Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Boom.nl
  • Onderwijs
    • Primair onderwijs
    • Voortgezet onderwijs
    • Mbo
    • Hoger onderwijs
    • NT1
    • NT2
    • Talen
    • Docentprofessionalisering
  • Gezondheidszorg
    • Gezondheidszorg
    • Psychologie
    • Psychiatrie
    • Medisch
    • Academy
  • Juridisch
    • Bestuurskunde
    • Criminologie
    • Juridisch
  • Management
    • Coaching
    • Management
  • Geschiedenis & Filosofie
    • Geschiedenis
    • Filosofie
Businezz.nl Strategie en organisatie
Terug
Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Filters
Wis alle filters

Filter op

Uitgeverij

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijning

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijningsvorm

Bekijk meer
Bekijk minder

Prijs

tot
Bekijk meer
Bekijk minder
hidden

Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Producten (190)
  Vorige12345678Volgende  
Verschijningsdatum aflopend
Titel A - Z
Titel Z - A
Auteur A - Z
Auteur Z - A
Prijs laag - hoog
Prijs hoog - laag
Verschijningsdatum oplopend
Verschijningsdatum aflopend
Publicatiedatum oplopend
Publicatiedatum aflopend
Prijs: € 0 tot € 400 ×Boom ×
Oh nee, een goed idee

Oh nee, een goed idee

Misha de Sterke | Boom
Veel organisaties hebben geen gebrek aan goede ideeën, zeker niet na allerhande brainstormsessies. Ze stranden helaas vaak na ellenlange vergaderingen en dan, op een bepaalde dag, hoor je er niks m... Meer
Paperback
April 2016 | ISBN 9789058754448 | 1e druk | 144 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
27,50
In winkelwagen
E-book 
Maart 2016 | ISBN 9789461279965
Direct via e-mail
21,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
50 Verdienmodellen

50 Verdienmodellen

Jeanet Bathoorn, Petra Iuliano | Boom
Wil je continue geldstromen genereren, geld voor opleidingen en investeringen opzij zetten, maar daarnaast ook tijd en geld overhouden voor goede doelen én om die droomreis te maken? Het begint all... Meer
Paperback
April 2015 | ISBN 9789462201392 | 1e druk | 176 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
27,50
In winkelwagen
E-book 
April 2016 | ISBN 9789058754400
Direct via e-mail
21,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen

Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen

Marleen Bekkers, Yousri Mandour | Boom
Gestructureerd proces Wanneer er weer eens op de hei gebrainstormd wordt over een nieuwe marketing- of bedrijfsstrategie, is het fijn als er beproefde modellen beschikbaar zijn, zodat het proces z... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Februari 2016 | ISBN 9789058754530 | 3e herziene editie | 336 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
34,95
In winkelwagen
E-book 
Maart 2016 | ISBN 9789461278371
Direct via e-mail
27,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
De consultancymethode

De consultancymethode

Marc Baaij | Boom
Managementvragen Hoe benut je de kansen van opkomende markten om je organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet je reageren op de prijsverlaging van je belangrijkste concurrent?... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Februari 2016 | ISBN 9789058754899 | 196 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
38,95
In winkelwagen
Program Canvas

Program Canvas

Theo van der Tak, Björn Prevaas, Hans Cremer | Boom
Steeds meer organisaties gebruiken programma's om hun strategische doelen te realiseren. Door programmamanagement in te zetten brengen ze focus aan. Vaak ook verbetert de samenwerking over grenzen ... Meer
Gebonden
Februari 2016 | ISBN 9789462760899 | 1e druk | 200 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
39,90
In winkelwagen
E-book 
Januari 2016 | ISBN 9789462760950 | 1e druk
Direct via e-mail
31,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Hulpvragen Program Canvas

Hulpvragen Program Canvas

Theo van der Tak, Björn Prevaas, Hans Cremer | Boom
Deze 64 canvaskaarten helpen je op weg bij het maken van een Program Canvas.   Het Program Canvas bestaat uit 16 elementen verdeeld over zeven cruciale vragen: Waartoe? (context, aanleiding en... Meer
Spel
Februari 2016 | ISBN 9789462760967 | 1e druk
In herdruk, verwacht 31 december 2025
25,95
Reserveer
De wendbare organisatie

De wendbare organisatie

Leo Kerklaan | Boom
Hoe overleven in de nieuwe economie en daar zelfs sterker uit tevoorschijn komen? Leo Kerklaan laat zien dat organisaties niet zonder een agility based strategy kunnen.   Tools voor het omgaan ... Meer
Paperback
December 2015 | ISBN 9789462760905 | 1e druk | 200 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
48,75
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Wat is onze naam waard?

Wat is onze naam waard?

Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud, Ingrid Smolders | Boom
Aan welke organisatie zou jij je eigen naam wel willen verbinden? Welke organisaties waardeer je om wat ze zíjn, en om wat ze dóen? Welke organisaties die jij kent creëren waarde voor al hun stakeh... Meer
Paperback
December 2015 | ISBN 9789058754875 | 292 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
46,95
In winkelwagen
E-book 
November 2012 | ISBN 9789052619965
Direct via e-mail
37,95
In winkelwagen
Systeemdenken voor managers

Systeemdenken voor managers

Jaap Schaveling, Bill Bryan | Boom
Brandjes blussen en symptomen bestrijden Managers lijken soms eindeloos rondjes te rennen in een tredmolen van steeds hetzelfde probleem – oplossing – probleem – oplossing – en weer hetzelfde prob... Meer
Paperback
Oktober 2015 | ISBN 9789462201583 | 136 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
27,95
In winkelwagen
E-book 
November 2015 | ISBN 9789058754356 | 1e druk
Direct via e-mail
21,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Kus de visie wakker

Kus de visie wakker

Hans van der Loo, Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud | Boom
Een bron van energie Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als: Waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we voo... Meer
Paperback
Juli 2015 | ISBN 9789462201668
In herdruk, verwacht 5 januari 2026
33,95
Reserveer
E-book 
Oktober 2009 | ISBN 9789052617381
Direct via e-mail
26,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Corporate Universities

Corporate Universities

Martijn Rademakers | Boom
Het aantal corporate universities neemt wereldwijd snel toe. Niet voor niets: zij zijn het antwoord op de vraag hoe bedrijven en instellingen hun leervermogen kunnen inzetten om constant aangepast ... Meer
Paperback
Juni 2015 | ISBN 9789462760707 | 1e druk | 230 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
63,95
In winkelwagen
Interculturele samenwerking in organisaties

Interculturele samenwerking in organisaties

Herman Blom | Coutinho B.V.
In Nederland komen mensen met verschillende sociale en culturele achtergronden elkaar tegen op kantoor, in de tram of in de sportschool. Soms leven en werken zij daadwerkelijk samen, vaak ook lijke... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Mei 2015 | ISBN 9789046904633 | 2e druk
Uitverkocht
31,50
Bestellen
Organisatie Ontwerp Atelier

Organisatie Ontwerp Atelier

Mark Nijssen | Boom
Het Organisatie Ontwerp Atelier is een praktisch doe-boek voor organisaties die behoefte hebben aan een ‘nieuwe’ structuur. Bijvoorbeeld vanwege groei(krampen) of krimp, verzelfstandiging, fusie of... Meer
Paperback
Mei 2015 | ISBN 9789462760271 | 1e druk | 300 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
49,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Big data aan het werk

Big data aan het werk

Thomas Davenport | Boom
'Big data' ... je kent de term, maar hoe je ze op relevante wijze inzet binnen een organisatie is een heel ander verhaal. Big data aan het werk geeft jou als manager de informatie die je nodig hebt... Meer
Paperback
April 2015 | ISBN 9789462760370 | 1e druk | 160 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
34,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Het Schone in organisaties

Het Schone in organisaties

| Boom
'Lezen, dit mooie boek en aan de gang ermee: organisaties mooier maken!' (prof. dr. ir. Mathieu Weggeman)   Organisaties zijn lang gedomineerd door de perspectieven van het Goede (kwaliteit) en h... Meer
Paperback
Maart 2015 | ISBN 9789462760400 | 1e druk | 128 blz.
Uitverkocht
43,50
Bestellen
Inkijkexemplaar
Alliantiekaartspel

Alliantiekaartspel

Edwin Kaats, Wilfrid Opheij, Robin Bremekamp, Tim Dees, Ruben van Wendel de Joode, Nikki Willems | Boom
Geen enkele organisatie kan de complexe vraagstukken van deze tijd alleen oplossen. Steeds meer organisaties werken daarom met andere organisaties samen in allianties, ketens, netwerken en/of partn... Meer
Spel
Oktober 2014 | ISBN 9789462760219 | 1e druk
Vandaag besteld, dinsdag in huis
30,75
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Reputatie onder druk

Reputatie onder druk

Frank Peters | Boom
Kwetsbaarder De reputatie is voor veel organisaties een factor van toenemend belang en een risico in de relatie met de interne en externe omgeving. We zien de aandacht voor corporate reputatiemana... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Oktober 2014 | ISBN 9789462201286 | 154 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
34,95
In winkelwagen
E-book 
April 2013 | ISBN 9789052619460
Direct via e-mail
27,95
In winkelwagen
Het groot strategieboek

Het groot strategieboek

Gerben van den Berg, Paul Pietersma | Boom
De juiste strategieversnelling Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritisch... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
September 2014 | ISBN 9789462201224
Levertijd 1-2 werkdagen
39,50
In winkelwagen
E-book 
April 2012 | ISBN 9789052619484
Direct via e-mail
31,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
IC in 3D

IC in 3D

Ilse van Ravenstein, Guus Kok | Boom
Als alles communicatie is, waar begin je dan? Iedereen in de organisatie is immers een actieve speler in de interne communicatie. Of als interne communicatie wordt gezien als het informeren via één... Meer
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789491560668
Levertijd 1-2 werkdagen
52,50
In winkelwagen
Issuesmanagement (derde druk)

Issuesmanagement (derde druk)

Ferdinand Helmann, Frank Körver | Boom
Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wa... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789462364202 | 3e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
41,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Het Strategisch Communicatie Frame (vierde druk)_Betteke van Ruler, Frank Korver_9789491560637

Het Strategisch Communicatie Frame (vierde druk)

Betteke van Ruler, Frank Körver | Boom
Over het boek Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de ... Meer
Hardback
Juni 2014 | ISBN 9789491560637 | 4e herziene druk
Vandaag besteld, dinsdag in huis
48,00
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Doorbreek uw bedrijfscultuur

Doorbreek uw bedrijfscultuur

Rudy Snippe | Boom
Markten worden complexer, instabieler en gedragen zich steeds minder voorspelbaar. Om in deze markten te kunnen overleven, zullen kennisgedreven bedrijven zich moeten blijven ontwikkelen en aanpass... Meer
E-book 
Juni 2014 | ISBN 9789462200968
Direct via e-mail
21,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Budgetteringsproces: wel of niet veranderen?

Budgetteringsproces: wel of niet veranderen?

Andre de Waal | Boom
In dit boek worden de factoren besproken die van invloed zijn op de beslissing om veranderingen in het budgetteringsproces aan te brengen.Voor het categoriseren van deze factoren wordt het evolutio... Meer
Paperback
Oktober 2010 | ISBN 9789013079906 | 76 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,25
In winkelwagen
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013091205 | eBook | 76 blz.
Direct via e-mail
30,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Derde generatie kwaliteitsmanagement

Derde generatie kwaliteitsmanagement

Antonie Reichling, Jan Jonker | Boom
De rol en verantwoordelijkheid van bedrijven staan ter discussie. Centraal staat de vraag hoe organisaties voor meerdere stakeholders tegelijkertijd waarde kunnen creëren. Dit idee van meervoudige ... Meer
Paperback
Mei 2013 | ISBN 9789013115901 | 1e druk | 364 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
57,50
In winkelwagen
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013115918
Direct via e-mail
45,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Gericht presteren met het INK-managementmodel

Gericht presteren met het INK-managementmodel

Kees Tillema, Frank Markerink | Boom
Gericht Presteren is geen nieuw model of innovatieve techniek, maar een uiterst pragmatische toepassing die is gebaseerd op een populaire managementfilosofie: het INK-managementmodel. Antwoorden op... Meer
Paperback
Augustus 2011 | ISBN 9789013094831 | 2e druk | 125 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
57,95
In winkelwagen
E-book 
Januari 2014 | ISBN 9789013096330 | 2e druk
Direct via e-mail
45,95
In winkelwagen
  Vorige12345678Volgende  
Toon
25
2
5
10
25
50
resultaten
Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg