Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Boom.nl
  • Onderwijs
    • Primair onderwijs
    • Voortgezet onderwijs
    • Mbo
    • Hoger onderwijs
    • NT1
    • NT2
    • Talen
    • Docentprofessionalisering
  • Gezondheidszorg
    • Gezondheidszorg
    • Psychologie
    • Psychiatrie
    • Medisch
    • Academy
  • Juridisch
    • Bestuurskunde
    • Criminologie
    • Juridisch
  • Management
    • Coaching
    • Management
  • Geschiedenis & Filosofie
    • Geschiedenis
    • Filosofie
Businezz.nl Strategie en organisatie
Terug
Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Filters
Wis alle filters

Filter op

Uitgeverij

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijning

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijningsvorm

Bekijk meer
Bekijk minder

Prijs

tot
Bekijk meer
Bekijk minder
hidden

Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Producten (148)
  Vorige123456Volgende  
Verschijningsdatum aflopend
Titel A - Z
Titel Z - A
Auteur A - Z
Auteur Z - A
Prijs laag - hoog
Prijs hoog - laag
Verschijningsdatum oplopend
Verschijningsdatum aflopend
Publicatiedatum oplopend
Publicatiedatum aflopend
Jouw gekozen filters:
Paperback ×Hardback ×Hardcover ×Boom ×
Procesmanagement

Procesmanagement

Hans de Bruijn, Ernst ten Heuvelhof, Roel in 't Veld | Boom
Wanneer is een manager of bestuurder een succesvolle beslisser? Moet je daadkrachtig zijn? Over ruime feitenkennis beschikken? Overtuigende betogen kunnen houden?   Succesvol management De aute... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Mei 2016 | ISBN 9789024404346 | 4e herziene druk | 240 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
47,95
In winkelwagen
E-book 
Maart 2013 | ISBN 9789052619606
Direct via e-mail
37,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Oh nee, een goed idee

Oh nee, een goed idee

Misha de Sterke | Boom
Veel organisaties hebben geen gebrek aan goede ideeën, zeker niet na allerhande brainstormsessies. Ze stranden helaas vaak na ellenlange vergaderingen en dan, op een bepaalde dag, hoor je er niks m... Meer
Paperback
April 2016 | ISBN 9789058754448 | 1e druk | 144 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
27,50
In winkelwagen
E-book 
Maart 2016 | ISBN 9789461279965
Direct via e-mail
21,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Leren interveniëren in verwaarloosde organisaties

Leren interveniëren in verwaarloosde organisaties

Joost Kampen | Boom
Tien jaar werken met het concept van de verwaarloosde organisatie heeft zoveel cases opgeleverd dat het doorgeven van de lessen uit de geleefde werkelijkheid een logische stap is. Leren interveniër... Meer
Hardback
Februari 2016 | ISBN 9789462760806 | 1e druk | 400 blz.
In herdruk, verwacht (datum nog niet bekend)
57,25
Mail mij
E-book 
Augustus 2017 | ISBN 9789462762053
Direct via e-mail
45,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
De consultancymethode

De consultancymethode

Marc Baaij | Boom
Managementvragen Hoe benut je de kansen van opkomende markten om je organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet je reageren op de prijsverlaging van je belangrijkste concurrent?... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Februari 2016 | ISBN 9789058754899 | 196 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
38,95
In winkelwagen
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen

Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen

Marleen Bekkers, Yousri Mandour | Boom
Gestructureerd proces Wanneer er weer eens op de hei gebrainstormd wordt over een nieuwe marketing- of bedrijfsstrategie, is het fijn als er beproefde modellen beschikbaar zijn, zodat het proces z... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Februari 2016 | ISBN 9789058754530 | 3e herziene editie | 336 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
34,95
In winkelwagen
E-book 
Maart 2016 | ISBN 9789461278371
Direct via e-mail
27,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
De wendbare organisatie

De wendbare organisatie

Leo Kerklaan | Boom
Hoe overleven in de nieuwe economie en daar zelfs sterker uit tevoorschijn komen? Leo Kerklaan laat zien dat organisaties niet zonder een agility based strategy kunnen.   Tools voor het omgaan ... Meer
Paperback
December 2015 | ISBN 9789462760905 | 1e druk | 200 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
48,75
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Wat is onze naam waard?

Wat is onze naam waard?

Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud, Ingrid Smolders | Boom
Aan welke organisatie zou jij je eigen naam wel willen verbinden? Welke organisaties waardeer je om wat ze zíjn, en om wat ze dóen? Welke organisaties die jij kent creëren waarde voor al hun stakeh... Meer
Paperback
December 2015 | ISBN 9789058754875 | 292 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
46,95
In winkelwagen
E-book 
November 2012 | ISBN 9789052619965
Direct via e-mail
37,95
In winkelwagen
Systeemdenken voor managers

Systeemdenken voor managers

Jaap Schaveling, Bill Bryan | Boom
Brandjes blussen en symptomen bestrijden Managers lijken soms eindeloos rondjes te rennen in een tredmolen van steeds hetzelfde probleem – oplossing – probleem – oplossing – en weer hetzelfde prob... Meer
Paperback
Oktober 2015 | ISBN 9789462201583 | 136 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
27,95
In winkelwagen
E-book 
November 2015 | ISBN 9789058754356 | 1e druk
Direct via e-mail
21,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Kus de visie wakker

Kus de visie wakker

Hans van der Loo, Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud | Boom
Een bron van energie Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als: Waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we voo... Meer
Paperback
Juli 2015 | ISBN 9789462201668
In herdruk, verwacht 5 januari 2026
33,95
Reserveer
E-book 
Oktober 2009 | ISBN 9789052617381
Direct via e-mail
26,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Corporate Universities

Corporate Universities

Martijn Rademakers | Boom
Het aantal corporate universities neemt wereldwijd snel toe. Niet voor niets: zij zijn het antwoord op de vraag hoe bedrijven en instellingen hun leervermogen kunnen inzetten om constant aangepast ... Meer
Paperback
Juni 2015 | ISBN 9789462760707 | 1e druk | 230 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
63,95
In winkelwagen
Interculturele samenwerking in organisaties

Interculturele samenwerking in organisaties

Herman Blom | Coutinho B.V.
In Nederland komen mensen met verschillende sociale en culturele achtergronden elkaar tegen op kantoor, in de tram of in de sportschool. Soms leven en werken zij daadwerkelijk samen, vaak ook lijke... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Mei 2015 | ISBN 9789046904633 | 2e druk
Uitverkocht
31,50
Bestellen
Organisatie Ontwerp Atelier

Organisatie Ontwerp Atelier

Mark Nijssen | Boom
Het Organisatie Ontwerp Atelier is een praktisch doe-boek voor organisaties die behoefte hebben aan een ‘nieuwe’ structuur. Bijvoorbeeld vanwege groei(krampen) of krimp, verzelfstandiging, fusie of... Meer
Paperback
Mei 2015 | ISBN 9789462760271 | 1e druk | 300 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
49,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Big data aan het werk

Big data aan het werk

Thomas Davenport | Boom
'Big data' ... je kent de term, maar hoe je ze op relevante wijze inzet binnen een organisatie is een heel ander verhaal. Big data aan het werk geeft jou als manager de informatie die je nodig hebt... Meer
Paperback
April 2015 | ISBN 9789462760370 | 1e druk | 160 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
34,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
50 Verdienmodellen

50 Verdienmodellen

Jeanet Bathoorn, Petra Iuliano | Boom
Wil je continue geldstromen genereren, geld voor opleidingen en investeringen opzij zetten, maar daarnaast ook tijd en geld overhouden voor goede doelen én om die droomreis te maken? Het begint all... Meer
Paperback
April 2015 | ISBN 9789462201392 | 1e druk | 176 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
27,50
In winkelwagen
E-book 
April 2016 | ISBN 9789058754400
Direct via e-mail
21,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Het Schone in organisaties

Het Schone in organisaties

| Boom
'Lezen, dit mooie boek en aan de gang ermee: organisaties mooier maken!' (prof. dr. ir. Mathieu Weggeman)   Organisaties zijn lang gedomineerd door de perspectieven van het Goede (kwaliteit) en h... Meer
Paperback
Maart 2015 | ISBN 9789462760400 | 1e druk | 128 blz.
Uitverkocht
43,50
Bestellen
Inkijkexemplaar
Reputatie onder druk

Reputatie onder druk

Frank Peters | Boom
Kwetsbaarder De reputatie is voor veel organisaties een factor van toenemend belang en een risico in de relatie met de interne en externe omgeving. We zien de aandacht voor corporate reputatiemana... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Oktober 2014 | ISBN 9789462201286 | 154 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
34,95
In winkelwagen
E-book 
April 2013 | ISBN 9789052619460
Direct via e-mail
27,95
In winkelwagen
Het groot strategieboek

Het groot strategieboek

Gerben van den Berg, Paul Pietersma | Boom
De juiste strategieversnelling Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritisch... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
September 2014 | ISBN 9789462201224
Levertijd 1-2 werkdagen
39,50
In winkelwagen
E-book 
April 2012 | ISBN 9789052619484
Direct via e-mail
31,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
IC in 3D

IC in 3D

Ilse van Ravenstein, Guus Kok | Boom
Als alles communicatie is, waar begin je dan? Iedereen in de organisatie is immers een actieve speler in de interne communicatie. Of als interne communicatie wordt gezien als het informeren via één... Meer
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789491560668
Levertijd 1-2 werkdagen
52,50
In winkelwagen
Issuesmanagement (derde druk)

Issuesmanagement (derde druk)

Ferdinand Helmann, Frank Körver | Boom
Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wa... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Augustus 2014 | ISBN 9789462364202 | 3e druk
Levertijd 1-2 werkdagen
41,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Het Strategisch Communicatie Frame (vierde druk)_Betteke van Ruler, Frank Korver_9789491560637

Het Strategisch Communicatie Frame (vierde druk)

Betteke van Ruler, Frank Körver | Boom
Over het boek Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de ... Meer
Hardback
Juni 2014 | ISBN 9789491560637 | 4e herziene druk
Vandaag besteld, dinsdag in huis
48,00
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
De kunst van veranderen

De kunst van veranderen

Marco de Witte, Jan Jonker | Boom
De kunst van veranderen is het resultaat van een uitgebreid ontwikkelproces. De auteurs presenteren een visie op en een model voor verandermanagement waarin vier vragen centraal staan: Waarom?, Wat... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
December 2013 | ISBN 9789013114553 | 1e druk | 288 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
43,90
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Bouwen aan Organisatie Identiteit

Bouwen aan Organisatie Identiteit

Tibor van Bekkum | Boom
Organisatie identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het ... Meer
Paperback
November 2013 | ISBN 9789491560521
Levertijd 1-2 werkdagen
40,95
In winkelwagen
Tools voor ketens en netwerken

Tools voor ketens en netwerken

Mirella Minkman, Lidewij Vat, Stannie Driessen | Boom
Samenwerken in ketens en netwerken wordt steeds belangrijker om de burgers die het nodig hebben hoogwaardige zorg en ondersteuning te bieden voor een optimale kwaliteit van hun leven. Goede samenwe... Meer
Paperback
September 2013 | ISBN 9789013103700 | 1e druk | 114 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
33,25
In winkelwagen
E-book 
Oktober 2013 | ISBN 9789013118698
Direct via e-mail
26,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Het et-ceteraprincipe

Het et-ceteraprincipe

Thijs Homan | Boom
Eigenlijk is het vreemd. Soms hebben grootschalige verandertrajecten in organisaties nauwelijks enig effect. En soms zie je dat organisaties zich razendsnel ontwikkelen, terwijl er helemaal geen fo... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
September 2013 | ISBN 9789462200340 | 492 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
49,95
In winkelwagen
E-book 
November 2013 | ISBN 9789024420865
Direct via e-mail
39,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Vitale organisatiestrategie

Vitale organisatiestrategie

Aad Vijverberg, Raymond Opdenakker | Boom
Werken aan een vitale organisatiestrategie is een ontdekkingstocht zoals het leven. Uitgangspunt in dit boek is dat mensen in een georganiseerd verband doelen nastreven vanuit de drie P's van peopl... Meer
Paperback
Juni 2013 | ISBN 9789013116144 | 1e druk | 330 blz.
Uitverkocht
58,95
Bestellen
E-book 
Augustus 2013 | ISBN 9789013116151
Direct via e-mail
49,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
  Vorige123456Volgende  
Toon
25
2
5
10
25
50
resultaten
Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg