De methode Marketing voor het hbo vormt de basis voor het vakgebied marketing. Door de toegankelijke schrijfwijze, de heldere indeling en de duidelijke context bij abstracte thema’s, is het makkelijk om de theorie te onthouden en te verwerken. Zo kan de student zich optimaal voorbereiden op de examens en een goede start maken in de marketing.
De methode is modulair beschikbaar via het online platform Boom Academie.
Didactische elementen
- de methode bestaat uit 31 modules, daarbinnen is de theorie verdeeld in paragrafen
- video’s, afbeeldingen en figuren – verweven in de theorie
- gemarkeerde begrippen met definities (pop-up)
- samenvattingen (PowerPoint)
- checklists aan het eind van elke paragraaf ter beoordeling van eigen kennis
- opdrachten (open vragen met modelantwoorden)
- toetsen met gesloten vragen (mc-vragen, sleepvragen, invulvragen)
Doelgroep
Eerstejaars studenten hbo bij diverse opleidingen.
Boom Academie
Boom Academie is het online platform waar de methodes van Boom hoger onderwijs in opgenomen zijn. Studenten kunnen via dit platform zelfstandig studeren. Als docent kun je modules uit een methode selecteren, passend bij je eigen curriculum. Deze modules vormen het cursusmateriaal voor jouw studenten.
De methode Marketing voor het hbo bestaat uit 32 modules.
Bekijk hier een compleet overzicht van de methode.
Wat is Boom Academie
Jouw methode in Boom Academie?
Wil je met Boom Academie aan de slag en staat je methode er niet bij? Neem dan contact op met Elsbeth Bouman, e.bouman@boom.nl.

