Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Hoger onderwijs
  • Domeinen
    • Bestuurskunde
    • Built environment
    • Communicatie, marketing en media
    • Communicatieve vaardigheden
    • Criminologie
    • Economie en management
    • English books
    • Engineering
    • Digitaal
    • Docentprofessionalisering
    • Gezondheidszorg
    • HBO ICT
    • Hogere sociale studies
    • Juridisch
    • Onderwijs en opvoeding
    • Onderzoek en statistiek
    • Projectmanagement
    • Ons complete aanbod
    • Acties
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Boom Academie
  • Over Boom Hoger Onderwijs
    • Boom Hoger Onderwijs
    • Contact accountmanagers
    • Het team
    • Docentenservice
    • Events
    • Nieuwsbrief
  • Docentprofessionalisering
  • Artikelen & denkstof
Hoger onderwijs Economie en management Basisboek marketingcommunicatie
Terug
Basisboek marketingcommunicatie
Paperback
Juni 2016 | ISBN 9789046905227 | 416 blz.
62,95
In winkelwagen

Basisboek marketingcommunicatie

Esther de Berg, Rutger Mackenbach | Boom
Basisboek marketingcommunicatie_Esther de Berg, Rutger Mackenbach_9789046905227
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
Juni 2016 | ISBN 9789046905227 | 416 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
62,95
In winkelwagen
Bookshelf e-book 
Augustus 2016 | ISBN 9789046963715 | 432 blz.
Direct via e-mail
62,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
 
Aanvragen
OmschrijvingAuteur(s)Studiemateriaal en Docentmateriaal
Omschrijving

Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.

De volgende marketingcommunicatie-instrumenten komen aan bod: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. Ook is er uitgebreid aandacht voor het marketingcommunicatieplan, consumentengedrag, mediaplanning en de kosten van de inzet van marketingcommunicatiemiddelen. De theorie wordt ondersteund met voorbeelden en illustraties.

 

Op de website staan voor studenten per hoofdstuk leerdoelen, cases, kennisvragen, uitgebreide samenvattingen en een begrippentrainer. Voor docenten zijn er op aanvraag richtantwoorden bij de cases en kennisvragen, toetsvragen, PowerPoints en een projecthandleiding voor een marketingcommunicatieplan beschikbaar.

In deze derde herziene druk is de theorie aangevuld en zijn veel van de voorbeelden geactualiseerd. Er is nog meer aandacht voor online marketingcommunicatie: het monitoren en bijsturen van online campagnes, de integratie van online en offline kanalen en hoe online en offline koopgedrag steeds meer door elkaar lopen. Het hoofdstuk over direct marketing is omgewerkt naar een hoofdstuk over interactiemarketing In dit nieuwe hoofdstuk komen o.a. de inzet van interactieve media, het belang van (big) data, persoonlijke verkoop en de juridische aspecten van interactiemarketing aan bod. Daarnaast zijn de kostenoverzichten voor marketingcommunicatie geactualiseerd en is een deel van de cases op de website vernieuwd.

Studiemateriaal en Docentmateriaal

Extra voor studenten:
Bij deze uitgave is additioneel studiemateriaal beschikbaar voor studenten. Deze kun je benaderen via de url in het boek.

 

Extra voor docenten:
Bij deze uitgave is additioneel docentmateriaal beschikbaar. Het docentenmateriaal bestaat uit:

  • richtantwoorden bij de cases en kennisvragen;
  • toetsvragen;
  • PowerPoints;
  • een projecthandleiding voor een marketingcommunicatieplan.

 

Ben je docent en schrijf je onze uitgave voor, vraag het docentmateriaal aan via advies@boom.nl

Auteur(s)
Portret Esther de Berg
Esther de Berg
Lees meer
Portret Rutger Mackenbach
Rutger Mackenbach
Lees meer

Gerelateerde uitgaven

Verandercommunicatie_Huib Koeleman_9789024468775

Verandercommunicatie

Huib Koeleman
39,95
Bestellen
Inleiding organisatiekunde (8e editie)

Inleiding organisatiekunde (8e editie)

Loek ten Berge, Frank Hagemans, Marco Oteman, Guido Winckels
41,50
Bestellen
Basisboek duurzame economie (2e editie)_Margreet Boersma_9789024467921

Basisboek duurzame economie (2e editie)

Margreet Boersma
39,95
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg