Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Organisaties veranderen continu – van grootse reorganisaties tot stille cultuurverschuivingen. Iedereen praat over de verandering. Maar wie zorgt dat het écht landt? Als communicatieadviseur zit je er middenin. Hoe zorg je dat je richting geeft, verbindt en beweging op gang brengt?
Inhoud
Verandercommunicatie laat zien hoe je communicatie inzet als motor van verandering. Geen wollige theorie, maar een praktijkgericht boek boordevol voorbeelden, werkvormen en een kleurenmodel dat houvast biedt in elke fase van het veranderproces. Dit boek helpt je om de regie te nemen: je bouwt het juiste verhaal, en ontwikkelt een communicatieaanpak die overzicht én richting biedt – passend bij de situatie, de mensen en de fase van verandering.
Stapsgewijs ga je aan de slag met:
• de kernprincipes van verandercommunicatie;
• de impact van verandering op individuen en teams;
• belangrijke veranderingsmodellen;
• het kleurenmodel (geel, blauw, rood, groen en wit);
• bouwstenen voor een succesvol verandertraject;
• het belang van het veranderverhaal;
• de opzet van een communicatieaanpak;
• communicatie tijdens reorganisaties;
• monitoren van de effectiviteit van communicatie;
• en de rollen van betrokkenen in het proces.
Voor wie
Verandercommunicatie is er voor iedereen die communicatie niet ziet als sluitstuk, maar als sleutel tot verandering. Voor studenten communicatie, voor vakgenoten die hun rol willen verdiepen, en voor de adviseur in spe. Verandercommunicatie is uitgebreid getest in trainingen met vakgenoten. De aanpak is direct toepasbaar en sluit aan bij de weerbarstige praktijk.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account