Skip to main content
Fijne feestdagen! 🎄 Klik hier voor onze aangepaste openingstijden
×
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Logo
Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Mbo
  • Hoger onderwijs
  • NT1
  • NT2
  • Talen
  • Docentprofessionalisering
Gezondheidszorg
  • Gezondheidszorg
  • Psychologie
  • Psychiatrie
  • Medisch
  • Academy
Juridisch
  • Bestuurskunde
  • Criminologie
  • Juridisch
Management
  • Coaching
  • Management
Geschiedenis & Filosofie
  • Geschiedenis
  • Filosofie
Klantenservice
  • Service & informatie
  • Contact
  • Retourneren
  • Docentenservice
  • Snel bestellen
  • Teamviewer
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Boom.nl
  • Onderwijs
    • Primair onderwijs
    • Voortgezet onderwijs
    • Mbo
    • Hoger onderwijs
    • NT1
    • NT2
    • Talen
    • Docentprofessionalisering
  • Gezondheidszorg
    • Gezondheidszorg
    • Psychologie
    • Psychiatrie
    • Medisch
    • Academy
  • Juridisch
    • Bestuurskunde
    • Criminologie
    • Juridisch
  • Management
    • Coaching
    • Management
  • Geschiedenis & Filosofie
    • Geschiedenis
    • Filosofie
Businezz.nl Strategie en organisatie
Terug
Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Filters
Wis alle filters

Filter op

Uitgeverij

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijning

Bekijk meer
Bekijk minder

Verschijningsvorm

Bekijk meer
Bekijk minder

Prijs

tot
Bekijk meer
Bekijk minder
hidden

Strategie en organisatie

Een missie en een visie, organisaties kunnen niet zonder. Ze beschrijven de bestaansreden van de organisatie en het toekomstbeeld. Ze vormen het fundament van de strategie van de organisatie. Die basis moet goed en stabiel zijn, maar ook wendbaar en niet log. Hoe kom je als organisatie tot de beste strategie en hoe zorg je ervoor dat die betekenis heeft voor medewerkers en andere partijen die ertoe doen? Haal je ultieme successcenario uit de boeken op Businezz. 

Producten (357)
  Vorige1....1112131415Volgende  
Verschijningsdatum aflopend
Titel A - Z
Titel Z - A
Auteur A - Z
Auteur Z - A
Prijs laag - hoog
Prijs hoog - laag
Verschijningsdatum oplopend
Verschijningsdatum aflopend
Publicatiedatum oplopend
Publicatiedatum aflopend
Jouw gekozen filters:
Prijs: € 0 tot € 400 ×Paperback ×Gebonden ×Hardcover ×
Hondenbrokken

Hondenbrokken

Jos Burgers | Van Duuren Management
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord lig... Meer
Gebonden
April 2009 | ISBN 9789089650191 | 1e druk | 121 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
21,50
In winkelwagen
E-book 
November 2010 | ISBN 9789089650702 | 1e druk
Direct via e-mail
16,99
In winkelwagen
CPM: Sturing van strategie tot werkvloer

CPM: Sturing van strategie tot werkvloer

Fred Conijn | Boom
Het management is de laatste jaren overspoeld door concepten als ABC, BSC, VBM, XBRL en regelgeving als IFRS, COSO, Basel II, SAS70 en Solvency. Het heeft de sturing niet verbeterd. De verwarring i... Meer
Paperback
April 2009 | ISBN 9789013064865 | 1e druk | 129 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Business Performance Management_Ton Wentink_9789047300892

Business Performance Management

Ton Wentink | Boom
Business performance management gaat over het sturen van organisaties. Het is een verzameling van opvattingen, methoden en technieken die het management kan inzetten om organisatiedoelen te behalen... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
December 2008 | ISBN 9789047300892 | 1e druk | 416 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
93,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Documenten onder controle

Documenten onder controle

Geert-Jan van Bussel | Boom
Dit boek geeft inzicht in de wondere wereld van document management. Het is geschreven voor iedere professional die met documenten, document management en elektronische documentenverwerking in soft... Meer
Paperback
December 2008 | ISBN 9789013062670 | 1e druk | 127 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
35,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Uitblinken als familiebedrijf

Uitblinken als familiebedrijf

|
Waardoor lukt het sommige familiebedrijven om vele generaties lang succesvol te blijven? Hoe overleven ze de onvermijdelijke tegenvallers in de markt, interne conflicten en opvolgingsproblemen? Uit... Meer
Gebonden
November 2008 | ISBN 9789023244714 | 322 blz.
Uitverkocht
49,95
Bestellen
Onveranderbaarheid van organisaties

Onveranderbaarheid van organisaties

Leike van Oss, Jaap van 't Hek | Mediawerf
Organisaties veranderen. En organisaties veranderen soms ook niet, of niet precies zoals we dat zouden willen. Managers en adviseurs hebben vaak een groot geloof in de maakbaarheid van organisaties... Meer
Gebonden
Juli 2008 | ISBN 9789075458473 | 179 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
20,95
In winkelwagen
De Rockefeller-strategie

De Rockefeller-strategie

Verne Harnish | Business Contact
Verne Harnish is expert op het gebied van strategische groei. Uitgangspunt voor dit handboek zijn drie basisprincipes voor succesvol management, afkomstig uit de biografie van oliemagnaat John D. R... Meer
Paperback
April 2008 | ISBN 9789047000785 | 1e druk | 176 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
20,00
In winkelwagen
E-book 
April 2010 | ISBN 9789047002901 | 1e druk
Direct via e-mail
14,99
In winkelwagen
Ondernemen in allianties en netwerken

Ondernemen in allianties en netwerken

Jaap Boonstra | Boom
Interorganisatorische samenwerking in netwerken is een belangrijke factor achter het innovatievermogen van bedrijven. Steeds meer bedrijven maken gebruik van strategische allianties om producten of... Meer
Gebonden
November 2007 | ISBN 9789013049190 | 1e druk | 349 blz.
Levertijd 5-7 werkdagen
89,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Meesterlijk organiseren_Rudy Kor, Gert Wijnen_9789013041026

Meesterlijk organiseren

Rudy Kor, Gert Wijnen, Mathieu Weggeman | Boom
U wilt meer greep krijgen op wat er speelt in uw organisatie. U wilt een goede relatie met de medewerkers van uw organisatie. U wilt veranderingen soepel doorvoeren. U heeft echter geen handig mode... Meer
5%
Studentenkorting
Gebonden
April 2007 | ISBN 9789013041026 | 1e druk | 423 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
79,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Door planning in control

Door planning in control

Peter Geelen, Patrick Tullemans, Freek Aertsen | Boom
Regeren is vooruitzien. Vooruitzien betekent plannen. Plannen om nu de juiste beslissingen te kunnen maken zodat u de concurrentie voor blijft.   Organisaties spenderen veel tijd en geld aan stra... Meer
Paperback
November 2006 | ISBN 9789013039245 | 1e druk | 128 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
41,95
In winkelwagen
Dynamische marktwerking

Dynamische marktwerking

Redactie: Marc Pomp, Jules Theeuwes, Barbara Baarsma | Boom
Marktwerking kan worden bekeken vanuit verschillende perspectieven. Zo kijkt een jurist naar hoe het gedrag van ondernemingen zich verhoudt tot nationale en internationale regelgeving, en richt een... Meer
Paperback
Augustus 2006 | ISBN 9789052614687 | 186 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
51,95
In winkelwagen
The S-Factor

The S-Factor

Anastasia A. Kellermann | Business Contact
Sustainability is not an ideal beyond reach. It's a profitable opportunity, a creative challenge, an international inevitability and it's also fun! Anastasia A. Kellermann's approach makes The S-Fa... Meer
Paperback
December 2005 | ISBN 9789047002512 | 208 blz.
Uitverkocht
27,50
Bestellen
Organisatiedynamica

Organisatiedynamica

Thijs Homan | Boom
Er zijn maar weinig organisaties waar op dit moment géén verandertraject plaatsvindt. Sterker nog: soms zijn het er wel drie, vier of vijf tegelijkertijd! Wat is er toch aan de hand in al die organ... Meer
Paperback
April 2005 | ISBN 9789052615042 | 1e druk | 404 blz.
In herdruk, verwacht (datum nog niet bekend)
49,95
Mail mij
E-book 
Oktober 2009 | ISBN 9789052617541
Direct via e-mail
39,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Human Resources Accounting

Human Resources Accounting

Mark de Lat, Ton Plender, Roy Roelvink | Boom
Medewerkers vormen een belangrijke bron van inkomsten. Ze zijn immers ons 'belangrijkste kapitaal'. Maar de financiële functie is vooral geïnteresseerd in wat dat kapitaal precies is. En vooral: wa... Meer
Paperback
Juli 2004 | ISBN 9789013016925 | 1e druk | 107 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,25
In winkelwagen
De kracht van beelddenken

De kracht van beelddenken

Ghislaine Bromberger | Boom
Beelddenken Met behulp van beelddenken wordt in dit boek het proces beschreven om op een creatieve wijze persoonlijke doelen en behoeftes, teamdoelen en -behoeftes en de doelen van de organisatie ... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Juli 2004 | ISBN 9789024416646 | 2e druk | 192 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
43,95
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
De flexibele onderneming

De flexibele onderneming

Henk Volberda | Boom
Hoe spelen ondernemingen in op veranderingen in de omgeving? Hoe kunnen organisaties succesvol concurreren in een dynamische kenniseconomie? Is flexibiliteit werkelijk de oplossing? Hoe kan fl... Meer
Paperback
Maart 2004 | ISBN 9789014078250 | 1e druk | 402 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
45,25
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Leidinggeven aan professionals

Leidinggeven aan professionals

Mathieu Weggeman | Boom
Het westen, zo is algemeen de verwachting, zal het bij de concurrentiestrijd vooral moeten hebben van creativiteit en innovatievermogen. Dat betekent dat bedrijven steeds meer behoefte zullen krijg... Meer
Paperback
Februari 2004 | ISBN 9789026717192 | 1e druk | 154 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
74,50
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
Goed nieuws in kwade tijden

Goed nieuws in kwade tijden

Paul Stamsnijder | Boom
Bedrijven kennen niet alleen goede, maar ook kwade tijden. De besmettingszaak van Coca-Cola, de moordbandencrisis van Ford en Firestone, de kinderarbeidkwestie van IKEA en de geflopte beursgang van... Meer
5%
Studentenkorting
Gebonden
Maart 2002 | ISBN 9789052614069 | 184 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
55,95
In winkelwagen
Organisatietheorie en -ontwerp_Richard L. Daft_9789039519820

Organisatietheorie en -ontwerp

Richard L. Daft | Boom
Organisatietheorie en -ontwerp is wereldwijd het meest gebruikte studieboek over organisatietheorie. Door de grote hoeveelheid casestudies, van zeer bekende tot minder bekende ondernemingen, door i... Meer
5%
Studentenkorting
Paperback
Januari 2002 | ISBN 9789039519820 | 528 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
105,50
In winkelwagen
Beoordeling aanvragen
Voor docenten met een onderwijsaccount
Aanvragen
Inkijkexemplaar
Relatiebeheer als groeistrategie

Relatiebeheer als groeistrategie

Jos Burgers | Boom
Uw huidige klanten zijn het belangrijkste kapitaalgoed van uw onderneming. Zowel industriële ondernemingen en handelsbedrijven alsook dienstverlenende organisaties onderkennen steeds vaker de noodz... Meer
Paperback
Oktober 2001 | ISBN 9789014081908 | 120 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,50
In winkelwagen
AO en kwaliteit: een integrale aanpak

AO en kwaliteit: een integrale aanpak

Jan Bosman, Martijn Kamermans, Marc Schijff | Boom
Zowel de klassiekers als de recente ontwikkelingen in de vakgebieden Administratieve Organisatie (AO) en kwaliteitsmanagement komen langs in dit boek. En heel uitgebreid biedt het u een plan van aa... Meer
Paperback
Juli 2001 | ISBN 9789031220977 | 1e druk | 141 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
39,25
In winkelwagen
De HR-Scorecard

De HR-Scorecard

Brian E. Becker, Mark Huselid, Dave Ulrich | Business Contact
Human resources wordt steeds belangrijker voor de strategie van bedrijven: prestaties van mensen hebben steeds meer invloed op de bedrijfsstrategie. Die prestaties moeten dan echter wel gemeten kun... Meer
Paperback
Januari 2001 | ISBN 9789025415044 | 235 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
33,99
In winkelwagen
E-book 
Augustus 2012 | ISBN 9789047005766
Uitverkocht
14,99
Bestellen
Teamleren

Teamleren

Thijs Homan | Boom
Het managen van kennis en het creëren van onderscheidende organisatiecompetenties zijn twee belangrijke bronnen voor duurzame concurrentievoordelen. Teams die de competentie bezitten om op een inno... Meer
Paperback
Januari 2001 | ISBN 9789052613758 | 308 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
63,95
In winkelwagen
Management van professionele organisaties

Management van professionele organisaties

David Maister | Boom
Zakelijk dienstverlenende organisaties verschillen op twee gebieden van andere ondernemingen. Allereerst leveren zij dienstverlenende producten waardoor zij algemene managementprincipes minder snel... Meer
Paperback
Januari 1999 | ISBN 9789052616247 | 416 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
62,95
In winkelwagen
Gemba KAIZEN

Gemba KAIZEN

Masaaki Imai | Boom
Kaizen is het stap voor stap bezig zijn met de verbetering van een product of dienst. Met 'gemba' wordt een nieuw begrip in de Westerse managementcultuur geïntroduceerd. Gemba betekent werkplek en ... Meer
Paperback
Januari 1997 | ISBN 9789026725852 | 1e druk | 357 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
59,95
In winkelwagen
Inkijkexemplaar
  Vorige1....1112131415Volgende  
Toon
25
2
5
10
25
50
resultaten
Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Klantenservice

Service & informatie
Contact
Retourneren
Docentenservice
Snel bestellen
Teamviewer

Boom voor jou

Voor de boekhandel
Voor de pers
Publiceren bij Boom
Vacatures

Over Boom

Wat ons drijft
Onze historie
Onze auteurs
Onze organisatie
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Veilig winkelen met Thuiswinkelwaarborg
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDisclaimerPrivacy policy
Logo Thuiswinkel waarborg