Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Managers praten voortdurend over strategie. Waarom doen ze dat eigenlijk? En is het wel wenselijk?
Strategisch management
Ten Bos en Kaulingfreks komen met een origineel maar provocerend antwoord: het belangrijkste doel van strategisch management bestaat uit het bestrijden van wonderdoeners, ondernemers, creatievelingen en andere virtuozen. Daartoe wordt een even domme als genadeloze denkorde aan mensen in organisaties opgelegd. Strategie is in principe een mooi vak, maar in de praktijk ontaardt het vaak in een zinloze obsessie met protocollen, audits en andere vormen van nepcontrole.
Een nieuwe manier van denken
De auteurs verklaren de oorlog aan die denkorde. Ze betogen dat de strategen van de toekomst dergelijke bedrijfskundige nachtmerries achter zich laten. Strategie krijgt pas betekenis als je je verdiept in ondernemerschap, politiek, economie en filosofie. Daarvoor moet je nieuwe manieren van denken willen verkennen.
Voor publieke en private sector
Stra is opgezet als een humoristisch en kritisch lexicon. Het is een must voor beleidsmakers en beslissers uit de publieke en private sector die serieus werk willen maken van de gedachte dat het in hun organisaties anders kan en anders moet.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account