Skip to main content
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
  • Management
  • Webshop
    • Financieel management
    • Innovatie
    • Leiderschap
    • Leren & ontwikkeling
    • Marketing en communicatie
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Project- en procesmanagement
    • Strategie & organisatie
    • Verandermanagement
    • Acties
    • Alle uitgaven
    • Nieuw
    • Verwacht
  • Academy
  • Nieuwsbrief
Management Marketing en communicatie Wat je verkoopt ben je zelf
Terug
Wat je verkoopt ben je zelf
Paperback
Mei 2023 | ISBN 9789461265531 | 1e druk | 192 blz.
20,00
In winkelwagen

Wat je verkoopt ben je zelf

Waarom de beste reclame gratis is

Uitgeverij Haystack
Wat je verkoopt ben je zelf
Paperback
Mei 2023 | ISBN 9789461265531 | 1e druk | 192 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
20,00
In winkelwagen
OmschrijvingInhoud
Omschrijving

Probeer klanten niet om te praten, maar ga mét ze praten.

Vergeet dure advertenties, commercials en huizenhoge billboards. Klanten trek je aan door een persoonlijke relatie met ze op te bouwen, via sociale media, je website en in real life. Dat kost niets en levert veel meer op.

 

Eyeopener voor ondernemers en zzp’ers

Wat je verkoopt ben je zelf is een eyeopener voor ondernemers en zzp’ers die bekend, bemind en zelfs begeerd willen worden zonder dat het geld kost. Met de strategieën en tips in dit boek kost reclame maken je alleen tijd en energie, en dan zo dat je er ook een heleboel energie van krijgt.

 

Over de auteur

Erwin Wijman, door marketing­organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers ‘Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt’ en ‘De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt’.

Inhoud

Voorwoord

Inleiding

De pers en professionals over Zo verkoop je alles (2019)

 

Deel 1 Persoonlijke relatie met je klant

1. Denk als een verkoper, doe niet als een verkoper – het geheim van verkopen in 4 woorden

2. Maak gewoon ruzie met je klant – en nog 8 of 9 relatie-adviezen om je klant eeuwig aan je te binden

3. Je merk IK is net zo belangrijk als je merk- of bedrijfsnaam: het belang van personal branding

4. Wat je in een crisis moet doen om goed uit die crisis te komen – de noodzaak van persoonlijke aandacht

5. Niks jij klantvriendelijker… je klant moet bedríjfsvriendelijk worden

6. De verkoop begint pas na de verkoop – zo houd je de klant nadat die klant is geworden

7. Zo krijg je een JA als je een JA wilt: de 10½ psychologische trucs voor onderhandelen met succes (hint: vertel nooit over je Tinder-date van die avond)

8. Wat je van een autoverkoper kunt leren over verkopen en intieme zones – een toneelstuk in 6 aktes

9. Moet je je klanten wel met ‘je’ aanspreken? Of zeg je ‘u’? Kies zelf, zolang het maar niet in het natte gras is

 

Deel 2 Sociaal op live bijeenkomsten

10. Zo maak je als ondernemer, zzp’er of starter van je netwerkpitch een killer-pitch

11. Ga naar elke nieuwjaarsborrel, je ontmoet er aardige mensen en nieuwe klanten

12. Je belangrijkste netwerktool is nog steeds je visitekaartje

13. Zo houd je je events en congressen spannend en aantrekkelijk

14. Waar is dat feestje? Hier is dat feestje! Geef vaker een feestje

15. Wil je reclame op een billboard? Maak dan van je auto je eigen bewegende billboard

 

Deel 3 Sociaal op sociale media

16. LinkedIn is uitgevonden voor gerichte acquisitie en talloze andere killer-toepassingen

17. De 13 Instagram-tips die jij als ondernemer kunt, nee, móét leren van de politie

18. Facebook is – ondanks alles – nog steeds een vruchtbare plek om klanten te werven

19. Zo verbeter je de openratio van je e-mails – het effect van een blauw hartje

20. Als je dacht dat telefonische verkoop moeilijk is? Op deze manieren werkt het wél – met resultaat

21. Je bedrijf dat ben jij, en nóg 7 ultrakorte tips voor video’s die scoren

 

Deel 4 Binnen is buiten

22. Zet je klant nooit op nummer 1 – je werknemers moeten op de eerste plaats staan

23. Hoe jij wél nieuwe medewerkers werft in deze personeelscrisis

24. Om verder te groeien – en je bedrijf schaalbaar te maken – is goeie mensen aannemen een must

 

Deel 5 Do’s-en-don’ts online

25. Vertel op je homepage direct wat je bedrijf doet en doe dat duidelijk

26. Doe eens lekker onfatsoenlijk – de mitsen en maren van het feedbackformulier

27. Hoe persoonlijker je webcare, hoe onweerstaanbaarder je bedrijf – o ja, gebruik nooit het woord ‘vervelend’

28. Dit kun jij leren van de psychologische trucjes van de grote webshops

29. De 5 redenen waarom je ook je bedrijfsnaam moet meenemen in je Google Ads-campagne

30. Formuleer je klantbeloften expliciet en kondig ze duidelijk aan op je homepage

 

Deel 6 Wel doen offline

31. Verstuur vaker een kaartje, geheid dat je opvalt tussen de post

32. ‘De bodem. Smaakt écht naar karton’ en andere meligheid die je toch op leuke merkversterkende ideeën kan brengen

33. De 7 redenen waarom jij als professional ook een boek moet schrijven

34. Van McDonald’s kennen mensen de reclame, van jouw broodjeszaak kennen ze Dikkie Dik die lekker dik smeert – zo maak je je bedrijf zichtbaarder

 

Deel 7 Meer geld naar binnen, minder geld naar buiten

35. Hoge korting, te hoge korting werkt averechts, geef dus nooit hoge korting

36. Verhoog gerust je prijzen, maar doe het dan wel goed (en geloofwaardig)

37. Zelfs in een kapitaalintensieve branche kun je klanten winnen met alleen maar gratis reclame – kijk (welja) naar Tesla

 

Deel 8 Het verschil maken

38. Zo stel je een offerte op die scoort – vraag niet een te lage prijs en nog 10 tips

39. Zo schrijf je een tekst waarmee je lezers vasthoudt tot het einde

40. Tweet interessante dingen, de wet van de zwerfpen en nog 15 eenvoudige tips om snel en goedkoop je naamsbekendheid te vergroten

41. Uitsmijter: de 28-plus-1-overbodige belangrijkste gratis reclametips

 

Nawoord

Liefdesbetuiging

Reviews 'Wat je verkoopt ben je zelf'

Er zijn nog geen reviews voor dit product
Bedankt voor je beoordeling.

Gerelateerde uitgaven

De communicatieadviseur
Nieuw

De communicatieadviseur

Karel A. Winkelaar
54,95
Bestellen
9789024472789 Overheidscommunicatie voor professionals boek
Nieuw

Overheidscommunicatie voor professionals

Corine Hoppenbrouwers, Guido Rijnja
39,95
Bestellen
9789024472406 AI-personalisatiestrategie

AI-personalisatie strategie

Jean-Pierre Thomassen
32,50
Bestellen
Meer

Zakelijk account

Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .


Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?


Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg