In verband met de NAVO-top kunnen onze vervoersdiensten tussen 19 en 27 juni vertraging oplopen
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Middelbaar beroepsonderwijs
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Geschiedenis
  • Webshop
    • Oudheid (tot 500)
    • Middeleeuwen (500-1500)
    • Nieuwe geschiedenis (1500-1870)
    • Moderne geschiedenis (1870-heden)
    • Regio en stad
    • Oorlog en vrede
    • Cultuur en mentaliteit
    • Wereldgeschiedenis
    • Politiek en economie
    • Koningshuizen
    • Koloniale geschiedenis
    • Biografieën
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Auteurs
  • Actueel
    • Artikelen
    • Nieuws
    • Agenda
  • Uitgelicht
    • Maand van de Geschiedenis
    • Bedrijfsgeschiedenissen
    • Militaire Geschiedenis
    • Partners
  • Over Boom Geschiedenis
Geschiedenis Heineken: 150 years
Terug
Paperback
Juli 2014 | ISBN 9789089534293 | 606 blz.
84,25
In winkelwagen

Heineken: 150 years

Brewery, brand and family

Bram Bouwens | Boom
Heineken: 150 years
Paperback
Juli 2014 | ISBN 9789089534293 | 606 blz.
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
84,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar

Heineken: 150 years

Plaats op wensenlijst
OmschrijvingAuteur(s)
Omschrijving

Brewery, brand, and family: 150 years of Heineken: describes the impressive national and international expansion of the brewing company acquired by Gerard Heineken in 1864. From a single brewery in Amsterdam 150 years ago, Heineken grew into one of the largest international brewery companies in the world. What is the secret of its success? Exploring the themes of innovation, internationalization, competition and cooperation, marketing, human capital, and corporate governance, the authors present and analyse the history of the company.

 

Involvement and innovation

From the very start, the brewery recognized the importance of innovation. At the same time, Gerard Heineken, his fellow board members, and their successors were constantly on the lookout for growth opportunities. As early as the 1930s, they started expanding into Asia, Africa, and America. While they competed with other businesses, cooperation was also an important instrument.

 

Strategy and family

Thanks to a consistent marketing and advertising strategy, Heineken became a global brand with a distinctive ‘green’ identity. Alfred Heineken protected this brand and ensured a continuing role for the Heineken family. Yet because of the strict financial limits that he imposed, the company was at risk of falling behind its competitors in the 1990s. Through four major acquisitions in the 21st century, Heineken reemerged as the world’s third largest brewing company, while maintaining its close ties with its founding family.

 

Authors

Keetie Sluyterman and Bram Bouwens both work at the History department of the University of Utrecht. They've also published, among others, a history of the Royal Boskalis.

Auteur(s)
Bram Bouwens
Bram Bouwens is onderzoeker en sociaal-economisch historicus aan de Universiteit Utrecht. Bij Boom uitgevers Amsterdam verschenen van zijn hand Tussen concurrentie en concentratie (2012) en Heineke... Meer

Lees meer

Reviews 'Heineken: 150 years'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Reinder Zwolsman (ISBN 9789024466252)
Nieuw

Reinder Zwolsman

Dick Brongers
29,90
Bestellen
De Weimarrepubliek

De Weimarrepubliek

Patrick Dassen
32,50
Bestellen
De Kesslers

De Kesslers

Jeroen Koch
33,95
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Persinformatie
Publiceren bij Boom
Werken bij Boom

Over Boom

Historie
Auteurs van Boom
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg