. Onder leiding van vooraanstaande experts, prof.dr. Christiaan Vinkers en prof.dr. Iris Sommer, worden de nieuwste inzichten en praktische benaderingen voor het afbouwen van psychofarmaca gedeeld.
In deze bijzondere cursus bundelen dr. Liesbeth Eurelings-Bontekoe en dr. Martin Appelo hun enorme kennis en kunde over hechtingsproblematiek. Zij wijzen je de weg naar de moderne integratieve diagnostiek en behandeling. Dit bij patiënten bij wie die behandeling niet op gang komt, stroef verloopt of helemaal vastloopt.
Op deze middag zal het nieuwe kwalificatiedossier worden toegelicht en wordt er verteld wat dit betekent voor het onderwijs. Dit is daarnaast een mooi moment om meer te leren over de kopopleiding leidinggeven, in gesprek te gaan met collega’s uit het hele land en om misschien wel een van de mooiste ROC gebouwen te bekijken!
Het programma van dit symposium is in voorbereiding. Houd de website in de gaten voor updates.
In deze interactieve masterclass komen onderwerpen als religie, zingeving, en spiritualiteit aan de orde. Gerenommeerde sprekers en experts vanuit verschillende disciplines delen hun inzichten, kennis en ervaringen, met de vertaling naar de klinische praktijk.
Deze masterclass belicht de interpretatie van neuropsychologisch onderzoek en de meerwaarde ervan voor het in kaart brengen van cognitieve functies bij (ernstige) psychopathologie. Er zal worden ingegaan op de verschillende cognitieve domeinen, zoals aandacht/concentratie, cognitieve flexibiliteit, auditief en visueel (werk)geheugen en executief functioneren.
Onder het duale voorzitterschap van dr. Désirée Oosterbaan en dr. Joeri Tijdink en met de input van de hoofdauteur van het Handboek psychiatrisch onderzoek, prof.dr. Michiel W. Hengeveld, wordt deze leerzame dag samengesteld waarin diverse experts aan het woord komen over de verschillende aspecten van de stoornissen in het denken.