Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Geschiedenis
  • Webshop
    • Oudheid (tot 500)
    • Middeleeuwen (500-1500)
    • Nieuwe geschiedenis (1500-1870)
    • Moderne geschiedenis (1870-heden)
    • Regio en stad
    • Oorlog en vrede
    • Cultuur en mentaliteit
    • Wereldgeschiedenis
    • Politiek en economie
    • Koningshuizen
    • Koloniale geschiedenis
    • Biografieën
    • Nieuw
    • Verwacht
    • Alle uitgaven
    • Acties
  • Auteurs
  • Actueel
    • Artikelen
    • Nieuws
    • Agenda
  • Uitgelicht
    • Maand van de Geschiedenis
    • Bedrijfsgeschiedenissen
    • Militaire Geschiedenis
    • Partners
  • Over Boom Geschiedenis
Geschiedenis Heineken: 150 jaar
Terug
Heineken: 150 jaar
Paperback
Juli 2014 | ISBN 9789461058072 | 606 blz.
84,25
In winkelwagen

Heineken: 150 jaar

Brouwerij, merk en familie

Bram Bouwens, Keetie Sluyterman | Boom
Heineken: 150 jaar
Paperback
Juli 2014 | ISBN 9789461058072 | 606 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
84,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar

Heineken: 150 jaar

OmschrijvingAuteur(s)In de pers
Omschrijving

Heineken: 150 jaar brouwerij, merk en familie beschrijft de indrukwekkende nationale en internationale expansie van de brouwerij die Gerard Heineken in 1864 overnam. Wat is het geheim achter dit succes? Aan de hand van de thema’s innovatie, internationalisering, concurrentie en samenwerking, marketing, personeel en corporate governance hebben de auteurs de geschiedenis van deze onderneming geanalyseerd.

 

Betrokkenheid en innovatie

Van meet af aan zag deze brouwer het belang in van innovatie. Daarnaast keken Gerard Heineken, zijn medebestuurders en zijn opvolgers voortdurend naar mogelijkheden voor expansie. Al in de jaren dertig trokken zij naar Azië, Afrika en Amerika. In de concurrentiestrijd vormde samenwerking een belangrijk instrument. Dankzij een consistent marketing- en reclamebeleid groeide het merk Heineken uit tot een global brand met een herkenbare ‘groene’ uitstraling. Alfred Heineken waakte over het merk en de blijvende betrokkenheid van de familie. Doordat hij strikte financiële grenzen stelde, dreigde de onderneming in de jaren negentig achter te raken bij haar concurrenten. Door vier grote overnames in de 21ste eeuw klom Heineken weer op tot de derde brouwer ter wereld, waarbij de verbondenheid met de stichtersfamilie bewaard is gebleven. 

 

Deze uitgave verscheen ook in het Engels onder de titel Heineken: 150 years.

 

Extra materiaal

Dit boek is verrijkt met Layer. Op deze manier kan u met uw smartphone of tablet extra materiaal bekijken via de beeldspreads achter de pagina's.

 

In de pers

Bram Bouwens was op 30 september 2014 te gast in het programma NH Lunchroom op RTV Noord-Holland. Hij vertelde over het boek en het onderzoek dat eraan vooraf ging. Luister het gesprek hier terug.

 

 "Van harte aanbevolen"- Hans van Breevaart (Friesch Dagblad, 4 november 2014).

Auteur(s)
Portret Bram Bouwens
Bram Bouwens
Bram Bouwens is onderzoeker en sociaal-economisch historicus aan de Universiteit Utrecht. Bij Boom uitgevers Amsterdam verschenen van zijn hand Tussen concurrentie en concentratie (2012) en Heineke...
Lees meer
Portret Keetie Sluyterman
Keetie Sluyterman
Lees meer
In de pers

Bram Bouwens was op 30 september 2014 te gast in het programma NH Lunchroom op RTV Noord-Holland. Hij vertelde over het boek en het onderzoek dat eraan vooraf ging. Luister het gesprek hier terug.

 

"Van harte aanbevolen"- Hans van Breevaart (Friesch Dagblad, 4 november 2014).

Reviews 'Heineken: 150 jaar'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Reinder Zwolsman (ISBN 9789024466252)

Reinder Zwolsman

Dick Brongers
29,90
Bestellen
De Weimarrepubliek

De Weimarrepubliek

Patrick Dassen
32,50
Bestellen
De Kesslers

De Kesslers

Jeroen Koch
33,95
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg