ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ma | di | wo | do | vr | za | zo |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
In de Boom Academy vind je alle evenementen die door Boom georganiseerd worden. Van nascholing en collegereeksen tot trainingen en workshops; over onze producten, en over onderwerpen die onze maatschappij bezighouden.
Een verlies kan pijnlijk, hartverscheurend en vol lijden zijn. Hoe voortijdig, oneerlijk of destructief verliezen ook lijken, ze zijn een onvermijdelijk onderdeel van het leven. Op dit congres verbinden we verlies met zingeving, met de manier waarop we leven en nadenken over wat er echt toe doet en wat de betekenis is van wat we ervaren. We ontdekken hoe een andere omgang met verlies tot een groter existentieel bewustzijn kan leiden.
In deze online masterclass ga je als docent direct aan de slag met één van de grootste uitdagingen in het onderwijs: kansenongelijkheid. Je krijgt niet alleen inzicht in de factoren die ongelijkheid binnen jouw onderwijspraktijk beïnvloeden, maar ook concrete tools om het verschil te maken. Want als docent heb jij de kracht om een inclusieve leeromgeving te creëren waar álle studenten zich gezien en gehoord voelen.
Het symposium De essentie van afbouwen in de praktijk: een transdiagnostische en multidisciplinaire benadering biedt een unieke kans om je te verdiepen in dit onderwerp. Onder leiding van vooraanstaande experts, prof.dr. Christiaan Vinkers en prof.dr. Iris Sommer, worden de nieuwste inzichten en praktische benaderingen voor het afbouwen van psychofarmaca gedeeld.
In deze bijzondere cursus bundelen dr. Liesbeth Eurelings-Bontekoe en dr. Martin Appelo hun enorme kennis en kunde over hechtingsproblematiek. Zij wijzen je de weg naar de moderne integratieve diagnostiek en behandeling. Dit bij patiënten bij wie die behandeling niet op gang komt, stroef verloopt of helemaal vastloopt.
Op deze middag zal het nieuwe kwalificatiedossier worden toegelicht en wordt er verteld wat dit betekent voor het onderwijs. Dit is daarnaast een mooi moment om meer te leren over de kopopleiding leidinggeven, in gesprek te gaan met collega’s uit het hele land en om misschien wel een van de mooiste ROC gebouwen te bekijken!
Tijdens het Jaarsymposium Persoonlijkheidsstoornissen 2024 staan we stil bij de waarde en betekenis van bestaande en nieuwe diagnostische methoden en bijbehorende instrumenten in de dagelijkse klinische praktijk.
Dit jaar staat het symposium in het teken van het thema “De grote grote wereld”. Kunst heeft de kracht om werelden te vergroten – niet alleen die van de kunstenaar, maar ook die van de verzamelaar en de toeschouwer.
In deze interactieve masterclass komen onderwerpen als religie, zingeving, en spiritualiteit aan de orde. Gerenommeerde sprekers en experts vanuit verschillende disciplines delen hun inzichten, kennis en ervaringen, met de vertaling naar de klinische praktijk.
De verbinding tussen psychiatrie en recht is onmiskenbaar en essentieel.Dit symposium, georganiseerd in samenwerking met het Tijdschrift voor Psychiatrie, biedt een unieke kans voor psychiaters en psychologen om zich te verdiepen in deze wederzijdse beïnvloeding en de noodzakelijkheid van multidisciplinaire samenwerking te verkennen.
Deze masterclass belicht de interpretatie van neuropsychologisch onderzoek en de meerwaarde ervan voor het in kaart brengen van cognitieve functies bij (ernstige) psychopathologie. Er zal worden ingegaan op de verschillende cognitieve domeinen, zoals aandacht/concentratie, cognitieve flexibiliteit, auditief en visueel (werk)geheugen en executief functioneren.
Onder het duale voorzitterschap van dr. Désirée Oosterbaan en dr. Joeri Tijdink en met de input van de hoofdauteur van het Handboek psychiatrisch onderzoek, prof.dr. Michiel W. Hengeveld, wordt deze leerzame dag samengesteld waarin diverse experts aan het woord komen over de verschillende aspecten van de stoornissen in het denken.
In deze reeks masterclasses nodigen we je uit om je expertise te verdiepen op deze kerngebieden van de moderne ggz. De masterclasses bieden een breed perspectief op hoe professionals met complexiteit kunnen omgaan en hoe ethiek, samenwerking en leiderschap handvatten bieden voor een zorglandschap in beweging.