Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Hoger onderwijs
  • Domeinen
    • Bestuurskunde
    • Built environment
    • Communicatie, marketing en media
    • Communicatieve vaardigheden
    • Criminologie
    • Economie en management
    • English books
    • Engineering
    • Digitaal
    • Docentprofessionalisering
    • Gezondheidszorg
    • HBO ICT
    • Hogere sociale studies
    • Juridisch
    • Onderwijs en opvoeding
    • Onderzoek en statistiek
    • Projectmanagement
    • Ons complete aanbod
    • Acties
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Boom Academie
  • Over Boom Hoger Onderwijs
    • Boom Hoger Onderwijs
    • Contact accountmanagers
    • Het team
    • Docentenservice
    • Events
    • Nieuwsbrief
  • Docentprofessionalisering
  • Artikelen & denkstof
Hoger onderwijs Overtuigende teksten
Terug
Overtuigende teksten
Paperback
Augustus 2012 | ISBN 9789046903292
36,50
In winkelwagen

Overtuigende teksten

onderzoek en ontwerp

Hans Hoeken, Jos Hornikx, Lettica Hustinx | Boom
Overtuigende teksten_Hans Hoeken, Jos Hornikx_9789046903292
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback
Augustus 2012 | ISBN 9789046903292
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
36,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
 
Aanvragen
Inkijkexemplaar

Overtuigende teksten_Hans Hoeken, Jos Hornikx_9789046903292.pdf

OmschrijvingAuteur(s)
Omschrijving

Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? En waarom mislukt dat vaak? Overtuigende teksten biedt een overzicht van theorieën over de invloed van taal, tekst en beeld binnen het overtuigingsproces en van het empirisch onderzoek hiernaar. De auteurs koppelen onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch en beredeneerd gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Tot slot gaan zij in op het ontwerpen en pretesten van persuasieve teksten, waarbij zij een overzicht geven van methoden en instrumenten die je kunt inzetten om relevante informatie over de doelgroep te verzamelen. Elk hoofdstuk sluit af met praktische opgaven.

 

Overtuigende teksten is geschreven voor studenten aan communicatieopleidingen en studenten Nederlands en taalwetenschap. Daarnaast biedt het boek tal van praktische inzichten aan professionals, zoals tekstschrijvers of mensen in de reclamewereld.

De auteurs van dit boek zijn verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hans Hoeken is hoogleraar persuasieve communicatie. Jos Hornikx en Lettica Hustinx zijn beiden universitair docent. Allen doen onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces.

Auteur(s)
Portret Hans Hoeken
Hans Hoeken
Hans Hoeken is hoogleraar persuasieve communicatie, verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen en doet onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces.
Lees meer
Portret Jos Hornikx
Jos Hornikx
Jos Hornikx is universitair docent, verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen en doet onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces.
Lees meer
Portret Lettica Hustinx
Lettica Hustinx
Lettica Hustinx is universitair docent, verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen en doet onderzoek naar de invloed van taal, tekst en beeld op het overtuigingsproces.
Lees meer

Gerelateerde uitgaven

Verandercommunicatie_Huib Koeleman_9789024468775

Verandercommunicatie

Huib Koeleman
39,95
Bestellen
Meesterlijk schrijven (3e editie)_Jacob Eikelboom, Monique de Graaf_9789046909300

Meesterlijk schrijven (3e editie)

Jacob Eikelboom, Monique de Graaf
35,50
Bestellen
Verpleegkundige gespreksvoering (4e editie)_Geertjan Emmens, Siemen van der Meulen_9789024463831

Verpleegkundige gespreksvoering (4e editie)

Geertjan Emmens, Siemen van der Meulen
44,50
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg