Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Deze blended learning richt zich op zorgprofessionals in de ouderenzorg en ouderenpsychiatrie die herhaaldelijk te maken krijgen met complexe zorgvragen, waarbij psychische, somatische en sociale problemen vaak door elkaar lopen. Goede (differentiaal)diagnostiek is belangrijk voor een adequate behandeling, bejegening of passend zorgplan.
Wat te doen als er bijvoorbeeld een combinatie lijkt te spelen van persoonlijkheidsproblematiek, neurodiversiteit, een floride toestandsbeeld en somatiek?
Deze blended learning richt zich op zorgprofessionals in de ouderenzorg en ouderenpsychiatrie die herhaaldelijk te maken krijgen met complexe zorgvragen, waarbij psychische, somatische en sociale problemen vaak door elkaar lopen. Goede (differentiaal)diagnostiek is belangrijk voor een adequate behandeling, bejegening of passend zorgplan.
Hierin wordt belangrijke theoretische kennis en praktische tools aangeboden om complexe ouderenpsychiatrische casuïstiek te kunnen ontrafelen.
Tijdens deze fysieke sessie kunnen de deelnemers hun eigen casuïstiek inbrengen en dieper ingaan op de besproken materie. De experts op het gebied van de ouderenpsychiatrie prof. dr. Arjan Videler en Willy Garenfeld zullen de deelnemers begeleiden bij het ontrafelen van dergelijke complexe casuïstiek. De volgende onderdelen zullen worden behandeld:
Waar te beginnen bij het ontwarren van de complexe zorgvragen die te maken hebben met persoonlijkheidsproblematiek, neurodiversiteit, een floride toestandsbeeld en somatiek?
Hoe stel je de juiste vragen om tot een gedegen differentiële diagnose te komen?
Het beoordelen of cognitieve klachten gerelateerd zijn aan ontwikkelingsproblematiek, dementie, depressie, verslaving, polyfarmacie, of een combinatie van deze factoren.
Hoe om te gaan met het feit dat iemand niet herstelt door complex psychotrauma of door een persoonlijkheidsstoornis?
Wat te doen als de diagnostische hypothese blijft bestaan en er geen duidelijke oplossing is gevonden?
On demand webinar 2 uur, dient vooraf gevolgd te worden.
Diagnostische instrumenten en oefenen
is bijzonder hoogleraar op de bijzondere leerstoel ‘psychotherapie bij ouderen’, psychotherapeut, gz-psycholoog en wetenschappelijk onderzoeker naar persoonlijkheidsstoornissen, autisme, SOLK en ADHD bij ouderen, in het bijzonder de behandeling daarvan. Hij is manager behandeling van PersonaCura, Topklinisch centrum voor persoonlijkheidsstoornissen en/of autismespectrumstoornissen bij ouderen, onderdeel van GGz Breburg.
is ouderenpsychiater en opleider ouderenpsychiatrie bij GGz Breburg. Hij is expert op het gebied van comorbide neurodegeneratieve aandoeningen en psychofarmacologie bij ouderen.
Voor het on demand webinar is accreditatie toegekend voor
Voor het on demand webinar is accreditatie in aanvraag voor
Om in aanmerking te komen voor accreditatie vereisen de verenigingen dat je binnen de tijd de pollvragen beantwoordt. Deze verschijnen tijdens je deelname in je scherm. Tevens volgt aan het einde een meerkeuzetoets die je voldoende dient af te ronden.
Voor de verdiepingssessie is accreditatie toegekend voor
Voor de verdiepingssessie wordt accreditatie aangevraagd voor
Mocht jouw vereniging hierboven niet vermeld zijn, neem dan contact met ons op.
* Volgens de accreditatieregeling mogen artsen per herregistratieperiode maximaal 25% geaccrediteerde nascholing buiten het eigen vakgebied volgen.
Het inschrijfgeld voor de blended learning (on demand webinar en de fysieke verdiepingssessie) bedraagt € 379,-. Schrijf je in >
Wil je alleen deelnemen aan het on demand webinar? Ga dan naar deze pagina.
Wij bieden iedereen die zich heeft ingeschreven de mogelijkheid zich te laten vervangen door een collega. Bekijk hier onze algemene voorwaarden.