In verband met de NAVO-top kunnen onze vervoersdiensten tussen 19 en 27 juni vertraging oplopen
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Middelbaar beroepsonderwijs
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Management Integraal klachtenmanagement
Terug
Paperback
Maart 2022 | ISBN 9789024450008 | 01.POD | 312 blz.
69,50
In winkelwagen

Integraal klachtenmanagement

Kees Ahaus, Eric de Haan | Boom
Integraal klachtenmanagement
Paperback
Maart 2022 | ISBN 9789024450008 | 01.POD | 312 blz.
Uiterlijk 1 juli in huis
69,50
In winkelwagen
Plaats op wensenlijst
OmschrijvingAuteur(s)
Omschrijving

Oog hebben voor klanten

Een verstandige onderneming koestert haar tevreden klanten. Toch is het goed omgaan met klanten die klachten hebben zeker zo belangrijk. Oog hebben 

voor onvrede van klanten en wegen zoeken om hun vertrouwen te herwinnen is voor elke zichzelf respecterende organisatie onontbeerlijk.

 

Dit boek beantwoordt de vraag hoe organisaties integraal klachtenmanagement strategisch verankeren en zo invullen dat het bijdraagt aan de loyaliteit van klanten, aan merkreputatie en aan kwaliteitsverbetering. Kortom, aan het rendement van de organisatie. 

Ontwikkeling van klachtenmanagement

Het boek biedt voor de praktijk een integraal kader voor de ontwikkeling van klachtenmanagement. Dit is uitgewerkt naar vijf ontwikkelingselementen:

  • Bewustwording;
  • Visie, beleid en leiderschap; 
  • Procesontwerp;
  • Cultuur en mentaliteit;
  • Monitoring en verbetering

En werkbaar gemaakt aan de hand van 21 versterkingsdisciplines. Bovendien geven negen praktijkcases van bekende organisaties in de private en publieke sector verdieping. Het boek zet ook de wetenschappelijke onderzoeken over het 

positieve effect van klachtenmanagement op een rij. 

 

De internationale richtlijnen voor klachtenbehandeling (ISO 10002) en het keurmerk voor klantgericht klachtenmanagement (IKM 3000) zijn door het boek geweven.

 

Centrale plek voor klanten

Integraal klachtenmanagement is een bron van inspiratie voor managers, consultants en studenten die zich bezighouden met klantgericht denken, handelen en zijn. Voor managers is het een stevig appel om klanten een centrale plek in de organisatie te geven door daadwerkelijk gevoelig te zijn voor wat hen beweegt.

Juist als niet aan de verwachtingen is voldaan.

Auteur(s)
Kees Ahaus
Prof. dr. ir. Kees Ahaus is hoogleraar Health Services Management & Organisation  bij de Erasmus School of Health Policy & Management in Rotterdam. Hij heeft een jarenlange ervaring als adviseur o... Meer

Lees meer
Eric de Haan
Eric de Haan is voorzitter van Stichting Gouden Oor en bestuurder van Stichting Service Excellence. Hij helpt organisaties bij het ontwikkelen van hun klantgevoeligheid, is voorzitter van Stichting... Meer

Lees meer

Reviews 'Integraal klachtenmanagement'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over Boom

Historie
Auteurs van Boom
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg