Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Management Innovatie
Terug
Boeken over innovatie

Op zoek naar een boek over innovatie? Bij Boom vind je een veelzijdig en actueel aanbod van studieboeken, praktijkgidsen en naslagwerken over innovatie voor professionals, managers en ondernemers. 

 

Innovatie vraagt om creatief denken, verandervaardigheden en een toekomstgerichte blik. Je leert hoe je slimmer kunt werken, nieuwe kansen benut en medewerkers meeneemt in verandering. Thema’s als wendbaarheid, innovatiecultuur, klantgericht vernieuwen en verandermanagement komen volop aan bod.

 

Een steeds belangrijker onderdeel van innovatie is het werken met kunstmatige intelligentie (AI). Met deze boeken leer je hoe je AI toepast in de praktijk: als hulpmiddel voor slimmere besluitvorming, effectievere processen en meer werkplezier. Denk aan samenwerken met AI-tools, het combineren van menselijke creativiteit en technologische mogelijkheden, en het omgaan met de ethische en strategische aspecten van AI in je organisatie.

 

Ontdek nu alle boeken over innovatie en versterk je vermogen om te vernieuwen, te verbeteren en te werken met AI.

Filters

Filter op

Verschijningsvorm

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijning

Bekijk meer
Bekijk minder

Prijs

tot
Bekijk meer
Bekijk minder
hidden

Boeken over innovatie

Op zoek naar een boek over innovatie? Bij Boom vind je een veelzijdig en actueel aanbod van studieboeken, praktijkgidsen en naslagwerken over innovatie voor professionals, managers en ondernemers. 

 

Innovatie vraagt om creatief denken, verandervaardigheden en een toekomstgerichte blik. Je leert hoe je slimmer kunt werken, nieuwe kansen benut en medewerkers meeneemt in verandering. Thema’s als wendbaarheid, innovatiecultuur, klantgericht vernieuwen en verandermanagement komen volop aan bod.

 

Een steeds belangrijker onderdeel van innovatie is het werken met kunstmatige intelligentie (AI). Met deze boeken leer je hoe je AI toepast in de praktijk: als hulpmiddel voor slimmere besluitvorming, effectievere processen en meer werkplezier. Denk aan samenwerken met AI-tools, het combineren van menselijke creativiteit en technologische mogelijkheden, en het omgaan met de ethische en strategische aspecten van AI in je organisatie.

 

Ontdek nu alle boeken over innovatie en versterk je vermogen om te vernieuwen, te verbeteren en te werken met AI.

Producten (65)
  Vorige123
Verschijningsdatum aflopend
Titel A - Z
Titel Z - A
Auteur A - Z
Auteur Z - A
Prijs laag - hoog
Prijs hoog - laag
Verschijningsdatum oplopend
Verschijningsdatum aflopend
Publicatiedatum oplopend
Publicatiedatum aflopend
Foundations van ITIL® V3

Foundations van ITIL® V3

Jan van Bon, Annelies van der Veen | Van Haren Publishing
Dit boek is, met zijn voorgaande edities, al jaren het toonaangevende boek over ITIL. Het boek heeft zijn plaats verdiend bij de vele experts die zich bezighouden met de implementatie van best prac... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
November 2007 | ISBN 9789087530563 | 379 blz.
In herdruk, verwacht (datum nog niet bekend)
35,92
Mail mij
E-book 
December 2011 | ISBN 9789087539887
Direct via e-mail
35,92
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Het innovatieboek

Het innovatieboek

Paul van der Voort, Frank van Ormondt | Boom
Innoveren is overleven Meer dan tachtig procent van de producten die we over tien jaar zullen kopen, is nu nog niet op de markt. Of jouw organisatie ook met succes bijdraagt aan die tachtig procen... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
April 2011 | ISBN 9789052618319
Levertijd 1-2 werkdagen
39,50
In winkelwagen
E-book 
Oktober 2011 | ISBN 9789052618456
Direct via e-mail
31,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
We weten wie je bent

We weten wie je bent

Arnoud Groot | Lev.
Internet is in twintig jaar tijd getransformeerd van een open informatienetwerk tot een extreem geraffineerde privacyfuik. Big Brother bestaat, en wel op een schaal die slechts weinigen ooit voor m... Meer
E-book 
September 2011 | ISBN 9789044965261
Direct via e-mail
7,99
In winkelwagen
Balanced Scorecard & INK- managementmodel

Balanced Scorecard & INK- managementmodel

Frank Diepman, Kees Ahaus | Boom
Succesvol zijn in waar u met uw organisatie voor staat en dat gezamenlijk bereiken. Dat is niet eenvoudig. Wat drijft ons eigenlijk? Waar draait het in onze organisatie écht om? Hoe raken we de ker... Meer
Gebonden
Oktober 2010 | ISBN 9789013079081 | 4e druk | 311 blz.
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
71,75
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Designing a Research Project (second edition)

Designing a Research Project (second edition)

Piet Verschuren, Hans Doorewaard | Boom
Designing a Research Project provides insights, guiding principles and methodology for developing a transparent conceptual and technical design for a research. The primary goal of the book is to as... Meer
Paperback
September 2010 | ISBN 9789059315723 | 1e druk | 312 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
61,50
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Rapporteren in Excel

Rapporteren in Excel

René Slagter | Boom
Rapporteren in Excel leert u binnen enkele uren hoe u een professioneel managementdashboard bouwt in Microsoft Excel. U krijgt uitleg over enkele formules en kunt verschillende oefeningen doorlopen... Meer
Paperback
April 2010 | ISBN 9789013075397 | 1e druk | 115 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
26,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Database management en analyse met Microsoft Excel

Database management en analyse met Microsoft Excel

Mark Rosenkrantz | Boom
Er zijn veel boeken verschenen over Excel. Toch is er weinig informatie beschikbaar voor de gevorderde Excel-gebruiker. Daar is nu verandering in gekomen met Database management en analyse met Micr... Meer
Paperback
December 2009 | ISBN 9789013070576 | 1e druk | 169 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
35,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
ICT-beheer en outsourcing

ICT-beheer en outsourcing

Barry Derksen, Peter Noordam | Boom
Goed beheer van IT-voorzieningen levert u geld op. Uit onderzoek blijkt steeds weer dat van de totale IT-kosten circa twintig procent in de ontwikkeling zit en wel tachtig procent wordt besteed aan... Meer
Paperback
December 2009 | ISBN 9789013070781 | 132 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
IT-control

IT-control

E.H.J. Vaassen | Boom
Informatie- en communicatietechnologie (IT) heeft betrekking op de media die worden gebruikt om informatie te verzorgen en te communiceren. Tegenwoordig vindt vrijwel alle informatieverzorging en -... Meer
Paperback
Oktober 2009 | ISBN 9789013068597 | 1e druk | 132 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,25
In winkelwagen
Nieuwe software implementeren?

Nieuwe software implementeren?

Bob van Geenen | Boom
Leveranciers van softwarepakketten zoals ERP en XBRL richten zicht steeds meer op het midden- en kleinbedrijf. Financieel managers of controllers in deze organisaties hebben vaak extra verantwoorde... Meer
Paperback
Oktober 2008 | ISBN 9789013051674 | 1e druk | 198 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Projectrisicomanagement

Projectrisicomanagement

Peter Noordam, Jeroen van Hulten, Shiwa van der Horst | Boom
Ondanks ruim vijftig jaar ervaring met ICT-projecten en honderden jaren ervaring met projectuitvoering in het algemeen lukt het nog steeds niet om ICT-projecten succesvol uit te voeren. Onderzoeken... Meer
Paperback
September 2008 | ISBN 9789013058697 | 1e druk | 199 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
40,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Credit management software

Credit management software

Marcel Wiedenbrugge | Boom
Omzet is pas daadwerkelijk omzet als de klant heeft betaald. Maar de ene klant betaalt sneller dan de andere. En sommige stellen hun betaling zo lang mogelijk uit of betalen helemaal niet. Effectie... Meer
Paperback
Juni 2008 | ISBN 9789013056952 | 1e druk | 144 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
35,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling

Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling

Ton Wentink | Boom
Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling gaat over de functie van kwaliteitsmanagement voor de bedrijfsvoering, en heeft als doel om (toekomstige) managers en medewerkers in... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
November 2007 | ISBN 9789047300588 | 1e druk | 552 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
98,95
In winkelwagen
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Elektronische facturen

Elektronische facturen

Friso de Jong | Boom
Bestellen, betalen, boekhouden, belastingaangifte, zelfs het deponeren van jaarstukken gaat tegenwoordig allemaal elektronisch. Waarom factureren we dan nog steeds op papier?Voor een deel komt dit ... Meer
Paperback
September 2007 | ISBN 9789013048254 | 1e druk | 120 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
35,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Strategische inzet van ICT

Strategische inzet van ICT

Marc Beijen, Eric Broos, Etienne Lucas | Boom
Vernieuwende visies en concepten over ondernemen met ICT. En een leidraad hoe deze zijn te implementeren en te beheren. Bekende en bewezen methoden en technieken worden in dit boek gecombineerd tot... Meer
Gebonden
Januari 2001 | ISBN 9789014074276 | 1e druk | 168 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
55,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
  Vorige123
Toon
25
2
5
10
25
50
resultaten

Wat is innovatie en waarom is het belangrijk?

Innovatie is meer dan alleen het bedenken van iets nieuws. Het gaat om het continu verbeteren, vernieuwen en aanpassen van je organisatie, processen, producten en diensten. In een wereld waarin technologische ontwikkelingen razendsnel gaan en de klantverwachtingen blijven veranderen, is innovatie essentieel om relevant, wendbaar én succesvol te blijven.

 

Of je nu werkt als manager, ondernemer, consultant of professional binnen een organisatie: je krijgt vroeg of laat te maken met veranderprocessen en de noodzaak om te vernieuwen. Maar hoe geef je innovatie vorm in de praktijk? Hoe krijg je mensen mee in een andere manier van werken? En hoe zorg je dat technologie je werk leuker en effectiever maakt in plaats van complexer?

 

Wat heb je nodig om te kunnen innoveren?

Innovatie vraagt om lef, visie en doorzettingsvermogen. Je moet bestaande patronen durven loslaten, bereid zijn te experimenteren en leren van fouten. In het boek Cruisecontrol leer je hoe je door kleine, consistente verbeteringen blijvende vooruitgang boekt. Niet door harder te werken, maar slimmer met een duidelijke focus en zonder constant in de actiestand te staan.


Tegelijkertijd is technologie een onmisbare factor in moderne innovatie. In Werk hand in hand met AI ontdek je hoe je kunstmatige intelligentie niet als bedreiging maar als kans kunt inzetten in je werk. De auteur laat zien hoe AI jouw effectiviteit kan vergroten én je werkplezier kan verbeteren, mits je de juiste mindset en vaardigheden ontwikkelt.


En wat als je innovatie leuk en mensgericht wilt maken? Dan biedt Beter, leuker, sneller praktische handvatten om innovatieprocessen niet alleen succesvol, maar ook energiegevend te maken. 

 

Hoe word je innovatiever als professional of organisatie?

Innovatief worden begint met nieuwsgierigheid. De bereidheid om vragen te stellen, te onderzoeken en te blijven leren. Het vraagt ook om het creëren van ruimte: tijd, aandacht en vertrouwen om nieuwe ideeën te ontwikkelen en uit te proberen. Leidinggevenden spelen hierbij een sleutelrol: zij kunnen kaders geven, richting bepalen en tegelijkertijd eigenaarschap stimuleren.

 

De boeken over innovatie bij Boom helpen je om systematisch, creatief én mensgericht te vernieuwen. Of je nu werkt in de zorg, het onderwijs, de overheid of het bedrijfsleven – er is altijd een manier om jouw werk innovatiever en toekomstbestendiger te maken.

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg