Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Management Alle uitgaven Klanttevredenheid, de zin en onzin
Terug
Klanttevredenheid, de zin en onzin
Gebonden
Januari 2003 | ISBN 9789013007534 | 1e druk | 304 blz.
79,50
In winkelwagen

Klanttevredenheid, de zin en onzin

Grotere winstgevendheid door sturing op de waarde van en voor de klant

Jean-Pierre Thomassen | Boom
Klanttevredenheid, de zin en onzin
Gebonden
Januari 2003 | ISBN 9789013007534 | 1e druk | 304 blz.
Levertijd 5-7 werkdagen
79,50
In winkelwagen
OmschrijvingInhoudAuteur(s)
Omschrijving

Over klanttevredenheid is inmiddels zoveel geschreven dat we inmiddels wel zouden moeten weten hoe we onderzoeken uitvoeren en meten. Niets is minder waar volgens de auteur van Klanttevredenheid, de zin en onzin. Er worden op jaarbasis nog steeds miljoenen euro's verspild aan slecht klanttevredenheidsonderzoek.

Wat hebben organisaties de afgelopen tien jaar geleerd van het meten en sturen op klanttevredenheid? Heel veel, maar de auteur maakt een aantal kanttekeningen bij het meten van en sturen op klanttevredenheid:
- Een tevreden klant is nog geen trouwe klant
- Een tevreden klant is nog geen winstgevende klant
- De Return on Investment van veel onderzoek is bijzonder laag

De klant staat daarom in dit boek vanuit een voornamelijk financieel perspectief centraal, omdat de klant en klanttevredenheid immers geen doelen op zich zijn. Het gaat vooral om de winstbijdrage. Naast kritische kanttekeningen wordt aangegeven hoe klanttevredenheid wel zinvol als instrument kan worden ingezet.

De vele praktijkvoorbeelden staan garant voor een heldere beschrijving van concepten, modellen en instrumenten. Dit boek biedt aan menige manager, medewerker en student op het gebied van marketing, financiën en kwaliteit een grote mate van diepgang en vormt de basis om de bestaande praktijk drastisch te verbeteren.

Inhoud

Woord vooraf

 

Deel 1 - De uitgangssituatie

 

1. Relaties met klanten op basis van de ruil van waarden

2. Tweede generatie klanttevredenheidsonderzoek

3. De zin en de onzin van klanttevredenheid en tweede generatie klanttevredenheidsonderzoek

 

Deel 2 - Sturen op de klant Van Customer Perceived Value naar Customer en Shareholder Value

 

4. Klanttevredenheid als strategische stuurvariabele

5. Customer Value and Equity, winstbijdrage en strategische waarde van klanten

6. Winstvergroting door het sturen op Customer Value and Equity

7. Klantentrouw, retentie en Share of Wallet; brug tussne Customer Perceived Value en Customer Value

8. Sturen op Customer Perceived Value, de waarde voor klanten

9. Waardeproposities en bedieningsconcepten op basis van Customer Value en Customer Perceived Value

 

Deel 3 - Derde generatie klanttevredenheidsonderzoek

 

10. Van tweede naar derde generatie klanttevredenheidsonderzoek

11. Relatie-evaluatie, klanttevredenheidsonderzoek als instrument voor relatiemanagement

12. Performance Tracking, klanttevredenheidsonderzoek als basis voor procesbeheersing en -verbetering

 

Bijlagen

 

1. Klantdenken in historisch perspectief

2. Enkele marketing- en kwaliteitsmodellen

3. Onderzoeksresultaten ten aanzien van de relatie tussen klanttevredenheid en klantentrouw

4. Definities van Customer Value, Customer Lifetime Value en Customer Equity

5. Het bepalen van de waarde van klanten, Customer Lifetime Value-modellen

6. Het bepalen van de waarde van klanten, Customer Attractiveness-modellen

7. Portfolioanalyse op basis van kosten en opbrengsten per klant

8. Definities van Customer Perceived Value

9. Lijst van geraadpleegde werken

10. Begrippenlijst

 

Over de auteur

Trefwoordenregister

Auteur(s)
Portret Jean-Pierre Thomassen
Jean-Pierre Thomassen
Jean-Pierre Thomassen ondersteunt als organisatieadviseur al ruim 30 jaar directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. Hij is medeoprichter van het Service Excellence ...
Lees meer

Reviews 'Klanttevredenheid, de zin en onzin'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

Betekenisvolle werkrelaties 9789462763401

Betekenisvolle werkrelaties

Ina Ahuis
35,95
Bestellen
Da's gek

Da's gek

Danielle Braun
33,95
Bestellen
Lachen om logistiek en transport

Lachen om logistiek en transport

Bart Lammers
15,00
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg