Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creëren.
De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen:
- productie en dienstverlening;
- klantrelaties;
- innovatie;
- maatschappelijk ondernemerschap.
Strategiekaarten helpen u deze processen in de gewenste richting te sturen, door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de voor u belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze u om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren.
Dit boek geeft een visuele aha-ervaring voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor optimale prestaties.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account